וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו איסור הפרסום יוסר: המדינה מבקשת להתיר לחשוף עדות ארי הרו

5.8.2019 / 18:48

בחודשים האחרונים נאבקה המדינה כדי למנוע את פרסום עדותו של עד המדינה בתיקים 1000 ו-2000. היום הייתה אמורה הפרקליטות להגיב לעתירה שהגישה עמותת "חוזה חדש" נגד הצו - אך הודיעה שהיא מבקשת לצמצמו

ללא קרדיט

הפרקליטות ביקשה היום (שני) מבית המשפט להסיר את צו איסור הפרסום על עדותו של ארי הרו, עד המדינה בתיקים 1000 ו-2000. בקשת המדינה הוגשה על רקע הליך שמנהלת עמותת "חוזה חדש" לצמצום הצו, ולאחר שכבר צומצמו צווי איסור פרסום דומים על עדויותיהם של ניר חפץ ושלמה פילבר - עדי המדינה בתיק 4000.

בחודש מאי ביקשה המדינה מבית משפט השלום בראשון לציון להאריך פעם נוספת את איסור הפרסום על עדותו של הרו, וכן על הסכם עד המדינה שנחתם עמו והמשא ומתן שקדם לחתימתו. "חוזה חדש" התנגדה, באמצעות עו"ד יובל יועז, אך השופטת עינת רון נעתרה לבקשת המדינה והאריכה את תוקף הצו עד ל-10 באוקטובר. בינתיים, בהליך נפרד, החליט בית משפט השלום בתל אביב בחודש יוני לצמצם את צו איסור הפרסום על עדויותיהם של חפץ ופילבר.

ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
נתניהו והרו/AP

העמותה הגישה ערעור על החלטתה של רון בעניין הרו לבית המשפט המחוזי מרכז, וביקשה להסיר את צו איסור הפרסום. היום היתה אמורה הפרקליטות להגיש את תשובתה, אך במקום זאת היא ביקשה מבית משפט השלום בראשון לציון לשנות את החלטתו הקודמת, ולהתיר את פרסום עדותו של הרו. לטענת הפרקליטות, הסיבה היא כדי למנוע חוסר אחידות בין הצווים בתיקי ראש הממשלה השונים.

אף שהמדינה מבקשת להותיר את הצו על הסכם עד המדינה עם הרו והמו"מ שנערך איתו, בעמותת "חוזה חדש" לא מתכוונים לעמוד על הערעור.

עו"ד יועז, שייצג את עמותת "חוזה חדש" מסר: "שוב מתברר שהפרקליטות והיועץ המשפטי אינם ממהרים לפעול להסרת איסורי הפרסום ולשקיפות כלפי הציבור בכל הנוגע לתיקי החקירה שבהם חשוד ראש הממשלה נתניהו, ורק הליכים משפטיים בכל הערכאות גורמים להם להסיר את החסמים מפני מסירת מידע לציבור על שחיתויותיו של ראש הממשלה, וגם זאת באיחור גדול. מן הראוי שהיועץ המשפטי ייחשב מסלול מחדש, יפרסם את קלטות מוזס-נתניהו ואת יתר חומרי החקירה, שיש חשיבות רבה שהציבור ייחשף אליהם, לא בעוד שנים ארוכות אלא היום, בטרם מועד הבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully