וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות בחקירת רצח נאוה אלימלך: החוקרים החזירו זוג עגילים להוריה

חוקרי היאחב"ל החזירו להוריה של הילדה בת ה-12 שנרצחה לפני 37 שנים, זוג עגילים ששייך לה. בעקבות התפתחות בחקירה הוציאו החוקרים את גופתה של הילדה מהקבר. "לא אמרו לנו איפה מצאו את העגילים. אני מקווה שבסוף ימצאו את החלאה הזה. מחזיקים למשטרה אצבעות", אמר אחיה

צילום: יותם רונן והתאגיד, עריכה: עמית שמחה

חוקרי יאחב"ל הגיעו אתמול לבית הוריה של נאוה אלימלך, והחזירו להם זוג עגילים שהיו שייכים לה - כך הותר היום (רביעי) לפרסום.

יעקב אלימלך, אחיה של הנרצחת, אמר כי "היתה פגישה משפחתית, ונתנו לאמא את העגילים של נאווה. לא נמסר כלום מעבר. לא אמרו איפה מצאו אותם". "אנחנו מחזיקים אצבעות", הוא הוסיף, "אחרי חודש ימים של המתנה, ואמא נפשית בכלל לא מרגישה טוב. זה לא קל, טלטלה כזאת. אני מקווה שבסוף ימצאו את החלאה הזה. אנחנו אופטימים כבר 37 שנה. עכשיו יותר. אנחנו מחזיקים למשטרה אצבעות. היום יחידת להב נחשבת ליחידה טובה ביותר. יש גוף אחר שיכול לעשות את זה? אף אחד אחר לא. יש להם את כל האמצעים והטכנולוגיה. נקווה שזה יצליח".

בתחילת החודש התיר בית המשפט התיר למשטרת ישראל להוציא את גופתה של אלימלך שנרצחה ב-1982 מקברה. מתן האישור התקבל בהתאם לבקשת המשטרה לבצע פעולות חקירה לאחר שחלה התפתחות בתיק החקירה.

ההחלטה להוצאת הגופה מהקבר התקבלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, זאת לאחר בחינה מחודש של של תיק החקירה והממצאים שנאספו במהלך השנים. הגופה הוצאה מהקבר בשעות הערב בתיאום עם משפחת אלימלך והיא הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. החקירה מתנהלת בליווי פרקליטות מחוז תל אביב.

נאוה אלימלך ז"ל. חטיבת דובר המשטרה
נרצחה כשהיתה בת 12. הילדה נאוה אלימלך/חטיבת דובר המשטרה

אלימלך נרצחה כשהייתה בת 12, וגופתה נמצאה בחוף הים בהרצליה. ב-20 במרץ באותה השנה היא יצאה מבית משפחתה שבבת ים. היא השאירה פתק להוריה כי היא הולכת לחברה, אלא שמעולם לא הגיעה לביתה. במשך יותר משבוע נערכו אחריה חיפושים נרחבים - עד שביום העשירי נמצאה בחוף בהרצליה שקית ניילון ובה ראשה של הילדה. בימים שלאחר מכן נמצאו חלקים נוספים מגופתה בחוף בצפון תל אביב.

בעקבות הרצח, שעורר סערה ברחבי המדינה, הקימה המשטרה צוות חקירה מיוחד שמנה כ-40 חוקרים ואף הוגדר "כגדול בתולדות המשטרה". עם זאת, לא היה קצה חוט בידי החוקרים, וחלקים מגופת הילדה אף נשלחו למעבדה בחו"ל.

במהלך החקירה נעצר תושב בת ים, שהתברר כי צילם תמונות של אלימלך וחברותיה. עם זאת, חיפוש בביתו הסתיים ללא ממצאים. החשוד הורשע בפדופיליה וריצה עונש מאסר. חשודים נוספים נעצרו ב-1998 אולם גם הם שוחררו מחוסר ראיות.

חלקת קברה של נאוה אלימלך. אתר רשמי
בתחילת החודש אושר להוציא את גופת אלימלך מקברה/אתר רשמי

זאת ועוד, במהלך שנות החקירה עלו השערות כי הרצח בוצע ממניע לאומני. בשנת 1983, נעצר תושב עזה בחשד למעשה אך הוא שוחרר מחוסר ראיות. הרמטכ"ל דאז רפאל איתן טען כי המעשה בוצע על רקע לאומני כמבחן כניסה לארגון טרור אולם במשטרה הסתייגו. עם זאת, ב-2001 אמר יצחק גטניו, שוטר שהיה בצוות החקירה המקורי של הרצח, בריאיון בגלי צה"ל כי גם שב"כ מצא ראיה תומכת לסברה.

לדבריו, ערבי שנכלא על עבירות פליליות סיפר למחבל שחלק עמו את התא כי ביצע את הרצח. אותו מחבל שמשתף הפעולה סיפר עליו כבר שוחרר בינתיים ליהודה ושומרון, ומשם ברח לירדן. בדיקת החוקרים העלתה כי האיש אכן שהה בשכונה בה נעלמה אלימלך, אך הוא לא נחקר על ידי שום גוף, ובין הרצח לשנת 2001 הוא מת מסיבה שעד כה טרם התבררה.

(עדכון ראשון: 14:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully