וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 37 שנים: התפתחות דרמטית בחקירת רצח הילדה נאוה אלימלך

המשטרה הודיעה כי בעקבות התפתחויות שחלו בחקירת רצח הילדה ב-1982, הוציאו החוקרים את גופתה מקברה על מנת לבצע כמה פעולות חקירה. הגופה הועברה לידי המכון לרפואה משפטית באבו כביר. אחיה: "הרגשות הם של כאב גדול עם מעט תקווה"

צילום: יותם רונן והתאגיד, עריכה: עמית שמחה

התפתחות בחקירת רצח נאוה אלימלך:

  • בית המשפט התיר למשטרה להוציא את גופתה של אלימלך שנרצחה ב-1982 מקברה
  • החוקרים העבירו את גופתה למכון לרפואה משפטית לאחר בחינה מחודשת של החומרים שנאספו
  • בית המשפט התיר לפרסם את דבר קיומה של חקירה מצומצמת בפרשה, צו איסור פרסום הוטל על פרטיה
  • הרצח זעזע את המדינה לאחר שחלקי גופתה של הילדה נמצאו בחוף הים בתל אביב

בית המשפט התיר למשטרת ישראל להוציא את גופתה של הילדה נאווה אלימלך שנרצחה ב-1982 מקברה - כך הותר לפרסום הערב (ראשון). מתן האישור התקבל בהתאם לבקשת המשטרה לבצע פעולות חקירה לאחר שחלה התפתחות בתיק החקירה.

ההחלטה להוצאת הגופה מהקבר התקבלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה החמורה והבינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433, זאת לאחר בחינה מחודש של של תיק החקירה והממצאים שנאספו במהלך השנים. הגופה הוצאה מהקבר בשעות הערב בתיאום עם משפחת אלימלך והיא הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. החקירה מתנהלת בליווי פרקליטות מחוז תל אביב.

עורך הדין שלומי שמיע בשמו של יעקב אלמליח, אחיה של נאווה: היום אחר הצהריים פתחו את המצבה של נאווה אלימלך, באישור המשפחה. העבירו את הגופה למכון לרפואה המשפטית. המשפחה עם כאב גדול אך עם תקווה שבעזרת הטכנולוגיה החדשה יצליחו לשפוך אור על הפרשה. הרגשות הם של כאב גדול עם מעט תקווה. נכון להיום לא עדכנו את המשפחה בממצאים.

נאוה אלימלך ז"ל. חטיבת דובר המשטרה
נרצחה ב-1982. נאוה אלימלך/חטיבת דובר המשטרה

אלימלך נרצחה כשהייתה בת 12, וגופתה נמצאה בחוף הים בהרצליה. ב-20 במרץ באותה השנה היא יצאה מבית משפחתה שבבת ים. היא השאירה פתק להוריה כי היא הולכת לחברה, אלא שמעולם לא הגיעה לביתה. במשך יותר משבוע נערכו אחריה חיפושים נרחבים - עד שביום העשירי נמצאה בחוף בהרצליה שקית ניילון ובה ראשה של הילדה. בימים שלאחר מכן נמצאו חלקים נוספים מגופתה בחוף בצפון תל אביב.

בעקבות הרצח, שעורר סערה ברחבי המדינה, הקימה המשטרה צוות חקירה מיוחד שמנה כ-40 חוקרים ואף הוגדר "כגדול בתולדות המשטרה". עם זאת, לא היה קצה חוט בידי החוקרים, וחלקים מגופת הילדה אף נשלחו למעבדה בחו"ל.

עוד בוואלה!

איתור אויב נעלם ופגיעה ע"י רחפנים: הצצה לרכב הקרב העתידי של צה"ל

לכתבה המלאה
שוטרי לה"ב 433 בבית העלמין בחולון מוציאים את שרידי גופתה של נאוה אלימלך. אתר רשמי
השוטרים סמוך לקברה של אלימלך, הערב/אתר רשמי

במהלך החקירה נעצר תושב בת ים, שהתברר כי צילם תמונות של אלימלך וחברותיה. עם זאת, חיפוש בביתו הסתיים ללא ממצאים. החשוד הורשע בפדופיליה וריצה עונש מאסר. חשודים נוספים נעצרו ב-1998 אולם גם הם שוחררו מחוסר ראיות.

זאת ועוד, במהלך שנות החקירה עלו השערות כי הרצח בוצע ממניע לאומני. בשנת 1983, נעצר תושב עזה בחשד למעשה אך הוא שוחרר מחוסר ראיות. הרמטכ"ל דאז רפאל איתן טען כי המעשה בוצע על רקע לאומני כמבחן כניסה לארגון טרור אולם במשטרה הסתייגו. עם זאת, ב-2001 אמר יצחק גטניו, שוטר שהיה בצוות החקירה המקורי של הרצח, בריאיון בגלי צה"ל כי גם שב"כ מצא ראיה תומכת לסברה.

שוטרי לה"ב 433 בבית העלמין בחולון מוציאים את שרידי גופתה של נאוה אלימלך. אתר רשמי
חלה התפתחות בחקירה. הוצאת גופת הילדה מהקבר, הערב/אתר רשמי

לדבריו, ערבי שנכלא על עבירות פליליות סיפר למחבל שחלק עמו את התא כי ביצע את הרצח. אותו מחבל שמשתף הפעולה סיפר עליו כבר שוחרר בינתיים ליהודה ושומרון, ומשם ברח לירדן. בדיקת החוקרים העלתה כי האיש אכן שהה בשכונה בה נעלמה אלימלך, אך הוא לא נחקר על ידי שום גוף, ובין הרצח לשנת 2001 הוא מת מסיבה שעד כה טרם התבררה.

(עדכון ראשון: 19:00)

חלקת קברה של נאוה אלימלך. אתר רשמי
חלקי גופתה נמצאו בחוף הים בתל אביב. קברה של הילדה נאוה אלימלך, בבית העלמין בת ים, היום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully