וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם השגריר בפנמה: "בני העדה הדרוזית יקרים לליבנו"

4.8.2019 / 18:59

נתניהו פנה אל השגריר רדא מנצור, לאחר שטען כי עבר בידוק משפיל בנמל התעופה בן גוריון, והביע את הערכתו על פועלו. "נמשיך לפעול בכל דרך כדי לחזק את ברית האחים", אמר. הנשיא ריבלין: אי אפשר להישאר אדיש לדברים

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (ראשון) עם שגריר ישראל בפנמה רדא מנצור, לאחר שטען כי עבר בידוק ביטחוני משפיל בנמל התעופה בן גוריון. נתניהו הביע הערכה עמוקה בפני מנצור "על הדרך שבה הוא מייצג את מדינת ישראל בפנמה". במהלך השיחה, ראש הממשלה אמר כי "בני העדה הדרוזית יקרים לליבנו ונמשיך לפעול בכל דרך כדי לחזק את ברית האחים עמם".

גם שר החוץ ישראל כ"ץ שוחח היום עם שגריר ישראל בפנמה. כ"ץ הודה לו על שירותו המסור ועל כל פעילותו למען מדינת ישראל,הביע צער על המקרה וחיזק את ידיו. "אני מוקיר את פועלך באופן אישי מפעילותך בעבר, אני מחבק אותך ואת משפחתך ואת כל בני העדה הדרוזית. אפעל כדי לוודא שמקרים כאלה לא ישנו.השותפות האיתנה שלנו לחיזוק הארץ תמשיך ותתעצם".

מוקדם יותר שוחח גם נשיא המדינה ראובן ריבלין עם מנצור וביקש להביע את הערכתו. "היה לי חשוב לדבר איתך לאחר סערת הרגשות שעברה עלייך. קראתי את הדברים שכתבת ואי אפשר להשאר אדיש אליהם", אמר ריבלין.

בפוסט שהעלה בחשבון הפייסבוק שלו, מנצור העלה טענות נגד אגף האבטחה בנתב"ג לאחר בידוק הביטחוני. הוא תיאר ר את חוויותיו מנסיעה עם משפחתו לפנמה ואת שאלותיה של בודקת ביטחונית בכניסה לנמל התעופה. לדברי מנצור, כשאמר לבודקת הביטחונית כי הוא ובני משפחתו מגיעים מעוספיא, היא החלה לנהוג באגרסיביות ובזלזול.

שגריר ישראל בפנמה רדא מנצור. אתר רשמי
שגריר ישראל בפנמה רדא מנצור/אתר רשמי

"אני לא רוצה להכנס לפירוט ההתרחשות ואני מבין שכל הגורמים הרלוונטיים עמלים על חקירת הנושא", אמר ריבלין למנצור. "עם זאת מה שחשוב הוא מה שאתה מרגיש, ואם אתה חשת פגוע כל כך אז אנחנו צריכים לתת לכך את הדעת".

עוד אמר הנשיא: "חשוב לי שתדע שעבודתך הדיפלומטית ארוכת השנים מוערכת וחשובה עבורנו כמדינה ואני סמוך ובטוח שתמשיך ותתקדם במעלה הדרך. הברית ביננו ובין העדה הדרוזית היא ברית חיים ולא ברית דמים. אנחנו צריכים לוודא שאנחנו ראויים לה יום יום, שעה שעה ולא רק בתקופות משבר ולחימה".

עוד בוואלה!

29 הרוגים ב-13 שעות: היממה המדממת של ארה"ב

לכתבה המלאה
נשיא המדינה, ראובן ריבלין על אשתו נחמה, בית חולים בילינסון, 3 באפריל 2019. עמוס בן גרשום לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
שוחח עם השגריר והביע הערכה על פועלו. ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום לע"מ

בפוסט שהעלה מנצור, הסביר כי הבהיר בפני המאבטחת כי הוא ומשפחתו נוסעים לפנמה לצורך עבודתו בשגרירות, אולם היא לטענתו - "סוקרת במבטים ארוכים את כולנו אחד אחד. מתעכבת על פני הבת הקטנה שלי ומסכמת: טוב אתה יכול להמשיך". מנצור כתב לאחר התקרית כי "30 שנה של השפלה ועוד לא סיימתם. פעם הייתם מפרקים אותנו בטרמינל היום התקדמנו ואנחנו חשודים רק במחסום הכניסה".

השגריר הוסיף לתקוף את נתב"ג ואמר: "אגב עוספיא הוא לא כפר בשטחים אלא מקומו של בית הקברות המרכזי לחללי צה"ל הדרוזים. אני ממליץ שתיקחו את מנהלי האבטחה שלכם ואת הארגון המנחה שלהם לביקור בבית הקברות הזה וילמדו שם מה היא הקרבה ומה הם ממלכתיות ודרך ארץ. עד אז יש לי משהוא אחד להגיד לכם: בא לי להקיא!".

הפוסט של רדא מנצור. אתר רשמי
הפוסט שהעלה מנצור לאחר התקרית בנתב"ג/אתר רשמי

משרד החוץ מסר אתמול כי בתיאום עם רשות שדות התעופה הוא יצר קשר עם רדא, שאותו הגדירו כ"שגריר ותיק ומוערך", לבין גורמי המקצוע ברשות על מנת שהמקרה ייבחן. "אנחנו מאמינים שהמפגש המרכזי המתרחש בנקודות הכניסה והיציאה מהארץ, בין אזרחים ומבקרים בישראל לבין משרתי הציבור, כולל אלה האמונים על נושא הביטחון, צריך להעשות במקצועיות ובה בעת להיעשות מתוך תפיסה של שירותיות ולהתקיים מתוך כבוד הדדי", נמסר.

מדובר רשות שדות התעופה נמסר אתמול: "הבידוק הביטחוני בנתב"ג הינו ללא הבדל דת, גזע או מין ובאופן שיוויוני. כשאתה פוגש למעלה מ-25 מיליון נוסעים בשנה יש מי שיבחר להיפגע ממפגש עם מאבטחת שעושה עבודתה.עוד בטרם בוצע תחקיר ומקריאת הפוסט אין שום פסול בעבודת הסורקת. גם מיטב חברי כמו חבריך ובני משפחתנו קבורים בבית קברות צבאיים. אני מציע לכבוד השגריר שיגיד לבת שלו בפעם הבאה שהסורקת עושה הכל כדי להגן עליה ועל המדינה".

(עדכון ראשון: 17:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully