וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת התאונה בתום המרדף: חשד שהנהג היה בהשפעת סמים

4.8.2019 / 18:13

בית המשפט האריך ב-3 ימים את מעצרו של אסלאם חטיב, החשוד שנהג ברכב במהלך מרדף משטרתי בו נהרגה אידה קרמר. המשטרה ייחסה לו עבירות הריגה, סיכון חיי אדם, קשירת קשר לפשע, השמדת ראיות ומסירת תלונת שווא. עורך דינו: "הוא לא היה מעורב בתאונה"

עריכה: שניר דבוש

בית משפט השלום בקריות האריך היום (ראשון) בפעם רביעית את מעצרו של אסלאם חטיב בשלושה ימים. חטיב, תושב כפר מנדא בן 19, חשוד שנהג ברכב במהלך מרדף משטרתי בו נהרגה אידה קרמר, תושבת קריית ביאליק בת ה-22.

ב-18 ביולי, בשעות הלילה, יצאה קרמר לבילוי עם חברים שהסתיים למחרת בבוקר ביער קרית אתא. ביציאה ממנו המתינו שוטרים בניידת שביקשו לבדוק את רכב המאזדה בו ישבה במושב האחורי. לדברי השוטרים, נער ישב במושב הנוסע לצידו של חטיב. לטענת המשטרה, פתח חטיב במנוסה תוך שהניידת מנהלת אחריו מרדף על כביש 79 לצפון, לכיוון צומת המוביל.

השוטרים אמרו כי חטיב נהג בפראות, חצה צמתים באור אדום ונמלט מחסימות משטרה תוך שעקף כלי רכב אחרים וסיכן אותם וכל אותה עת שוטרי הניידת כורזים לו לעצור והוא אינו נענה להם. המשטרה אף טענה כי חטיב נהג בהשפעת סמים.

אסלאם ח׳טיב החשוד בפגע וברח בהשפעת סמים בתאונה שבה נהרגה צעירה בגליל. אתר רשמי
אסלאם ח׳טיב, החשוד שנהג תחת השפעת סמים ברכב/אתר רשמי

מאוחר יותר התברר שבהודעת הווטסאפ האחרונה ששלחה קרמר לחברתה היא כתבה "חחח מרדף", ואז נותק הקשר עמה. רבע שעה קודם לכן היא עוד שוחחה עם אחותה ויקטוריה, בת ה-33. "היא בסך הכל יצאה ערב קודם לבלות עם הידידים שלה וב-08:45 של יום שישי הם ישבו עוד במכונית בתום הבילוי הזה. היא אמרה לי שהיא עוד מעט בדרך חזרה ושתוך שעה תגיע הביתה ושהכל בסדר". זאת הייתה שיחתן האחרונה.

המרדף הסתיים בהתהפכות הרכב, שעה שביצע פנייה חדה מדי ימינה בצומת יפתחאל סמוך למושב אלון הגליל. אידה קרמר נפצעה ונותרה בזירת התאונה ולטענת המשטרה אסלאם חטיב והנער הפקירו אותה ונמלטו רגלית מהמקום. כשעה לאחר ההתהפכות, תוך כדי מצוד נרחב שערכה המשטרה באזור, בסיוע מחסומים על הקרקע ומסוק משטרה באוויר, חטיב הופיע במשטרה וטען כי מוקדם יותר שלושה אלמונים שדדו ממנו באיומי סכין את רכב המאזדה שבבעלותו.

החקירה מתנהלת בתחנת זבולון של המשטרה. חטיב חשוד בהריגה, בסיכון חיי אדם, קשירת קשר לפשע, השמדת ראיות, מסירת תלונת שווא, שיבוש מהלכי משפט, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, נהיגה תחת השפעת סמים ונהיגה ללא ביטוח.

עוד בוואלה!

איתור אויב נעלם ופגיעה ע"י רחפנים: הצצה לרכב הקרב העתידי של צה"ל

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אידה קרמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום בבית משפט השלום בקריות, לבקשת רב-סמל צביקה אמיר, השופט מוחמד עלי האריך גם את מעצר הנער, אותו מייצג עו"ד מטאנס זידאן. בשני הדיונים שהתקיימו שוב בנפרד, הוא דחק במשטרה לזרז את קצב התקדמות החקירה.

"הוא טוען שכלל לא היה ברכב", אמר עו"ד יוסף שלבי המייצג את חטיב. "הוא לא מעורב כלל בתאונה, הוא לא מכחיש שהוא מכיר אותה ושבילה איתה באותו לילה, אולם לדבריו הוא נשדד מרכבו ביער".

פרקליטות מחוז חיפה מלווה את התיק ובימים הקרובים היא צפויה להודיע על החלטתה בדבר הגשת כתב אישום.

הרוגה בתאונת דרכים עצמית  בכביש 79, בין שמשית לצומת המוביל, 19 ביולי 2019. דוברות כבאות והצלה - מחוז צפון, דוברות כב"ה
כלי הרכב שהתהפך/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה - מחוז צפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully