וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: המפגינים בפ"ת פוגעים משמעותית בפרטיות היועמ"ש

28.8.2019 / 9:45

במסגרת עתירה נגד התנאים החדשים שהציבה המשטרה למפגינים בפתח תקווה, הגישה המדינה את עמדתה, לפיה התנאים מבטאים איזור סביר בין חופש המחאה לפגיעה בסדר הציבורי. "נקבעו נוכח שינויים מהותיים באופי ההפגנות שבאים לידי ביטוי בהתרחבות הפרות הסדר"

צילום: אבי כהן

הפרקליטות מסרה הבוקר (רביעי) כי התנאים המתוקנים שהציבה המשטרה למחאת פתח תקווה, נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מבטאים איזון סביר בין ההגנה על זכות המחאה ובין הצורך למזער את הפרות הסדר הציבורי ואת הפגיעה החמורה בפרטיות של היועץ ומשפחתו. עמדת המדינה נמסרה לבג"ץ במסגרת עתירה שהגיש המפגין אורן סימון נגד התנאים החדשים שהציבה המשטרה למפגינים.

לפי עמדת המדינה שנמסרה היום לבג"ץ, "התנאים נקבעו נוכח שינויים מהותיים באופי ההפגנות, מן העת האחרונה, שבאים לידי ביטוי בהתרחבות הפרות הסדר, לרבות עלייה חדה בתדירות ההפגנות, ברעש המלווה אליהן ובמספר הקבוצות השונות המעורבות בהפגנות".

בעמדת המדינה נמסר בנוסף כי "חלה עלייה חדה בפעילות העולה לכדי הטרדה ופגיעה משמעותית בפרטיותו של היועץ. פעילות זו כוללת התחקות אחר תנועותיו, הצקות חוזרות ונשנות בדרך לבית הכנסת ומחוצה לו וצילום ושידור האירועים והפצת הסרטונים ברשתות חברתיות".

הפגנה נגד היועמ"ש אביחי מנדלבליט מול ביתו בפ"ת 3.9.17. ראובן קסטרו
הפגנה מול ביתו של מנדלבליט/ראובן קסטרו

ההפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה מתקיימות מאז נובמבר 2016. בתחילה הן נערכו ליד ביתו בפתח תקווה, אך לאחר מכן עברו לכיכר גורן, המרוחקת כ-400 מטרים משם. באוקטובר 2017, בעקבות דרישות המשטרה והשכנים, ובהתערבות בג"ץ, נקבע כי על המשטרה להתיר את המשך ההפגנות בכיכר גורן, מבלי להגביל את מספר המשתתפים. עם זאת, פסק הדין התיר למשטרה לקבוע תנאים אחרים, כמו הגבלת שעות המחאה או השימוש באמצעי הגברה.

לאחרונה התרחבו ההפגנות גם אל "כיכר העיזות", שקרובה יותר לבית היועץ, בין היתר על רקע מחאת בני העדה האתיופית בעקבות מותו של סלומון טקה מירי שוטר. עיריית פתח תקווה החל לתת דו"חות למשתתפי המחאה, ובשלב מסויים אף הביאה למקום רכב עם רמקולים עוצמתיים, כדי להשמיע מוזיקה שתגבר על קולות המחאה. המשטרה מצדה, החלה לעצור חלק ממשתתפי ההפגנות בטענה שהפרו הוראה חוקית. במקביל, החלו פעולות מחאה גם בסמוך לבית הכנסת בו נוהג מנדלבליט להתפלל בימי שישי.

המשטרה הגיבה בהטלת מגבלות חדשות על ההפגנות בפתח תקווה. בתגובה לעתירה שהגיש המפגין אורן סימון שינתה המשטרה את ההגבלות, כך שכעת הן מתירות לקיים מחאה שקטה של עד חמישה אנשים בכיכר העיזות בכל ימי השבוע, ומחאה שתכלול שימוש במגפון למשך שעה בכיכר גורן, לא יאוחר מהשעה 22:00, במוצ"ש ובימי שלישי בערב. כעת הודיעה הפרקליטות כי מבחינתה מדובר בתנאים סבירים, והיא מבקשת מבג"ץ לאשרם.

עוד בוואלה!

כשסולימאני שבר את מילתו: המציאות של נסראללה לאחר הפיצוץ בביירות

לכתבה המלאה
הפגנה נגד מנדלבליט בפתח תקווה 22.7.17. ראובן קסטרו
"חלה עלייה חדה בפעילות העולה לכדי הטרדה". ההפגנות בפתח תקווה/ראובן קסטרו

לפני כשבוע וחצי נעצרו שבעה מפגינים בהפגנה בפתח תקווה, משום שהפרו את ההנחיות לטענת המשטרה. השוטרים טענו שהמפגינים סירבו לבקשת השוטרים להתלוות איתם לתחנה, כרזו במגפונים והפריעו להם במילוי תפקידם. בעקבות מעצר המפגינים, נערכה למחרת הפגנה נוספת בכיכר גורן בעיר, תחת הכותרת: "צו 8 אזרחי: נלחמים על הדמוקרטיה".

אל ההפגנה הגיעו בין היתר יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ וכן המועמד לכנסת מטעם המפלגה, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. בחשבון הטוויטר שלו צייץ ברק מוקדם יותר כי "הדמוקרטיה בישראל תחת מתקפה. משטר נתניהו כבר עוצר אזרחים ברחובות! נקודת האל-חזור עברה. זו מלחמה על הזכות להיות עם חופשי בארצנו. אני קורא גם לגנץ ולפרץ להתעורר ולהצטרף. גורל המדינה תלוי בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully