וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היועץ הפך לרועץ": מתקפה חרדית חריפה נגד מנדלבליט

26.8.2019 / 9:04

חוות הדעת של היועמ"ש, שלא תמכה בקיום אירועים לגברים בלבד עוררה זעם במגזר החרדי, שהתבטא במאמר מערכת תקיף שפורסם בביטון סיעת דגל התורה. "הכיפה לא יכולה לכסות על קרחת רעיונית, והזקן הוא זקנו של הרצל שרצה לכלוא את הרבנים בגטאות", נכתב

צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

במגזר החרדי בוחנים אפשרות לקיים את אירוע "לגברים בלבד" בחיפה במימון פרטי, זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בעיר אסר לקיימו כי העירייה ששותפה במימון ההופעה לא הצליחה להצדיק את קיומה לגברים בלבד. בינתיים, החרדים מסמנים אויב חדש: היועמ"ש אביחי מנדלבליט.

במאמר מערכת שהתפרסם הבוקר (שני) בביטאון יתד נאמן, המייצג את סיעת דגל התורה, אחת משתי הסיעות המרכיבות את יהדות התורה נכתב כי מנדלבליט הוא "הרועץ המשפטי" והוא הואשם בכך כי חוות הדעת המשפטית שאפשרה מחד אירועים בהפרדה אך לא התייחסה לאפשרות של אירוע לגברים בלבד נועדה לסלול את דרכו לתפקיד בבית המשפט העליון.

"אי אפשר שלא לחשוד ולהרהר שהכול נעשה כדי לרצות את המערכות המגוייסות של המשפט והתקשורת, והצורך לרצות את הסגנית שלו דינה זילבר וגדודי שמאלניה", נכתב בעיתון. "היא חלק מאדרת כזב של נאורות שהוא חייב להתהדר בה, בדרכו למינוי הנכסף בבית המשפט העליון, בתמיכת האליטות".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בטקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
מנדלבליט/ניב אהרונסון

בהמשך אף מאמר המערכת תקף את מנדלבליט אישית: "הכיפה לא יכולה לכסות על קרחת רעיונית, והזקן הוא זקנו של הרצל שרצה לכלוא את הרבנים בגטאות. כשאדם המסתווה בנוצות של איש תורני, מוציא מתחת מקלדתו חוות דעת רעילה האוסרת על יהודים לחיות לפי אורח חייהם, צריך לבדוק גם בציציותיו. אי אפשר להשתחרר מהתחושה שההפרעה לאורח החיים היהודיים נובעת מכך שהמטרה - העליון - מחדשת את האמצעים".

את החלטת בית המשפט השוו בעיתון לאזעקות צבע אדום שנשמעו בדרום הארץ ולטילים שנורו מעזה לישראל והוסיפו כי "מדינת ישראל החליטה כבר מזמן שהיא מעוניינת ב"חרדו-ריין", ארץ נקייה מחרדים. אחרת אי אפשר להסביר את האג'נדה העקבית להתנכל לאורח החיים היהודי ולהצר את צעדי היהודים באופל שהחיים הפכו להיות בלתי נסבלים".

בנוסף, העיתון המייצג את ארבעת חברי הכנסת של הסיעה - משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר ויצחק פינדרוס, כותב כי השופטים שאחראים להחלטה לבטל את ההופעה בחיפה וכן להחלטות דומות הם "אנשים שחרטו על דגלם לחלן את העם היהודי ולהפוך אותו לכאחד העמים בית ישראל. הם מזידים באורח קבע בתורת ישראל ורוצים להנציח את הכיבוש של העם הישראלי על ארצו של העם היהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully