וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צו 8 אזרחי": עשרות מחו בפתח תקווה אחרי מעצר המפגינים

ההפגנה נערכה יממה לאחר מעצר 7 מוחים בטענה כי הפרו את הנחיות המשטרה. בין המפגינים היו גם ניצן הורוביץ ואהוד ברק. "הוכחה נחרצת שהממסד נגד האזרחים", אמרה פעילה חברתית. השר אוחנה: ‏הכללים להפגנות - מאוזנים". עו"ד המייצג את העצורים: "התנהלות המשטרה לא תתואר"

צילום: אבי כהן

עשרות בני אדם הפגינו הערב (שבת) בקרבת ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה במחאה על התנהלותו בתיקי נתניהו. ההפגנה נערכת בכיכר גורן בעיר תחת הכותרת: "צו 8 אזרחי: נלחמים על הדמוקרטיה". זאת לאחר שאמש נעצרו שבעה מפגינים בעקבות טענות המשטרה כי הפרו את ההנחיות, סירבו לבקשת השוטרים להתלוות לתחנה, כרזו במגפונים והפריעו לשוטרים במילוי תפקידם.

אל ההפגנה הגיעו בין היתר יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ וכן המועמד לכנסת מטעם המפלגה, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. בחשבון הטוויטר שלו צייץ ברק מוקדם יותר כי "הדמוקרטיה בישראל תחת מתקפה. משטר נתניהו כבר עוצר אזרחים ברחובות! נקודת האל-חזור עברה. זו מלחמה על הזכות להיות עם חופשי בארצנו. אני קורא גם לגנץ ולפרץ להתעורר ולהצטרף. גורל המדינה תלוי בכך".

שר המשפטים אמיר אוחנה כתב בתגובה בחשבון הטוויטר שלו כי "החופש להפגין, ככל חירות במדינה דמוקרטית, הוא מוגבל". לדבריו, "‏הכללים שקבעה המשטרה להפגנות ליד בית היועמ"ש - מאוזנים. ‏גם לאיש ציבור יש משפחה, שכנים ושגרת חיים שזכותו לנהל (כולל להתפלל בבית הכנסת בערב שבת בלי הפרעה)". בתקופה האחרונה מפגינים מול ביתו של אוחנה בתל אביב פעילי מחאת בני העדה האתיופית.

הפגנה מחוץ לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פתח תקווה, 17 אוגוסט 2019. אבי כהן, עיבוד תמונה
ההפגנה בפתח תקווה, הערב/עיבוד תמונה, אבי כהן

גונן בן יצחק, ממובילי המחאה ועורך דין המייצג חלק מהעצורים, סיפר כי "למעשה אתמול היו כמה מעצרים באזורים שונים בעיר כשחלקם היו חבר'ה שבאו למסיבת טו באב. הם נעצרו כי הם זוהו כפעילים. כשהייתי בדרך למסיבה והודיעו לי שהם נעצרים, באתי לתחנת המשטרה לייצג אותם. התנהלות המשטרה כלפי היא משהו שלא ניתן לתאר. כשנודע שאנשים נעצרו הגיעו עשרות פעילים להפגין מול התחנה, אך לא היה עם מי לדבר".

בן יצחק הוסיף כי "גם בית המשפט לא התערב במעצרים הלא חוקיים. לא נתנו לי לראות את רוב העצורים, אבל אחד מהם שכן הצלחתי לראות אמר לי שלא נתנו להם להיפגש איתי לייצוג משפטי. בחצות אנשים התיישבו מול התחנה, וכשניסיתי לגשר בינם לבין מפקד התחנה כדי שלא יעצרו אותם, אני הראשון שנעצר. אני לא זוכר מתי עוד נעצר עורך דין בזמן ייצוג. הזכות להפגין היא מוקנית. לא צריך ללכת לבג"ץ".

"אם הפוליטיקאים לא היו באים היום, היו מפרקים אותנו במכות. אני יודע שהביאו יס"מ. אנחנו לא רוצים להפוך את זה לפוליטי, אבל זה נהיה פוליטי. אם המחנה הדמוקרטי הוא היחיד פה, זו משמעות גדולה. איפה כחול לבן? המפלגה הכי גדולה. איפה פרץ?".

עוד בוואלה!

תנועת מטוס כל 2 דקות, 150 אלף מזוודות ביום: העומס בנתב"ג, הצצה מבפנים

לכתבה המלאה
הפגנה מחוץ לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פתח תקווה, 17 אוגוסט 2019. אבי כהן, עיבוד תמונה
ברק בהפגנה בפתח תקווה, הערב/עיבוד תמונה, אבי כהן

גם מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, השתתף הערב במחאה. חרמוני מחה על מעצרם של המפגינים אמש ואמר כי "משטרת ישראל הפכה לגוף בשירות הממסד שמונע מאזרחים את זכותם הבסיסית להתאגד ולהפגין. לא נאפשר יחס כה פסול ומשפיל לאזרחים, לא ייסתמו לנו את הפה. הדמוקרטיה הישראלית בסכנה, נילחם במי שינסה להשתיק אותנו".

הפעילה החברתית אורי נחמן אמרה במהלך ההפגנה כי "כולנו פה נגד הממסד הזה. לא באתי כנציגת מפלגה. באתי לזעוק את הזעקה. מה שהתחולל אמש מול משטרת פתח תקווה זו הייתה הוכחה נחרצת שהממסד הזה בא נגד כל האזרחים. לא הממסד מגן עלינו, לא בית המשפט, לא המשטרה ולא הממשלה. אם לא נתאגד כולנו כאחד, אני קוראת למרי אזרחי. הפוליטיקה הזו פלגה אותנו ומסיתה אותנו מהעיקר, מפרשיות שבאות כמו פטריות אחרי הגשם. אין לנו יותר שומרי סף".



(עדכון ראשון: 20:09)

הפגנה מחוץ לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פתח תקווה, 17 אוגוסט 2019. אבי כהן, עיבוד תמונה
ההפגנה בפתח תקווה, הערב/עיבוד תמונה, אבי כהן

"אני עצובה על מה שקרה פה אתמול", אמרה המועמדת מטעם המחנה הדמוקרטי יעל פארן בהפגנה. "אם נתניהו הולך לקחת את הבחירות האלה אנחנו הולכים לראות את זה יותר ויותר גרוע. תראו, מה שקרה פה אתמול זה לא ייתכן. המשטרה והיועמ"ש לא מעל החוק, ויש לנו זכות הפגנה. לא יכול להיות שיעשו מעצר שווא. לא יכול להיות שעצרו 19 אנשים שהגיעו לפה. זו לא הדרך שאנחנו רוצים שהמדינה תלך בה".

במקביל, התקיימה באותה הכיכר בפתח תקווה הפגנה נגד האלימות כלפי בני העדה האתיופית, שבה השתתפו עשרות בני אדם. המשתתפים הקריאו את שמותיהם של קורבנות האלימות המשטרתית לדבריהם בתקופה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully