וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שאלוהים יהרוס אותו": סבתה של חברת הקונגרס במתקפה נגד טראמפ

17.8.2019 / 18:51

בת ה-90 המתגוררת באזור רמאללה התייחסה לסערת הביקור של נכדתה, ראשידה טאליב, וגינתה את דבריו של הנשיא האמריקני. הסבתא הביעה תקווה כי תפגוש את הנכדה: "הלב שלי אומר לי שהיא תגיע". דודה של חברת הקונגרס על טראמפ: "איזו סתירה, הוא אמר להן לחזור למולדתן"

קרדיט: רויטרס

"מי ייתן ואלוהים יהרוס אותו", תקפה היום (שבת) מופתיה טאליב, סבתה של חברת הקונגרס הדמוקרטית ראשידה טאליב, את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ברקע סערת ביקורה בישראל. הסבתא בת ה-90, המתגוררת באזור רמאללה, אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי "טראמפ אומר לי שאני צריכה להיות שמחה שראשידה לא מגיעה. הלב שלי אומר לי שהיא תגיע".

טאליב הודיעה אתמול כי היא מבטלת את נסיעתה, לאחר ששר הפנים אריה דרעי אישר לה להיכנס לישראל לטובת "ביקור הומניטרי" של בני משפחתה. הביקור אושר לאור התחייבויותיה של חברת הקונגרס לא לקדם במהלכו חרמות נגד ישראל. עם זאת, לאחר מכן הודיעה טאליב כי לא תגיע לארץ. "השתקתי וההתייחסות אלי כמו לפושעת היא לא מה שסבתי רוצה בשבילי", צייצה. "זה יהרוג משהו ממני. החלטתי שביקור סבתי בתנאים המדכאים שהוצבו עומד נגד כל מה שאני מאמינה בו - מלחמה בגזענות בדיכוי ובחוסר הצדק".

הנשיא האמריקני שיבח את ישראל על התנהלותה בנושא הביקור. "ישראל נהגה בנחמדות ובכבוד כשאפשרה לחברת הקונגרס טאליב לבקר את 'סבתה'", צייץ אמש בחשבון הטוויטר שלו. "ברגע שהיא קיבלה לכך אישור, היא דבקה בעמדתה והצהירה בפומבי שלא תבקר בישראל. ייתכן שהכול היה משחק מכור?".

מופתיה טאליב, סבתה של חברת הקונגרס הדמוקרטית ראשידה טאליב, 17 אוגסוט 2019. רויטרס
"טראמפ אומר לי שאני לא צריכה להיות שמחה". מופתיה טאליב/רויטרס

באסם, דודה של חברת הקונגרס, סיפר כי היא לא נפגשה עם סבתה מאז שנת 2006. "היא הלכה לשחוט כבש כשראשידה הגיעה והכינה לה את המאכל האהוב עליה, עלי גפן ממולאים", שחזר. לדבריו, "ראשידה רואה את סבתה כאימא שניה, היא תמיד תמכה בה. ראשידה אמרה שהיא חייבת לה את הצלחתה".

"טראמפ אמר לראשידה ואילהאן לחזור למולדתן", הוסיף באסם. "איזו סתירה, אתמול הוא ביקש מהן לעזוב והיום הוא מבקש שלא יאפשרו להן להיכנס".

עוד בוואלה!

תנועת מטוס כל 2 דקות, 150 אלף מזוודות ביום: העומס בנתב"ג, הצצה מבפנים

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך נאומו בפנסילבניה 14 באוגוטסט 2019. רויטרס
"הכול היה משחק מכור?". טראמפ/רויטרס

ביקורן של חברות הקונגרס טאליב ואילהאן עומאר נאסר תחילה בהתאם להוראות חוק הכניסה לישראל ולאחר שדרעי סבר כי מטרת השתיים היא לפעילות חרם נגד המדינה. בבקשתה לדרעי, שאותה הגישה שלשום, כתבה טאליב: "אני רוצה לבקש כניסה לישראל כדי לבקר את קרובי משפחתי, ובעיקר את סבתי, המתגוררים בבית עור אל-פוקא. זאת ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלי לראות אותה". היא ציינה כי "תכבד כל מגבלות שיוטלו עליה ולא תקדם חרמות נגד ישראל במהלך ביקורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully