וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על ביטול ביקור חברת הקונגרס: "ישראל פעלה כראוי"

17.8.2019 / 5:38

נשיא ארה"ב האשים את טאליב ב"משחק מכור" אחרי שביטלה את נסיעתה, לאחר שניתן לה אישור לבקר בישראל לצרכים הומניטריים. הוא אף הטיל ספק במניעיה וצייץ בטוויטר כי "ישראל נהגה בנחמדות ובכבוד כשאפשרה לה לבקר את 'סבתה'. עכשיו היא לא הייתה צריכה לראות אותה!"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ הלילה (שבת) בחשבון הטוויטר שלו כי ישראל פעלה כראוי בנוגע לביקורה של חברת הקונגרס הדמוקרטית ראשידה טאליב בישראל, שאותו היא ביטלה אמש. לדבריו, "ישראל נהגה בנחמדות ובכבוד כשאפשרה לחברת הקונגרס טאליב לבקר את 'סבתה'. ברגע שהיא קיבלה לכך אישור, היא דבקה בעמדתה והצהירה בפומבי שלא תבקר בישראל. ייתכן שהכול היה משחק מכור?".

בציוץ זה התייחס טראמפ לבקשתה של טאליב לבקר את סבתה בת ה-90. לדבריו, היא דחתה את אישור הביקור "באופן מגעיל" ומדובר ב"משחק מכור. עכשיו היא לא הייתה צריכה ללכת לראות אותה!". הנשיא האמריקני אף הוסיף כי טאליב, וכן חברת הקונגרס אילהאן עומאר, "הפכו לפנים של המפלגה הדמוקרטית".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך נאומו בפנסילבניה 14 באוגוטסט 2019. רויטרס
מאשים את טאליב ב"משחק מכור". טראמפ/רויטרס

טאליב הודיעה אתמול כי היא מבטלת את נסיעתה, לאחר שניתן לה אישור להיכנס לישראל לטובת "ביקור הומניטרי" של סבתה המתגוררת באזור רמאללה. שר הפנים אריה דרעי אמר כי הוא מאשר את הביקור לאור התחייבותה של טאליב שלא תקדם במהלכו חרמות נגד ישראל והביע תקווה כי אכן יהיה לצרכים הומניטריים בלבד. בהמשך, צייצה טאליב כי "השתקתי וההתייחסות אלי כמו לפושעת היא לא מה שסבתי רוצה בשבילי. זה יהרוג משהו ממני. החלטתי שביקור סבתי בתנאים המדכאים שהוצבו עומד נגד כל מה שאני מאמינה בו - מלחמה בגזענות בדיכוי ובחוסר הצדק".

ביקורן של טאליב ועומאר נאסר תחילה בהתאם להוראות חוק הכניסה לישראל ולאחר שדרעי סבר כי ביקורן של השתיים נועד לפעילות חרם נגד המדינה. בבקשתה לדרעי, שאותה הגישה שלשום, כתבה טאליב: "אני רוצה לבקש כניסה לישראל כדי לבקר את קרובי משפחתי, ובעיקר את סבתי, המתגוררים בבית עור אל-פוקא. זאת ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלי לראות אותה". היא ציינה כי "תכבד כל מגבלות שיוטלו עליה ולא תקדם חרמות נגד ישראל במהלך ביקורה".

עוד בוואלה!

רקטה שוגרה לישראל ויורטה; חיל האוויר תקף מנהרות חמאס בעזה

לכתבה המלאה
חברת הקונגרס הדמוקרטית ראשידה טאליב, 15 באוגוסט 2019. רויטרס
"ההתייחסות אליי כפושעת היא לא מה שסבתי הייתה רוצה". טאליב/רויטרס

טאליב אף צייצה בטוויטר את תגובתה בצירוף תמונת סבתה. "האישה הזאת ראויה לחיות בשלום ובכבוד. אני מי שאני בזכותה. ההחלטה הישראלית למנוע ממנה לראות את נכדתה, חברת קונגרס אמריקנית, היא סימן לחולשה בגלל שהאמת היא שמה שקורה לפלסטינים הוא מפחיד", כתבה.

אחרי שביטלה את ביקורה צייץ דרעי כי "חברת הקונגרס ראשידה טאליב צייצה כעת שלא תגיע לישראל. אמש שלחה לי מכתב ובו ביקשה לאפשר לה לבקר את סבתה בת ה-90 'כי זו יכולה להיות ההזדמנות האחרונה שלי לפגוש אותה'. אישרתי זאת הומניטרית, אך מתברר כי זו הייתה פרובוקציה כדי להבאיש את ריחה של ישראל. שנאתה לישראל גוברת על אהבתה לסבתה".

עם זאת, מניעת כניסתן של השתיים גררה תגובות חריפות מצד פוליטיקאים דמוקרטים, ואף רפובליקנים בארצות הברית. גם איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בקונגרס שאותה הרבו שתי חברות הקונגרס לתקוף, הביע את התנגדותה להחלטה. הלילה אמרה יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי לסוכנות הידיעות אי-פי כי יחסי המדינות יוכלו לעמוד ב"חולשתם" של טראמפ ונתניהו, כלשונה. "יש לנו מערכת יחסים עמוקה וותיקה עם ישראל שיכולה לשרוד את דונלד טראמפ ובנימין נתניהו. אסור לנו לתת לחולשה שלהם לעמוד בדרכה של מערכת היחסים המתמשכת שלנו".

טראמפ הגן מוקדם יותר על החלטת ישראל לאסור את כניסתן של טאליב ועומאר, אך טען כי לא ניסה "לעודד או למנוע" אותה. בשיחה עם כתבים אמר כי הוא אמנם "דיבר עם אנשים שם", אך הבהיר כי הוא "רק היה מעורב מנקודת מבט שהן מאוד אנטי-יהודיות ומאוד אנטי-ישראליות".

(עדכון ראשון: 2:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully