וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת מותו של אפשטיין: נתיחת הגופה מראה כי הוא התאבד בתלייה

17.8.2019 / 1:25

חוקרת מקרי המוות בניו יורק הודיעה כי המיליארדר היהודי שהואשם בסחר בנערות התאבד בתאו. זאת, אחרי סימני השאלה בנוגע לנסיבות מותו והדיווחים על השברים בעצמות צווארו. נתיחת גופתו של אפשטיין הושלמה ביום ראשון, אך עד כה לא נמסרה סיבת המוות הרשמית

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נתיחת גופתו של ג'פרי אפשטיין, המיליארדר היהודי שהואשם בסחר בנערות, העלתה כי הוא התאבד בתאו בתלייה - כך הודיעה הלילה (שבת) חוקרת מקרי המוות הראשית בניו יורק, ברברה סמפסון. דוברת משרדה, אג'ה וורת'י-דיוויס, הודיעה כי "אנחנו שולחים את הקביעה הסופית בתוך זמן קצר מאוד. זוהי התאבדות בתלייה".

"סיבה: תלייה. אופן: התאבדות", נמסר בהצהרה, מבלי לספק פרטים נוספים על הממצאים. סמפסון טענה כי קביעתה בנוגע לסיבת המוות הגיעה אחרי "סקירה קפדנית של כל המידע מהחקירה, כולל הנתיחה המלאה של הגופה".

הודעתה של החוקרת הראשית מגיעה אחרי סימני השאלה בנוגע לנסיבות מותו של אפשטיין, שנמצא ללא רוח חיים במתקן הכליאה הפדרלי מטרופולין במנהטן, בזמן שהמתין לתחילת משפטו בגין עבירות מין. נתיחת הגופה הושלמה ביום ראשון, אך עד כה לא נמסרה סיבת המוות הרשמית.

דיווחים בארה"ב: איש העסקים ג'פרי אפשטיין שהורשע בעבירות מין התאבד בתא המעצר. רויטרס
מותו בתאו בכלא העלה סימני שאלה. אפשטיין/רויטרס

לפי הדיווחים, שגורמים רשמיים סירבו להגיב אליהם, בנתיחה נמצא כי עצמות הצוואר של אפשטיין נשברו בכמה מקומות, בהם עצם הלשון שלו. מומחים לרפואה משפטית ומחקרים בנושא טענו כי שברים אלה עשויים להופיע בקרב אנשים שתלו את עצמם, במיוחד מבוגרים יותר. לטענת המומחים, שברים אלה נפוצים בקרב קורבנות רצח באמצעות חנק.

ג'ונתן ל' ארדן, נשיא האיגוד הלאומי של החוקרים הרפואיים, אמר כי שבר בעצם הלשון עשוי להיגרם מסיבות רבות, אך הוא נפוץ יותר ברצח באמצעות חנק מאשר בהתאבדות. ארדן, שלא היה מעורב בנתיחה, אמר כי הממצא מחייב את הפתולוגים לערוך בדיקה נרחבת יותר. הוא הסביר כי "אם, באופן היפותטי, עצם הלשון שבורה, זה באופן כללי מעלה סימני שאלה על חנק, אבל הם לא מוחלטים ולא שוללים את האפשרות של תלייה".

תיאוריות הקונספירציה שסבבו את מותו של אפשטיין עסקו בקרבתו לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ולנשיא לשעבר ביל קלינטון. לשכת בתי הסוהר, שמנהלת את מתקן הכליאה שבו מת אפשטיין, אמרה כי לא הייתה התאבדות אסיר בתחומה מאז שנת 2006.

עוד בוואלה!

רקטה שוגרה מרצועת עזה לכיוון ישראל - ויורטה על ידי כיפת ברזל

לכתבה המלאה
בית הכלא בו היה כלוא והתאבד איש העסקים, ג'פרי אפשטיין במנהטן, ארה"ב 11 באוגוסט 2019. רויטרס
סוהרים חשודים בזיוף המשמרות. בית הכלא שבו הוחזק אפשטיין/רויטרס

התובע הכללי וויליאם בר, שמחלקתו מפקחת על הלשכה, הורה למפקח הכללי במשרד המשפטים לחקור את נסיבות ההתאבדות. איש העסקים בן ה-66 היה תחת רשימת מעקב מחשש שיתאבד, אולם הוא הוסר ממנה מסיבה לא ברורה. שני סוהרים במתקן הכליאה שבו הוחזק אמורים לבדוק את האסירים בכל 30 דקות, אולם התקנה הזו לא נאכפה.

לפי גורם אחר המעורה בחקירה, סוהרים ביחידה חשודים שזייפו את שעות המשמרת שלהם כדי להראות שהם ערכו את אותן בדיקות לסוהרים. זה התגלה בעקבות בחינת מצלמות האבטחה. תובעים ותיקים וגורמים רשמיים במערכת אכיפת החוק האמריקנית הזדעזעו מכך שאחד מהאסירים הבכירים והמוכרים במדינה לא היה נתון להשגחה רבה יותר.

מוקדם יותר השבוע הודיע המשרד כי שני סוהרים שהיו אמורים להשגיח עליו הוצאו לחופשה ומפקד בית הכלא הוצב בתפקיד אאחר באופן זמני. במקביל, טראמפ אמר כי הוא דורש חקריה מלאה בנושא. "אני רוצה חקירה מלאה", הוא אמר לכתבים בניו ג'רזי. "וזה מה שאני דורש. זה מה שהתובע הכללי שלנו, התובע הכללי הנהדר שלנו, עושה. הוא עושה חקירה מלאה".

(עדכון ראשון: 23:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully