וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה לבטל את המחלקה הראשונה ברכבות מעוררת סערה בגרמניה

הצעת פוליטיקאי ממפלגת שמאל קיצוני לבטל את קרונות המחלקה הראשונה עוררה סערה במדינה. "שטויות מגונות", כינה את ההצעה נציג מחברת הרכבות הגרמנית, שטען כי יש לאפשר לנוסעים ליהנות מהנסיעה כפי רצונם

פוליטיקאי ממפלגת שמאל קיצוני בגרמניה עורר סערה במדינה לאחר שהציע כי חברת הרכבות "דויטשה באן" תוותר על קרונות המחלקה הראשונה כדי להתגבר על הצפיפות ברכבות, ולשפר את היעילות האנרגטית. ברנד רייקסינגר, ממנהיגי מפלגת "די לינקה", אמר כי החלוקה לרמות נסיעה שונות ברכבות אינה הגיונית, וכי הדגש צריך להיות על יעילות אנרגטיות והנגשת הנסיעות ברכבת.

"אנשים עומדים בקרונות, בזמן שבמחלקה הראשונה יש מקום פנוי", אמר לרשת החדשות RND. "אנחנו מעניקים לעצמנו את המותרות של להסיע קרונות כמעט ריקים, ברכבות צפופות. כל הקרונות צריכים להיות פתוחים לכולם, ככה שבצעד אחד אנחנו מאפשרים יותר מקום - מבלי לשלם על כך". כשהוא דוחק ב"דויטשה באן" לשקול את הצעתו ברצינות, השוואה רייקסינגר את המצב לאוטובוסים, בהם אין שתי מחלקות.

תחנת רכבת בעיר פרנקפורט, גרמניה, שבה נדחף ילד אל מותו, 29 ביולי 2019. AP
איך מפחיתים את הצפיפות? רכבת בגרמניה/AP

אולם הצעתו נדחתה וכונה "שטויות מגונות" על ידי קרל פיטר ניומן, האחראי על תנועת הנוסעים בחברה, שאמר לסוכנות הידיעות DPA כי "יש דרישה לנסיעה במחלקה ראשונה בקרב נוסעים. אם אנחנו רוצים יותר מקום, צריך רכבות ארוכות יותר". איגוד התחבורה של אזור ברלין הוכיח כי גם הנוסעים אינם בעד ביטול המחלקות הראשונות. "כשברכבת יש פחות כיסאות במחלקה ראשונה מהמתוכנן, אנחנו מקבלים תלונות", מסר דובר האיגוד.

נציב התלונות על הרכבת בגרמניה הצטרף גם הוא לוויכוח, ודחה את הצעתו של רייקסינגר. אנאק פרלמן אמר כי "אם מישהו מוכן לשלם יותר על מושבים רחבים יותר, יש לאפשר לו ליהנות". הצעתו של רייקסינגר מגיעה לאחר הצעה שעלתה בחודש שעבר על ידי חברת התנועה הירוקה, לואיס נויבאואר, שהציעה כי לאסור טיסות פנים-גרמניות, ואמרה כי הן מיותרות, וכי יש לעודד תחבורה ברכבת במקום.

ההצעה עלתה לצד ביקורת על שירות הרכבות האיטי במדינה, שלטענת מבקריו אינו מתפתח כצורכו. כך, בשל חוסר היעילות, נאלצים גרמנים רבים לטוס במקום לנסוע במסילות.

עובדות חברת "דויטשה באן" ליד רכבת - פרנקפורט, גרמניה, 30 ביולי 2019. רויטרס
המלחמה על הקרונות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully