וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה במהלך טיול: עדי נפל מצוק ונהרג בדרום גרמניה

11.8.2019 / 12:18

משרד החוץ הודיע על מותו של הישראלי, תושב עמק חפר, שנפל במהלך טיול במדינה בהר "קן הנשרים". הודעה נמסרה למשפחתו והמחלקה לישראלים בחו"ל מסייעת בהעברתו לקבורה בישראל. גיסו סיפר עליו: "איש משכמו ומעלה, היה רץ מרתונים והתנדב בברזיל עם נוער במצוקה"

עד מס נהרג האלפים הגרמנים. באדיבות המשפחה
עדי מס, שנהרג באלפים/באדיבות המשפחה

עדי מס, ישראלי בן 30 מעמק חפר, נהרג ביום שישי בנפילה מגובה במהלך טיול בהר "קן הנשרים" שבדרום גרמניה. משרד החוץ הודיע היום (ראשון) על מותו ומסר כי קונסולית ישראל במינכן והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ מסייעים בהעברתו לקבורה בישראל. כמו כן, צוות חברת החילוץ "מגנוס", שהחל בחיפושים אחריו, סייע למשטרת גרמניה בזיהויו. הודעה נמסרה למשפחתו.

שי קדמי, גיסו של עדי, סיפק כי הקשר נותק עמו ביום שישי, כש"הוא יצא לעוד מקצה של טיפוס בהר". לעדי אח תאום ועוד אח ואחות גדולים. גיסו תיאר אותו כ"אדם של נתינה, איש משכמו ומעלה. באמת אי אפשר להגיד את זה על מישהו אחר. היה רץ מרתונים, 'איירון מן', התנדב בברזיל עם נוער במצוקה, הוא סיים לפני שנה תואר במתמטיקה ובביולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים, התחיל לעבוד בחברת היי-טק והתחיל לבנות את העתיד שלו ורק נסע לשבוע לטפס על הר".

"אנחנו מאוד מחפשים אנשים שיגיעו לעדי הראייה שהיו שם", הוסיף. "היו חמישה שישה מטיילים לא ישראלים שראו אותו נופל ובסוף חילצו כי הם פחדו ליפול כמוהו. הם היו אמורים לעלות כמוהו על אותו מקטע וראו בעיניים שלהם נופל. מסוק אחד חילץ אותו ומסוק שני חילץ אותם כי הם קפאו במקום מהפחד. אנחנו מאוד רוצים להגיע אליהם ולשמוע האם הם דיברו איתו, מה היו מילותיו האחרונות, האם הם הצטלמו איתו".

עדי מס, הישראלי שנהרג מנפילת מגובה בהר בדרום גרמניה. 11 באוגוסט 2019. אתר רשמי
מס, שנהרג בנפילה מצוק/אתר רשמי

שי סיפר כי המשפחה למדה על מותו של עדי מהאינטרנט אחרי שנותק עמו הקשר. "אחרי שפנינו לחברת ההצלה 'מגנוס' כדי שיאתרו אותו ועוד לפני שהם הספיקו לחזור אלינו, מצאתי כתבות בטוויטר שצעיר בן 30 מצא את מותו", הוא סיפר. "התקשרתי למשטרה בגרמניה והשוטר בטלפון אישר לי שזה גיסי. הכתבות בגרמניה יצאו בשישי בצהריים. מצאנו אותם באינטרנט, חברנו למשרד החוץ וכולם ביחד עם חב"ד עושים מאמצים כבירים להחזיר אותו כמה שיותר מהר, כי הטופוסלוגיה הגרמנית לוקחת כמה ימים. אמרו לנו שזה יקרה ברביעי. אני מקווה שזה יצליח בעזרת אנשים טובים".

גם חיליק מגנוס, שהקים את חברת החילוץ שסייע בחיפושים, סיפר על העיכוב בהגעת ההודעה הרשמית מגרמניה על המקרה. "האירוע אירע ביום שישי בבוקר. המשטרה הגרמנית עד עכשיו לא טרחה להודיע. יש להם מנהלות אחרות", הוא סיפר. "הבחור נפל ונהרג באלפים, והאוסטרים למעשה הוציאו אותו. אבל הגרמנים לא עובדים ביום ראשון, זה הנוהג, זה המנהלה. המשפחה גילתה את המוות דרך אתרי האינטרנט. החבר'ה הגרמנים לא הודיעו הודעה רשמית למשרד החוץ, אז המשפחה הייתה צריכה לפנות למשרד החוץ".

(עדכון ראשון: 12:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully