וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה שוגרה לישראל ויורטה; חיל האוויר תקף מנהרות חמאס בעזה

התרעת צבע אדום נשמעה בשדרות וביישובים הסמוכים לה. צה"ל עדכן כי זוהה שיגור אחד מכיוון רצועת עזה ואין הנחיות מיוחדות לתושבים. בתגובה, צה"ל תקף מהאוויר שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות בצפון ובמרכז הרצועה. במהלך היום נפצעו עשרות פלסטינים בהפגנות בגבול

עריכה: עמית שמחה

שיגור רקטה מהרצועה - עדכונים אחרונים

  • התרעת צבע אדום נשמעה בשדרות וביישובים נוספים בעוטף עזה
  • צה"ל: רקטה נורתה מרצועת עזה ויורטה על ידי כיפת ברזל
  • חיל האוויר תקף בתגובה שתי תשתיות טרור של חמאס בעזה
  • אלפי פלסטינים הפגינו אתמול בגבול רצועת עזה

רקטה שוגרה אמש (שישי) מרצועת עזה לשטח ישראל ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל - כך אישר צה"ל, לאחר שהתרעת צבע אדום נשמעה בשדרות, ביישוב איבים ובקיבוצים אור הנר, ניר עם, ארז וגבים. בתגובה, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון ובמרכז רצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה מוקדם יותר הלילה. צה"ל ימשיך לפעול נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על כל הנעשה ברצועת עזה וממנה".

לתושבי הנגב המערבי לא ניתנו הנחיות מיוחדות בעקבות שיגור הרקטה ולא נמסר על נזק. שני תושבי שדרות נפצעו באורח קל בעת שהיו בדרכם למרחב מוגן, ופונו לבית החולים ברזילי באשקלון. אחת הפצועות, צעירה בת 29, נפצעה בנפילה כשנסה לממ"ד בבית ברחוב הרקפת בעיר. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לה סיוע רפואי ופינה אותה לבית החולים עם חבלה בגפיים.

האזעקות נשמעו לאחר שבמהלך היום הפגינו אלפים סמוך לגדר המערכת שבגבול הרצועה. 63 פלסטינים נפצעו במהלך המהומות, בהם 17 ילדים ושלוש נשים. 32 נפצעו מירי חי.

תושבים מניר עם מסתגרים בממ"ד עם ילדיהם, בעת התרעת צבע אדום, 16 אוגוסט 2019. TPS, TPS
תושבים מקיבוץ ניר עם מסתגרים בממ"ד, הלילה/TPS, TPS

בשבת שעברה נהרגו ארבעה מחבלים במהלך חילופי אש עם צה"ל לאחר שהתקרבו לגדר המערכת בגבול רצועת עזה וניסו לחדור לשטח ישראל. על פי הודעת דובר צה"ל, הם זוהו על ידי תצפיות מתקרבים לגדר בדרום הרצועה, כשהם מצוידים ברובי קלצ'ניקוב, רימוני יד ומטול RPG. על פי ההודעה, "לוחמי צה"ל, שנערכו לאירוע בעקבות הזיהוי, פתחו באש לאחר שאחד המחבלים חצה את הגדר והרגו אותם. במהלך האירוע הושלך רימון על ידי המחבלים". עוד נמסר כי "אין נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק".

לפני כחודש שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל, ובמועצה אזורית אשכול אמרו כי היא נחתה בשטח פתוח. זמן קצר לאחר מכן זוהה שיגור נוסף לעבר המועצה האזורית שער הנגב, אולם מערכת ההתרעה לא הופעלה ביישובים והיא נפלה בשטח פתוח. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully