וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלח אותה בחזרה": טראמפ במופע גזעני נגד המחוקקות הדמוקרטיות

למרות הגינוי של בית הנבחרים, נשיא ארה"ב המשיך בשלו ותקף את ארבע חברות הקונגרס, בהן את אילהאן עומאר, שהגיעה מסומליה בתור ילדה. "הן יכולות לעזוב", אמר לקהל המשולהב. גם רפובליקנים גינו: "זה מסוכן ולא אמריקני"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ המשיך הלילה (חמישי) במתקפתו נגד חברות הקונגרס הדמוקרטיות במהלך עצרת בחירות בקרוליינה הצפונית. הוא כינה את הארבע "קיצוניות מלאות שנאה", חרף הטענות נגדו על כך שהתבטא בגזענות כשאמר להן כי הן יכולות "לחזור בחזרה" למולדתן, על אף ששלוש מהן נולדו בארצות הברית ואחת מהן היגרה אליה לפני עשרות שנים, הוא היה בשלו.

"תנו להן לעזוב", אמר טראמפ לקהל בעיר גרינוויל על חברות הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, אילהאן עומאר, ראשידה טאליב ואיאנה פרסלי. למרות הסקרים שמראים כי רוב אזרחי ארצות הברית רואים בדבריו גזעניים, נראה שטראמפ סבור כי הניסיון לצייר את המפלגה הדמוקרטית כקיצונית יעזור לו בבחירות בשנה הבאה. "שלח אותה בחזרה, שלח אותה בחזרה", צעק הקהל כשהוא התייחס לעומאר, ילידת סומליה שהתבטאה בעבר באופן אנטישמי. אתמול הודיעה עומאר כי היא מתכננת להגיע לביקור בישראל, יחד עם טאליב.

הסיסמה היא תבנית דומה לזו שהושמעה נגד הילרי קלינטון בקמפיין הבחירות ב-2016, "כלא אותה, כלא אותה". עד היום, נכלאו כמה ממקורביו של טראמפ במסגרת חקירת המעורבות הרוסית באותן בחירות. "הן כל הזמן אומרות לנו איך לנהל דברים, איך לעשות את זה, איך לעשות ההוא. אתם יודע מה? אם הן לא אוהבות את זה, הן יכולות לעזוב", אמר טראמפ.

טראמפ אמר בעצרת בדרום קרולינה כי עומאר אילהם, חברת בית הנבחרים המוסלמית
מתבטאת באנטישמיות נגד ישראל והקהל הגיב בקריאה אחידה ״גרשו אותה חזרה״. רויטרס
"הן יכולות לעזוב". טראמפ בעצרת הלילה/רויטרס

הזעם של טראמפ כלפי ארבע חברות הקונגרס, מהאגף השמאלי במפלגה, התפרץ בתחילת השבוע אחרי שהן העידו בקונגרס על התנאים הקשים במתקני המעצר למהגרים שבהן ביקרו. בעקבות זאת, העביר בית הנבחרים, הנשלט על ידי הדמוקרטים, הצעת גינוי נגד הנשיא אך הלילה הוא קבר הצעה של אחד החברים לפתוח בהליך הדחה נגד טראמפ. לאור שליטת הרפובליקנים בסנאט, לכל הליך כזה יש סיכוי אפסי להתממש.

דבריו בעצרת הלילה עוררו תגובות של זעזוע והלם מכל רחבי הקשת הפוליטית. "קריאת ההמון המוסת 'לשלוח אותה בחזקה' היא משמעותית"" כתב בטוויטר וולטר שאוב, שהיה מנהל לשכת האתיקה בממשלו של ברק אובמה. ג'ו וולש, שדרן רדיו שמרני וחבר קונגרס רפובליקני לשעבר אמר: "זאת בורות, זה מסוכן וזה לא אמריקני. זאת קנאות בוטה. על כל רפובליקני לגנות זאת מידית. עצרו זאת עכשיו".

עומאר, שקיבלה תמיכה של המועמדים הדמוקרטיים בפריימריז, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אני נמצאת במקום שאליו אני שייכת, בבית הנבחרים ואתם תצטרכו להתמודד עם זה". הסנאטור ברני סנדרס, אחד המועמדים הבולטים בשורות הדמוקרטים, אמר כי טראמפ "מעורר את הזרמים המבחילים והמטרידים ביותר בחברה שלנו".

עוד בוואלה!

בית הנבחרים בארה"ב גינה את תקיפת טראמפ על המחוקקות הדמוקרטיות

לכתבה המלאה

עומאר: "אני נמצאת במקום שאליו אני שייכת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully