וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנבחרים בארה"ב גינה את תקיפת טראמפ על המחוקקות הדמוקרטיות

17.7.2019 / 3:39

הגינוי של בית הנבחרים הוא על סדרת ציוצים שפרסם הנשיא בטוויטר, בה תקף ארבע חברות קונגרס לא-לבנות במפלגה הדמוקרטית וקרא להן "לשוב לארצן". ארבעה רפובליקנים הצביעו בעד הגינוי, שהצטרפו לכל חברי המפלגה הדמורקטית וחבר קונגרס עצמאי אחד

צילום: מתוך הטוויטר של The Hill, עריכה: עמית שמחה

בית הנבחרים של ארצות הברית הצביע היום (רביעי) בעד לגנות את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על כך שבסדרה של ציוצים שפורסמה השבוע, תקף הנשיא ארבע מחוקקות לא-לבנות במפלגה הדמוקרטית וקרא להן "לשוב לארצן" - על אף ששלוש מהן נולדו בארצות הברית ואחת מהן היגרה אליה כילדה.

ארבעה חברי קונגרס רפובליקנים הצביעו בעד הגינוי, שהצטרפו לכל חברי המפלגה הדמורקטית וחבר קונגרס עצמאי.

כמה שעות לפני שנערכה ההצבעה בבית הנבחרים, טראמפ כתב בטוויטר שלו כי "הציוצים הללו לא היו גזעניים. אני לי עצם אחת גזענית בגוף שלי! ", והוסיף כי זו צריכה להיות הצבעה על "השפה המלוכלכת, ההצהרות והשקרים שנאמרים בידי הדמוקרטים".

לכסנדריה אוקסיו-קורטז, אילהאן עומאר, רשידה טליב ואיאנה פרסלי במסיבת עיתונאים 15 ביולי 2019. AP
ארבע חברות הקונגרס שהותקפו על ידי טראמפ במסיבת עיתונאים/AP

ארבע חברות הקונגרס שהותקפו, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, אילהאן עומאר, רשידה טליב ואיאנה פרסלי, כינסו אתמול מסיבת עיתונאים, ואמרו שטראמפ מקדם אג'נדה של "לאומנות לבנה", וקראו לאזרחי ארצות הברית "לא ליפול בפח של הנשיא. בנוסף לכך, אמרו שצריך להתמקד יותר במדיניות ולא במילים של הנשיא. "זאת פשוט הסחת דעת מהכאוס והתרבות המושחתת של הממשל הזה", אמרה פרסלי.

בסדרת הציוצים, שהתפרסמה ביום ראשון, הנשיא תקף את חברות בית הנבחרים, כשצייץ: "מעניין לראות את חברות הקונגרס הדמוקרטיות 'הפרוגרסיביות', שבמקור הגיעו ממדינות שבהן הממשלה היא אסון מוחלט, הדבר הכי גרוע, הכי מושחת והכי כושל בעולם, אומרות לאזרחים בארצות הברית איך הממשלה צריכה להתנהל".

טראמפ הוסיף, "למה שהן לא יחזרו לתקן את המקומות ההרוסים והמלאים בפשע מהם הגיעו. ואז תחזרו ותראו לנו איך עושים את זה". עוד צייץ הנשיא, "המקומות האלה צריכים את העזרה שלכן מאוד, אתן לא תוכלו לעזוב מהר מספיק. אני בטוח שננסי פלוסי תהיה שמחה מאוד לעבוד על סידורי נסיעה בחינם!".

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי הדמוקרטית תקפה את הנשיא על דבריו ואמרה כי טראמפ רוצה "להפוך את אמריקה ללבנה שוב".

דונלד טראמפ בישיבת קבינט 16 ביולי 2019. AP
טראמפ בישיבת קבינט, אמד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully