וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ במתקפה גזענית נגד מחוקקות דמוקרטיות: "חזרו לארצותכן"

פוליטיקאים דמוקרטים האשימו את נשיא ארה"ב בשנאת זרים לאחר שהציע בטוויטר לחברות קונגרס ממיעוטים שונים "לחזור" למולדתן - על אף ששלוש מהן נולדו בארה"ב. ננסי פלוסי, יו"ר בית הנבחרים, תקפה אותו: "הוא רוצה להפוך את אמריקה ללבנה שוב"

צילום: מתוך הטוויטר של The Hill, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עורר אמש (ראשון) סערה בעקבות סדרת ציוצים שבהם תקף מחוקקות לא-לבנות במפלגה הדמוקרטית וקרא להן "לשוב לארצן" - על אף ששלוש מהן נולדו בארצות הברית ואחת מהן היגרה אליה כילדה.

הנשיא תקף במרומז את חברות בית הנבחרים אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, אילהאן עומאר, רשידה טליב ואיאנה פרסלי, כשצייץ :"מעניין לראות את חברות הקונגרס הדמוקרטיות 'הפרוגרסיביות', שבמקור הגיעו ממדינות שבהן הממשלה היא אסון מוחלט, הדבר הכי גרוע, הכי מושחת והכי כושל בעולם, אומרות לאזרחים בארצות הברית איך הממשלה צריכה להתנהל".

טראמפ הוסיף, "למה שהן לא יחזרו לתקן את המקומות ההרוסים והמלאים בפשע מהם הגיעו. ואז תחזרו ותראו לנו איך עושים את זה". עוד צייץ הנשיא, "המקומות האלה צריכים את העזרה שלכן מאוד, אתן לא תוכלו לעזוב מהר מספיק. אני בטוח שננסי פלוסי תהיה שמחה מאוד לעבוד על סידורי נסיעה בחינם!".

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי הדמוקרטית תקפה את הנשיא על דבריו ואמרה כי טראמפ רוצה "להפוך את אמריקה ללבנה שוב".

אחת הדמוקרטיות אותן תקף טראמפ, רשידה טליב, צייצה בתגובה לדברי הנשיא כי "רוצים תגובה לכישלון השלטון חסר החוק של נשיא? הוא המשבר. האידאולוגיה המסוכנת שלו היא המשבר. צריך להדיח אותו".

לקריאה נוספת בנושא:
בעקבות עסקת הטיעון עם אפשטיין: שר העבודה האמריקני התפטר
ביידן: אחזור להסכם הגרעין אם איראן תמלא את חלקה
אחרי סערת המברקים על טראמפ: שגריר בריטניה בארה"ב התפטר

הרפובליקני ג'סטין איימש ממישיגן, הידוע כמבקר של טראמפ ולאחרונה נקט בצעדים כדי לעזוב את מפלגתו, כינה את הדברים "גזעניים ומגעילים", אך מעט מאוד רפובליקנים הגיבו לסערה האחרונה.

הקרע החל לאחר שבימים האחרונים ניסתה פלוסי להחליש את השפעתה של אוקסיו-קורטז, מה שהביא להאשמות נגד יו"ר בית הנבחרים כי היא מנסה לפגוע במחוקקים הלא-לבנים. בתגובה ניסה טראמפ להגן על פלוסי ואמר כי "היא לא גזענית".

טרמאפ הגיב הלילה לסערה סביב דבריו וצייץ כי "כל כך עצוב לראות את הדמוקרטים נעמדים לצדם של אנשים שמדברים כל כך רע על המדינה שלנו, ובנוסף שונאים את ישראל בתשוקה אמיתית וחסרת רסן. בכל פעם שמתעמתים איתם הם מכנים את יריביהם, כולל ננסי פלוסי, גזענים".

עוד באותו נושא

מברקי השגריר הבריטי: "טראמפ פרש מהסכם הגרעין כדי להרגיז את אובמה"

לכתבה המלאה
חברת הקונגרס רשידה טאליב, במרכז, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז משמאל ואיאנה פרסלי, 12 ביולי 2019. AP
נולדו בארה"ב. טליב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully