וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: אחזור להסכם הגרעין אם איראן תמלא את חלקה

11.7.2019 / 21:13

בנאום המקיף ביותר שלו כה בנוגע למדיניות החוץ, תקף המועמד הדמוקרטי המוביל את טראמפ ואמר כי הוא פגע במעמדה של ארה"ב בעולם. לדבריו, הנשיא הרפובליקני נוהג בצורה "קיצונית ולא יציבה"

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

ג'ו ביידן תקף הערב (חמישי) את מדיניות החוץ של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וכינה אותה "בלתי-יציבה וקיצונית". סגן הנשיא לשעבר, שנחשב למועמד המוביל לייצוג הדמוקרטית בבחירות בשנה הבאה, ניסה לייצב את הקמפיין שלו אחרי הירידה שחווה בסקרים בעקבות העימות המפלגתי בתחילת החודש.

אלו היו דברים הנרחבים ביותר של ביידן בנוגע למדיניות החוץ עד היום, וחזרתו של ביידן לאזור הנוחות שלו אפשרה לו למקד את תשומת הלב בנשיא הרפובליקני ולא ביריביו הרבים בתוך המפלגה. בין היתר, הבטיח סגן הנשיא לשעבר כי הוא ישוב להסכם הגרעין אם איראן, שממנו פרש טראמפ לפני שנה, אם טהראן תקיים אותו. ההסכם נחתם ב-2015, כשביידן היה סגנו של ברק אובמה.

טראמפ, שמרבה לתקוף את הרקורד של הממשל הדמוקרטי בתחום מדיניות החוץ, במיוחד מול איראן, אמר כי זה "הסכם גרוע" והוא הטיל מחדש סנקציות על טהראן כדי לדון עמה בהסכם חדש. איראן מסרבת לכך ודורשת את הסרת כל העיצומים, כשבמקביל היא מצמצת את התחייבויותיה להסכם בניסיון ללחוץ על יתר המדיניות החתומות לפעול כדי לפצות אותה על הסנקציות האמריקניות.

בנאום שנשא באוניברסיטת ניו יורק, אמר ביידן בן ה-76 כי טראמפ גרם נזק לתדמיתה של ארצות הברית בעולם. "אני מאמין בכנות ביכולת שלנו להוביל את העולם", אמר סגן הנשיא לשעבר.

ג'ו ביידן, 6 ביולי 2019. AP
הסכם הגרעין נחתם בזמן שהיה סגנו של אובמה. ביידן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully