וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סערת המברקים על טראמפ: שגריר בריטניה בארה"ב התפטר

10.7.2019 / 16:02

השגריר קים דארוך אמר כי המצב לא מאפשר לו להמשיך בתפקידו, אחרי שנשיא ארה"ב הודיע כי הוא לא ימשיך לעבוד עמו. מיי: "אני מצרה על כך שהוא חש שהוא היה צריך לעזוב"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שגריר בריטניה בארצות הברית, קים דארוך, הודיע היום (רביעי) כי הוא מתפטר מתפקידו בעקבות המשבר מול הממשל. בהודעה שפורסמה על ידי משרד החוץ, אמר השגריר כי המצב לא מאפשר לו להמשיך בתפקידו, אחרי שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי הוא לא ימשיך לעבוד עמו. הפרשה החלה אחרי שנחשפו מברקים חשאיים ששלח קים, שבהם תיאר בצורה קשה את התנהלות הבית הלבן.

אתמול כינה אותו טראמפ, שהודיע כי לא ימשיך לעבוד עם דארוך, "איש טיפש מאוד" ו"משוגע", אחרי שהשגריר אמר כי הממשל הוא "חסר יכולת". לדברי השגריר המתפטר, "מאז הדלפת המסמכים הרשמיים מהשגרירות הייתה ספקולציה רבה על מעמדי ועל המשך כהונתי כשגריר. רציתי לשים קץ לספקולציה הזו. במצב הנוכחי, זה בלתי-אפשרי עבורי למלא את תפקידי כפי שהייתי רוצה".

ראשת הממשלה תרזה מיי, שבעצמה ספגה מבול של ביקורת מטראמפ אחרי דליפת התכתובות, הביעה צער על ההתפטרות. "אני מצרה על כך שהוא חש שהוא היה צריך לעזוב", אמרה מיי, ששוחחה עם השגריר הבוקר, בפני חברי הפרלמנט. דארוך, בן 65, היה אמור לסיים בסוף השנה את כהונתו, שהחלה בינואר 2016 עוד לפני ניצחונו של טראמפ.

לקריאה נוספת על המשבר
בריטניה לצד השגריר שתקף את טראמפ: "הוא לא יוחלף לפי דרישה"
בריטניה בסחרור אחרי מברקי השגריר על טראמפ: "יהיו השלכות חמורות"

שגריר בריטניה בארצות הברית, קים דארוק במהלך אירוע בשגרירות בריטניה בוושינגטון 7 בפברואר 2019. AP
סיים את התפקיד. השגריר דארוך/AP

פרסומם של המברקים ב"דיילי מייל", כחודש אחרי הביקור הרשמי של טראמפ בממלכה ופגישותיו עם המלכה אליזבת, עלול לסבך את מאמציה של לונדון לגבש הסכם סחר עם וושינגטון לכשיושלם תהליך הברקזיט המייגע. מיי תסיים את תפקידה בהמשך החודש, ואחד משני המועמדים להחליף אותה, שר החוץ ג'רמי האנט, אמר כי על דארוך לשמור על תפקידו. המועמד השני, בוריס ג'ונסון, הפייבוריט לנצח, סירב לעשות זאת ולפי גורם המעורה בפרטים, הייתה זו אחת הסיבות שהובילו את דארוך לסיים את תפקידו.

עם זאת, היום, במהלך אירוע בחירות, ג'ונסון אמר כי הוא "דיפלומט מעולה" והוסיף כי מי שהדליף את המסמכים "עשה שירות רע מאוד למשרתי הציבור שלנו, לאנשים שנותנים עצות ללא משוא פנים לשרים. זה לא נכון לגרור אותם אל האג'נדה הפוליטית". ג'ונסון זוכה לתמיכתו של טראמפ, שאמר בכמה הזדמנויות כי הוא יהיה "ראש ממשלה מעולה". בלייבור תקפו את ג'ונסון על התנהלותו מול השגריר.

עוד באותו נושא

פוגע בחופש הביטוי: ביהמ''ש קבע כי טראמפ הפר את חוקת המדינה

לכתבה המלאה

סיימון מקדונלד, ראש השירות הציבורי של בריטניה, אמר כי אין שום עדות לכך שפריצה היא זו שגרמה להדלפת התזכירים הדיפלומטיים של השגריר דארוך - אך לדבריו, החקירה נמשכת. מקדונלד דיבר בפני ועדה פרלמנטרית שנבחרה זמן קצר לאחר שהשגריר התפטר, ואמר כי הוא לא מאמין שארצות הברית עומדת מאחורי ההדלפות, "להשקפתי, התשובה היא לא. בריטניה וארצות הברית ביחסים טובים ואנו לא מרגלים אחד אחרי השני".

(עדכון ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully