וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה לצד השגריר שתקף את טראמפ: "הוא לא יוחלף לפי דרישה"

9.7.2019 / 15:14

על אף שנשיא ארה"ב אמר כי לא יעבוד עוד עם קים דארוך אחרי חשיפת המברקים הבוטים, מיי אמרה כי היא תומכת בו. שר החוץ לשעבר וויליאם הייג אמר כי "תפקידם לתת הערכה כנה למה שמתרחש במדינה", אך טראמפ לא מרפה: "הוא איש טיפש מאוד"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הגנה היום (שלישי) על השגריר בארצות הברית, יממה אחרי שהנשיא דונלד טראמפ הודיע על ניתוק הקשרים עמו בעקבות הדלפות של מזכרים דיפלומטיים שבהם מתח ביקורת על תפקוד הממשל. בין היתר, השגריר קים דארוך כינה את טראמפ "חסר יכולת", ותכני התכתובות, שפורסמו ב"דיילי מייל", מעיבים על היחסים הקרובים בין שתי בעלות הברית.

בסימן להתעלמות של הבית הלבן מדארוך, בוטלה הזמנתו לארוחת ערב רשמית בבית הלבן לכבודו של אמיר קטאר. בזמן שבממשלה מנסים למצוא את מקור ההדלפה, בכיר במפלגה השמרנית ושר החוץ לשעבר וויליאם הייג אמר כי הממשלה פעלה נכון שהביעה תמיכה בשגריר שלה. "אי אפשר להחליף את השגריר לפי דרישת המדינה המארחת", אמר לרשת BBC. "התפקיד שלהם הוא לתת הערכה כנה למה שמתרחש במדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
טליבאן ונציגים אפגנים הסכימו: לצמצם את הפגיעה באזרחים
סין זועמת על ארה"ב בעקבות עסקת נשק גדולה עם טייוואן
איראן במסר לבריטניה: תפיסת מכלית הנפט לא תעבור ללא תגובה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ וראש ממשלת בריטנה תרזה מיי במהלך הצהרות לתקשורת במסגרת ביקור של טראמפ בלונדון 4 ביוני 2019. רויטרס
היחסים המיוחדים ייפגעו? מיי וטראמפ, בחודש שעבר/רויטרס

היום כינה טראמפ את דארוך "איש טיפש מאוד", אחרי שאתמול אמר "אינו אהוד או מוערך" בארצות הברית. "השגריר התמהוני שממשלת בריטניה שיגרה לארצות הברית הוא לא מישהו שאנחנו מתלהבים ממנו, הוא איש טיפש מאוד", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

טראמפ תקף אתמול גם את מיי, והאשים אותה בכך שיצרה "בלגן" בהליך הפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי. הוא אמר כי הוא מחכה לעבוד עם ראש הממשלה החדש, שזהותו תוכרע בהמשך החודש. שני המועמדים הם שר החוץ לשעבר בוריס ג'ונסון, שנחשב לפייבוריט, מול שר החוץ הנוכחי, ג'רמי האנט.

הציוצים של טראמפ הגבירו את הלחץ על ממשלת בריטניה בכל הנוגע לדארוך, שגם הואשם על ידי כמה פוליטיקאים בריטים התומכים בברקזיט בחוסר התלהבות מתהליך העזיבה. העיתונאית שדיווחה על המזכרים, איזבל אוקשוט, היא תומכת נלהבת בברקזיט ובעלת ברית של מנהיגת מפלגת הברקזיט נייג'ל פראג', המקורב לטראמפ. האחרון אמר בעבר כי הוא "יעשה עבודה מעולה" בתור שגריר בוושינגטון, אולם אתמול אמר פראג' כי "אני לא דיפלומט".

(עדכון ראשון: 13:45)

עוד באותו נושא

בכיר בצי הרוסי: השריפה בצוללת הייתה יכולה לגרום לאסון עולמי

לכתבה המלאה
שגריר בריטניה בארצות הברית, קים דארוק במהלך אירוע בשגרירות בריטניה בוושינגטון 7 בפברואר 2019. AP
נשאר בתפקידו, בשלב זה. השגריר דארוך/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully