וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן ונציגים אפגנים הסכימו: לצמצם את הפגיעה באזרחים

9.7.2019 / 12:42

אנשי הארגון ועשרות דמויות בכירות במדינה גיבשו הבנות ראשונות מסוגן שאמורות למנוע את המשך הקורבנות האזרחיים. זאת במקביל להתקדמות בשיחות בין טליבאן לבין ארה"ב, שמקווה להגיע לסיום המלחמה הארוכה בהיסטוריה שלה עד ספטמבר

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נציגים של טליבאן ושל אזרחים אפגנים הסכימו לצמצם את הנפגעים בקרב האזרחים במדינה, בניסיון להאיץ תהליך הפיוס במדינה במקביל להמשך שיחות השלום בין טליבאן לבין ארצות הברית. אלו יתחדשו היום (שלישי) בקטאר, המארחת את המשא ומתן בין אנשי הארגון הקיצוני לבין המשלחת האמריקנית, המנסים לשים קץ למלחמה בת 18 השנים, הארוכה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית.

הצדדים קרובים להגיע להסכם שצפוי להתבסס על הבטחת ארצות הברית להסיג את כוחותיה מהמדינה, בתמורה להבטחה של טליבאן שלא להפוך את אפגניסטן לבסיס למתקפות טרור נגד ארצות הברית. גם אם יושג הסכם כזה, זה לא מבטיח את סיום הלחימה הפנימית במדינה בין הממשלה בקאבול הנתמכת על ידי ארצות הברית לבין טליבאן.

טליבאן, שהנהיג שלטון הלכה אסלאמי בין 1996 ועד הפלתו בידי צבא ארצות הברית ב-2001, מסרב לשאת ולתת עם ממשלת אפגניסטן. הוא רואה בה "בובה אמריקנית". עם זאת, בוועידה שנמשכה יומיים בבירת קטאר, נציגיו ומשלחת של 60 דמויות בולטות באפגניסטן אמרו כי הם "מחויבים לכבד ולהגן על כבוד האזרחים, על חייהם ועל רכושם ולהפחית את מספר הנפגעים האזרחים לאפס".

עוד בוואלה! NEWS:
בריטניה לצד השגריר שתקף את טראמפ: "הוא לא יוחלף לפי דרישה"
סין זועמת על ארה"ב בעקבות עסקת נשק גדולה עם טייוואן
"אימא שלך מתה": מגיש בגאורגיה השתלח בפוטין "הכובש" בשידור

זירת פיגוע של טליבאן, קאבול, אפגניסטן, 8 במאי  2019. רויטרס
זירת פיגוע של טליבאן בקאבול, מאי/רויטרס

ההבנות נמסרו יום אחרי שלוחמי טליבאן פוצצו מכונית תופת מחוץ למתחם ביטחוני בעיר רזני שבמרכז המדינה. 14 בני אדם נהרגו ויותר ממאה נפצעו, בהם עשרות תלמידי בית ספר. שני הצדדים הסכימו לשמור על ביטחונם של מוסדי ציבור, כמו בתי ספר, בתי חולים ושווקים. על פי נתוני האו"ם, 3,804 אזרחים - כולל יותר מ-900 ילדים - נהרגו ב-2018, שהייתה השנה הקטלנית ביותר עבור אזרחים מאז תחילת המלחמה. כ-7,000 אזרחים נוספים נפצעו.

החודש אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא רוצה להוציא את הכוחות האמריקניים מאפגניסטן, אולם הוא הביע חשש שבלעדיהם היא תשמש בסיס למתקפות טרור נגד ארצות הברית. בוושינגטון מקווים להגיע להסכם עד 1 בספטמבר, לפני הבחירות לנשיאות שאמורות להתקיים בסוף החודש הזה אחרי שמועדן המקורי נדחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully