וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה בסחרור אחרי מברקי השגריר על טראמפ: "יהיו השלכות חמורות"

בלונדון מנסים לגלות מה מקור ההדלפה של התכתובות, שבהן כונה נשיא ארה"ב "חסר יכולת", מחשש לפגיעה ביחסים עם וושינגטון, אך ממשיכים לתמוך בשגריר. טראמפ: "הוא לא משרת את בריטניה כמו שצריך"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בריטניה ניסתה היום (שני) להכיל את הנזק שנגרם ליחסיה עם ארצות הברית אחרי דליפתן לתקשורת של תכתובות פנימיות של השגריר בוושינגטון, שכינה את הנשיא דונלד טראמפ "חסר יכולת". המברקים החשאיים של השגריר קים דארוך יצרו סערה פוליטית, כשבין היתר אמר כי הבית הלבן "לא מתפקד בצורה יוצאת דופן". פרסומם ב"דיילי מייל", כחודש אחרי הביקור הרשמי של טראמפ בממלכה ופגישותיו עם המלכה אליזבת, עלול לסבך את מאמציה של לונדון לגבש הסכם סחר עם וושינגטון לכשיושלם תהליך הברקזיט המייגע.

טראמפ, שכונה גם "חסר ביטחון", השיב אש בחזרה ואמר כי הממשל שלו "לא מעריץ גדול" של השגריר הבריטי. "הוא לא משרת את בריטניה כמו שצריך, אני יוכל לומר לכם את זה", אמר הלילה טראמפ לכתבים בבית הלבן. "אני יכול לומר עליו דברים, אבל אני לא אטרח".

בכירים בממשלת בריטניה הגנו על השגריר, בעוד שאמרו כי יש לבדוק כיצד הודלפו אותן תכתובות רגישות. "עלינו לגלות כיצד זה, ולתת ביטחון לכל הצוותים שלנו ברחבי העולם כך שיוכלו להמשיך לתת לנו את הערכותיהם הכנות", אמר שר החוץ של בריטניה ג'רמי האנט. "אני מקווה שנרד לשורש העניין, וכמובן שיהיו השלכות חמורות אם נגלה מי אחראי לכך".

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר בצי הרוסי: השריפה בצוללת הייתה יכולה לגרום לאסון עולמי
"יורש העצר" שמבטיח להפסיק את האומללות של תושבי יוון
חיי האזרחים באיראן כבר בלתי-נסבלים, אבל הגרוע מכל עוד לפניהם

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והמלכה אליזבת בארמון בקינגהאם, 4 ביוני 2019. רויטרס
טראמפ והמלכה אליזבת, בחודש שעבר/רויטרס

ב"דיילי טלגרף" דווח כי מזכרים כאלו מגיעים לפתחיהם של עד מאה איש שעובדים במשרד החוץ ובמשרדים ממשלתיים אחרים, אולם צוין שם שצבר כה גדול זקוק לאישור מצד גורמים בכירים. החשד המידי, לפי העיתונים הבריטיים, על תומכי הברקזיט בלונדון, שעשו זאת לפי החשד כחלק ממאבקי הכוחות במפלגה השמרנית השלטת. זו, נערכת להכרעה בין שר החוץ לשעבר בוריס ג'ונסון לבין האנט על החלפת ראשת הממשלה תרזה מיי אחרי שלוש שנים בתפקיד.

ג'ונסון הוא המועמד המוביל, ומי שלא ינצח ימנה את הנציג שלו עם תום כהונתו של דארוך בסוף השנה. מי שנחשב לשגריר עתידי אפשרי, מזכיר הממשלה מארק סדוויל, פחות נלהב לגבי הפרישה מהאיחוד האירופי בהשוואה לג'ונסון ולאנשי הצוות שלו. לפי הכתב המדיני של הגרדיאן, פטריק ווינטור, "טראמפ עשוי לחשוד בסדוויל ולהעדיף תומך ברקזיט אמיתי".

עוד באותו נושא

טראמפ נפגש עם מיי: "הברית בינינו - הגדולה ביותר שהעולם ידע"

לכתבה המלאה
שגריר בריטניה בארצות הברית, קים דארוק במהלך אירוע בשגרירות בריטניה בוושינגטון 7 בפברואר 2019. AP
טראמפ "לא מעריץ גדול" שלו. דארוך/AP

ווינטור ציין את נייג'ל פאראג', ממנהיגי מחנה הברקזיט ב-2016, יכול להתאים לנשיא ארצות הברית, שעמו הוא מיודד. עם זאת, פאראג', שמפלגתו האנטי-פופוליסטית ניצחה בפרלמנט האירופי בחודש מאי עם כשליש מהקולות, אמר כי הוא "אינו דיפלומט, וזה אנדסטייטמנט". ואולם, הוא ציין כי הוא "יכול להיות שימושי מאוד" בשיפור היחסים עם הממשל האמריקני, שלדבריו כולל "חברים שלי". הוא כינה את התכתובות של השגריר "מאוד לא אחראיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully