וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא אי פעם יהיה כשיר?": זה מה שחושב שגריר בריטניה על טראמפ

הודעות דואר אלקטרוני שנשלחו על ידי קים דארוך חושפות את דעותיו לגבי מדיניותו של נשיא ארה"ב באיראן, היחסים בין המדינות וחקירת המעורבות הרוסית. "אנחנו לא מאמינים שהממשל הזה יהיה יותר נורמלי או פחות בלתי מתפקד", כתב הנציג הבריטי. השגרירות: "הדלפה זדונית"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

שגריר בריטניה בארצות הברית כינה את ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ "חסר ביטחון" ו"חסר יעילות" - כך נחשף היום (ראשון) מהודעות דואר אלקטרוני מודלפות שנשלחו על ידו. סר קים דארוך, הנציג הבריטי בוושינגטון, אמר גם כי הבית הלבן היה "בלתי מתפקד באופן יוצא דופן" ו"מפולג" תחת הנשיא טראמפ. משרד החוץ הבריטי אמר שהדלפת הודעות המייל הייתה "זדונית", אך לא הכחיש את הפרטים המובאים בהן.

"אנחנו לא באמת מאמינים שהממשל הזה יהיה יותר נורמלי, פחות לא מתפקד, פחות בלתי-צפוי, פחות מפולג, פחות מסורבל וחסר יכולת", כתב. הוא תהה אם הבית הלבן הזה "ייראה אי פעם כשיר" לשלוט. על אף שקים אמר כי טראמפ היה "מסוחרר" מהביקור הרשמי בממלכה בחודש שעבר, הוא הזהיר כי הממשל ימשיך לפעול על בסיס האינטרסים שלו. "זאת עדיין ארצה של 'אמריקה תחילה'".

עוד בוואלה! NEWS:
איראן תודיע היום על הגברת העשרת האורניום לרמה של 5%
פסל של מלניה טראמפ הוצב בעיר הולדתה בסלובניה. לא כולם מתלהבים
החשמל נפל והתקרה זזה: תיעוד מרעידת האדמה החזקה בדרום קליפורניה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממריא מניו ג'רזי לבית הלבן ב-5 ביולי 2019. רויטרס
"הבית הלבן בלתי מתפקד באופן יוצא דופן". טראמפ/רויטרס

במזכרים צוינו המחלוקת בין שתי בעלות הברית ביחס לשינויי האקלים, חופש התקשורת ועונש המוות, ככאלו שעשויות להקשות על שיפור יחסי המסחר בין המדינות אחרי הברקזיט. "כדי להגיע לנשיא, אתה צריך שהנקודות שלך יהיו פשוט, אפילו מטושטשות".

בהודעה ששלח בחודש שעבר, קים תיאר את המדיניות של ארצות ביחס לאיראן כ"לא קוהרנטית וכאוטית". לדבריו, ההצהרה של טראמפ כי הוא ביטל את התקיפה נגד איראן משום שהיא תגרום ל-150 אבדות, "לא מחזיקה מים". במקום זאת, כתב השגריר, הוא אמר כי הנשיא "אף פעם לא היה סגור לחלוטין" בנושא ולא רצה לפעול בניגוד להבטחת הבחירות שלו שלא לצאת למלחמות חדשות במזרח התיכון. לדבריו, "לא סביר שהמדיניות האמריקנית בנוגע לאיראן תהפוך להיות קוהרנטית בקרוב", זאת בגלל הפילוג בממשל.

עוד באותו נושא

"שלטנו בשמיים במלחמת העצמאות": הבלבול ההיסטורי של טראמפ בנאום 4 ביולי

לכתבה המלאה
ראש הפדרל ריזרב ג'נט ילן ושגריר בריטניה בארצות הברית קים דארוך בשגרירות בלונדון ב-20 באוקטובר 2017. AP
השגריר הבריטי קים דארוך/AP

המסמכים המודלפים מתוארכים משנת 2017 ועד להיום, ועולה מהם כי התרשמותו של קים על ה"כאוס" בבית הלבן הם "נכונים ברובם". הם מספקים גם את ההערכה שלו לגבי חקירת מעורבותה של רוסיה בקמפיין של טראמפ לנשיאות ב-2016, לפיה "אי אפשר לפסול את האפשרות הגרועה ביותר". החקירה, שנוהלה על ידי רוברט מולר, לא הצליחה להוכיח כי התקיימה קנוניה.

דובר מטעם משרד החוץ הבריטי אמר כי הציבור מצפה מהדיפלומטים לספק לשרים "הערכה כנה וישירה" של הפוליטיקה במדינות שבהם הם מוצבים. עם זאת, "השקפותיהם לא בהכרח מייצגות את השקפות שרי הממשלה. אנחנו משלמים להם כדי להיות גלויים". לדבריו, לשגרירות בריטניה בוושינגטון יש "יחסים חזקים" עם הבית הלבן והם ימשיכו להיות כאלה למרות "התנהגות זדונית" כמו הדלפת ההודעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully