וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלטנו בשמיים במלחמת העצמאות": הבלבול ההיסטורי של טראמפ בנאום 4 ביולי

במהלך נאומו ביום העצמאות האמריקני, אמר נשיא ארה"ב כי הצבא הקונטיננטלי "השתלט על שדות התעופה" - שנים לפני שהומצאה התעבורה האווירית. אחרי שזכה ללעג, הוא האשים את מכשיר הטלפרומטר: "ידעתי את הנאום, היה קשה להסתכל עליו בגלל הגשם"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים את מכשיר הטלפרומפטר בטעויות שנפלו בנאומו ביום העצמאות האמריקני. ב-4 ביולי הוא אמר לקהל כי הצבא הקונטיננטלי "השתלט על שדות תעופה" בשנת 1775, במהלך מלחמת העצמאות האמריקנית. אולם, מהירי המחשבה ציינו כי לא הייתה תעבורה אווירית במאה ה-18.

בנאומו באירוע "הצעדה לאמריקה", שאותו נשא באנדרטת לינקולן בוושינגטון הבירה, הוא אמר כי "הצבא שלנו שלט על האוויר, השתלט על שדות תעופה, עשה את כל מה שהיה צריך לעשות". עם זאת, ניתן היה לחשוב על כיבוש שדה תעופה רק כמאה שנים לאחר אותה השנה, כאשר ב-1903 האחים רייט ביצעו את הטיסה המונעת הראשונה בעולם. בהמשך לאותם הדברים, טראמפ ציין גם קרב בנמל "מקהנרי", לדבריו מהמהפכה האמריקנית, כשבמציאות הוא אירע עשורים לאחר מכן - במהלך המלחמה של 1812.

עוד בוואלה! NEWS:
החשמל נפל והתקרה זזה: תיעוד מרעידת האדמה החזקה בדרום קליפורניה
איראן: מחר נודיע על הגברת העשרת האורניום לרמה של 5%
פסל של מלניה טראמפ הוצב בעיר הולדתה בסלובניה. לא כולם מתלהבים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עומד עם הגברת הראשונה מלניה טראמפ וסגן הנשיא מייק פנס בזמן המטס האווירי בוושינגטון לרגל יום העצמאות האמריקני ב-4 ביולי 2019. AP
טראמפ בטקס באנדרטת לינקולן, בוושינגטון הבירה/AP

יום לאחר הנאום, האשים טראמפ את מכשיר העזר, המשמש להקראת קטעי טקסט, ואמר מחוץ לבית הלבן כי "אני מניח שהגשם הרס את הטלפרומפטר". לדבריו, היה קשה לקרוא מהמסך תחת הגשם. "ידעתי את הנאום מצוין", טען. "אז יכולתי לדבר גם בלי הטלפרומפטר, אבל היה קשה להסתכל עליו בגלל הגשם".

לפני שנכנס לבית הלבן, טראמפ נהג ללעוג לנשיא לשעבר ברק אובמה על כך שהשתמש בטלפרומטר. חלק מהמשתמשים בטוויטר השתעשעו משגיאתו של טראמפ והחלו להשתמש בתגית #RevolutionaryWarAirports (שדות תעופה מימי המהפכה האמריקנית).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully