וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי אישר את כניסת חברת הקונגרס; טאליב החליטה לבטל את הביקור

16.8.2019 / 16:07

ראשידה טאליב פנתה לשר דרעי בבקשה לביקור הומינטרי של סבתה בת ה-90, זאת לאחר שמנע את כניסתה לישראל. "ייתכן שזו ההזדמנות האחרונה לראותה", כתבה. דרעי נימק את הסכמתו בהתחייבותה שלא לקדם חרם במהלך הביקור. טאליב אחרי האישור: "הביקור בתנאים שהוצבו נוגד את ערכיי"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ביקור חברת הקונגרס טאליב בישראל - כל הפרטים

  • שר הפנים אישר לטאליב להגיע לביקור הומניטרי
  • חברת הקונגרס התחייבה כי לא תפעל לקידום חרמות
  • דרעי הביע תקווה כי תעמוד בהתחייבויותיה
  • גורם מדיני: טאליב נאלצה להיכנע לתנאים שהציבה ישראל מראש
  • טאליב הודיעה שלא תגיע: "הביקור נוגד את ערכיי"

שר הפנים אריה דרעי החליט היום (שישי) לאשר את כניסתה לישראל של חברת הקונגרס הדמוקרטית ראשידה טאליב. זאת לטובת "ביקור הומניטרי של סבתה בת ה-90". דרעי אישר את הביקור לאור התחייבותה של טאליב כי לא תקדם במהלכו חרמות נגד ישראל, והביע תקווה כי אכן יהיה לצרכים הומניטריים בלבד. חברת הקונגרס תגיע לארץ ככל הנראה ביום ראשון. גורמים מדיניים ציינו כי "טאליב נאלצה להיכנע לתנאים שהציבה ישראל מראש".

חברת הקונגרס הדמוקרטית הגישה אמש לשר הפנים בקשה לאשר את ביקורה בישראל כדי לפגוש את בני משפחתה המתגוררים באזור רמאללה. "אני רוצה לבקש כניסה לישראל כדי לבקר את קרובי משפחתי, ובעיקר את סבתי, המתגוררים בבית עור אל-פוקא", כתבה טאליב במכתבה. "זאת ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלי לראות אותה. היא ציינה כי "תכבד כל מגבלות שיוטלו עליה ולא תקדם חרמות נגד ישראל במהלך ביקורה".

חברת הקונגרס הדמוקרטית ראשידה טאליב, 15 באוגוסט 2019. רויטרס
תורשה להגיע לביקור הומניטרי בישראל. טאליב/רויטרס

בהמשך צייצה טאליב כי "השתקתי וההתייחסות אלי כמו לפושעת היא לא מה שסבתי רוצה בשבילי. זה יהרוג משהו ממני. החלטתי שביקור סבתי בתנאים המדכאים שהוצבו עומד נגד כל מה שאני מאמינה בו - מלחמה בגזענות בדיכוי ובחוסר הצדק".

דרעי צייץ בתגובה, "חברת הקונגרס רשידה טאליב, צייצה כעת שלא תגיע לישראל. אמש שלחה לי מכתב ובו ביקשה לאפשר לה לבקר את סבתה בת ה-90 'כי זו יכולה להיות ההזדמנות האחרונה שלי לפגוש אותה'. אישרתי זאת הומניטרית, אך מתברר כי זו הייתה פרובוקציה כדי להבאיש את ריחה של ישראל. שנאתה לישראל גוברת על אהבתה לסבתה".


לאחר החלטתו אתמול למנוע את כניסתן של חברות הקונגרס הדמוקרטיות אילהאן עומאר וטאליב, ציין דרעי כי ישקול לאשר לאחרונה בקשה למפגש פרטי עם בני משפחה מטעמים הומניטריים ובהתאם להתחייבויות המתאימות. ביטול ביקורן של השתיים נעשה בהתאם להוראות חוק הכניסה לישראל ולאחר שדרעי סבר כי ביקורן של השתיים נועד לפעילות חרם נגד המדינה.

"מדובר במי שמנצלות את הבמה המרכזית ביותר לתמיכה בארגוני BDS הקוראים לחרם נגד ישראל", אמר אז. "מדינת ישראל מכבדת את הקונגרס האמריקני, במסגרת הברית ההדוקה בין המדינות, אך לא יעלה על הדעת כי תותר כניסה ארצה של מי שמבקשים לפגוע במדינת ישראל, אף תוך כדי הביקור".

בתגובה לאיסור הגעת השתיים, טאליב צייצה בטוויטר את תגובתה בצירוף תמונת סבתה. "האישה הזאת ראויה לחיות בשלום ובכבוד. אני מי שאני בזכותה. ההחלטה הישראלית למנוע ממנה לראות את נכדתה, חברת קונגרס אמריקנית, היא סימן לחולשה בגלל שהאמת היא שמה שקורה לפלסטינים הוא מפחיד", כתבה.

עוד בוואלה!

רגע לפני ההסגרה: מייסד טלגראס נמלט ממשטרת אוקראינה

לכתבה המלאה
אריה דרעי, השקת קמפיין הבחירות - ש"ס, ירושלים , 22.07.2019. ראובן קסטרו
אישר את הביקור בהתאם להתחייבויות. דרעי/ראובן קסטרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר השבוע כי יאשר את ביקורן של חברות הקונגרס הדמוקרטיות בישראל, אך נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הביע את התנגדותו. הלילה הגן טראמפ על החלטת ישראל, אך טען כי לא ניסה "לעודד או למנוע" אותה. בשיחה עם כתבים אמר כי הוא אמנם "דיבר עם אנשים שם", אך הבהיר כי הוא "רק היה מעורב מנקודת מבט שהן מאוד אנטי-יהודיות ומאוד אנטי-ישראליות".

מניעת כניסתן של השתיים גררה תגובות חריפות מצד פוליטיקאים דמוקרטים, ואף רפובליקנים בארצות הברית. יו"ר בית הנבחרים והדמוקרטית הבכירה ביותר בקונגרס, ננסי פלוסי, גינתה את הדברים. "החלטתה של ישראל למנוע את כניסתן של חברות הקונגרס טאליב ועומאר היא מתחת להגינותה של מדינת ישראל. התבטאויותיו של טראמפ נגד חברות הקונגרס הן סימן לבורות ולחוסר כבוד", אמרה בתגובה.

הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו, אחד מחברי הקונגרס הפרו-ישראלים ביותר, אמר כי מדובר בטעות. לדבריו, חברות הקונגרס קיוו שיחסמו את כניסתן לישראל כדי לחזק את מתקפותיהן נגדה.

גם איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בקונגרס שאותה הרבו שתי חברות הקונגרס לתקוף, הביע את התנגדותה להחלטה. "אנחנו לא מסכימים עם תמיכתן של חברות הקונגרס עומאר וטאליב בתנועת BDS האנטי-ישראלית המתנגדת לשלום, יחד עם קריאותיה של טאליב לפתרון עבור מדינה אחת. אנחנו גם מאמינים שכל חבר קונגרס רשאי לבקר ולחוות את בעלת בריתנו הדמוקרטית, ישראל".

(עדכון ראשון 10:54)

מכתב הבקשה ששלחה חברת הקונגרס הדמוקרטית ראשידה טאליב לשר הפנים אריה דרעי כדי לאשר לה ביקור משפחתי בישראל, 15 באוגוסט 2019. צילום מסך
מכתב הבקשה ששלחה טאליב לדרעי/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully