וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מניעת כניסתה: חברת הקונגרס ביקשה להגיע לביקור משפחתי בישראל

16.8.2019 / 10:08

ראשידה טאליב הגישה בקשה לבקר את קרובי משפחתה המתגוררים באזור רמאללה, ובייחוד את סבתה. חברת הקונגרס הדמוקרטית התחייבה כי תכבד כל מגבלות שיוטלו עליה ולא תקדם חרמות נגד ישראל. זאת לאחר הסערה שעוררה החלטתו של שר הפנים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

חברת הקונגרס הדמוקרטית ראשידה טאליב הגישה אמש (חמישי) לשר הפנים אריה דרעי בקשה לאשר את ביקורה בישראל כדי לבקר את בני משפחתה המתגוררים באזור רמאללה. טאליב כתבה כי "אני רוצה לבקש כניסה לישראל כדי לבקר את קרובי משפחתי, ובעיקר את סבתי, בשנות ה-90 לחייה, המתגוררים בבית עור אל-פוקא. זאת ככל הנראה ההזדמנות האחרונה שלי לראות אותה. טאליב ציינה כי היא "תכבד כל מגבלות שיוטלו עליה ולא תקדם חרמות נגד ישראל במהלך ביקורה".

לאחר החלטתו של דרעי למנוע את כניסתן של חברות הקונגרס אילהאן עומאר וטאליב לישראל, צייצה האחרונה בטוויטר את תגובתה בצירוף תמונת סבתה. "האישה הזאת ראויה לחיות בשלום ובכבוד. אני מי שאני בזכותה. ההחלטה הישראלית למנוע ממנה לראות את נכדתה, חברת קונגרס אמריקנית, היא סימן לחולשה בגלל שהאמת היא שמה שקורה לפלסטינים הוא מפחיד", כתבה.

חברת הקונגרס הדמוקרטית ראשידה טאליב, 15 באוגוסט 2019. רויטרס
"אני מי שאני בזכותה". טאליב, אתמול/רויטרס

דרעי הודיע אתמול כי קיבל את החלטתו בהתאם להוראות חוק הכניסה לישראל לאחר שסבר כי ביקורן של השתיים נועד לפעילות חרם נגד המדינה. "מדובר במי שמנצלות את הבמה המרכזית ביותר לתמיכה בארגוני BDS הקוראים לחרם נגד ישראל", אמר שר הפנים. "מדינת ישראל מכבדת את הקונגרס האמריקני, במסגרת הברית ההדוקה בין המדינות, אך לא יעלה על הדעת כי תותר כניסה ארצה של מי שמבקשים לפגוע במדינת ישראל, אף תוך כדי הביקור".

יחד עם זאת, השר הבהיר כי אם חברת הקונגרס טאליב תבקש מפגש פרטי עם בני משפחה מטעמים הומניטריים ובהתאם להתחייבויות המתאימות, הוא ישקול זאת.

הודעתו של השר נעשתה בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שגיבה את ההחלטה. תחילה אמר נתניהו כי הוא יאשר את הביקור, אולם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הביע את התנגדותו. הלילה הגן טראמפ על ההחלטה אך, עם זאת, טען כי לא ניסה "לעודד או למנוע" אותה. בשיחה עם כתבים אמר טראמפ כי הוא אמנם "דיבר עם אנשים שם", אולם הבהיר כי הוא "רק היה מעורב מנקודת מבט שהן מאוד אנטי-יהודיות ומאוד אנטי-ישראליות".

עוד בוואלה!

רגע לפני ההסגרה: מייסד טלגראס נמלט ממשטרת אוקראינה

לכתבה המלאה
מכתב הבקשה ששלחה חברת הקונגרס הדמוקרטית ראשידה טאליב לשר הפנים אריה דרעי כדי לאשר לה ביקור משפחתי בישראל, 15 באוגוסט 2019. צילום מסך
מכתב הבקשה ששלחה טאליב לדרעי/צילום מסך

ההחלטה בישראל זכתה לתגובות חריפות מצד חברי המפלגה הדמוקרטית וגורמים נוספים. יו"ר בית הנבחרים והדמוקרטית הבכירה ביותר בקונגרס, ננסי פלוסי, טענה כי "החלטתה של ישראל למנוע את כניסתן של חברות הקונגרס טלאיב ועומאר היא מתחת להגינותה של מדינת ישראל. התבטאויותיו של טראמפ נגד חברות הקונגרס הן סימן לבורות ולחוסר כבוד".

חברה למפלגה, הסנאטור ג'ו ביידן, המועמד בפריימריז הדמוקרטיים הנחשב לפרו-ישראלי ביותר, הצטרף לעמדתה. "תמיד הייתי תומך נלהב של ישראל - שותפה חיונית שחולקת את ערכינו הדמוקרטיים", כתב. "אף דמוקרטיה לא צריכה למנוע כניסה ממבקרים בהתבסס על תוכן השקפותיהם, אפילו אם אלו השקפות להן הם מתנגדים. ואף מנהיג בעולם החופשי לא צריך לעודד אותם לעשות זאת".

אפילו איפא"ק, השדולה הפרו-ישראלית בקונגרס שאותה הרבו שתי חברות הקונגרס לתקוף, גינתה את ההחלטה. "אנחנו לא מסכימים עם תמיכתן של חברות הקונגרס עומאר וטאליב בתנועת BDS האנטי-ישראלית המתנגדת לשלום, יחד עם קריאותיה של טאליב לפתרון עבור מדינה אחת. אנחנו גם מאמינים שכל חבר קונגרס רשאי לבקר ולחוות את בעלת בריתנו הדמוקרטית, ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully