וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני ההסגרה: מייסד טלגראס נמלט ממשטרת אוקראינה

עמוס דב סילבר הובא ישירות מבית המשפט לנמל התעופה בקייב מלווה בשוטרים. לאחר הבידוק ומעט לפני שנכנס לשער העלייה למטוס - הצליח לחמוק. האזיק האלקטרוני שהיה על רגלו הוסר כמה דקות קודם. בישראל עוקבים אחר הפעולות באוקראינה לאיתורו. אשתו: "גאה בו"

ללא קרדיט

מייסד טלגראס נמלט ממעצר באוקראינה - כל הפרטים

  • משטרת ישראל הודיעה כי עמוס דב סילבר נמלט מהמשטרה באוקראינה
  • ישראל פועלת בשיתוף פעולה עם אוקראינה ועוקבת אחר החיפושים אחריו
  • בית המשפט דחה את ערעור המייסד וקבע כי הוא בר הסגרה לישראל

מייסד "טלגראס" עמוס דב סילבר ברח מכוחות המשטרה באוקראינה לקראת הסגרתו לישראל - כך דיווחה הלילה (שישי) המשטרה. סילבר נמלט מהמעצר לאחר שבית המשפט במדינה דחה את ערעורו והודיע כי יוסגר לישראל. משטרת ישראל נמצאת בשיתוף פעולה עם משטרת אוקראינה ועוקבת אחר החיפושים לאיתורו.

אתמול סילבר הובא מבית המשפט ישירות לשדה התעופה כשהוא מלווה בשוטרים אוקראינים. הוא עבר את הבידוק, והיה בשלב האחרון לפני הכניסה לשער העלייה למטוס - שם עבר את הבידוק לפני מלוויו. באותה נקודה הצליח לחמוק מהם. האזיק האלקטרוני, שהיה על רגלו בחודש האחרון מאז שוחרר למעצר בית, הוסר כמה דקות קודם לכן כהכנה לעלייה למטוס. ההנחה היא שהוא הצליח לצאת מהשדה, אך עדיין באוקראינה.

שירות הביטחון של אוקראינה פרסם פוסט בפייסבוק בו נכתב כי השירות חוקר את בריחתו של סילבר. "אנשי השירות האחראים לפעילות הושעו לזמן החקירה. הנציגים שהיו מעורבים ישירות בהליך ההסגרה נדרשו לתת הסברים כעת למחלקת הביטחון של השירות, ויחידות מבצעיות של שירות הביון האוקראיני מחפשות ופועלות כדי לעצור את סילבר".

מייסד טלגראס עמוס דב סילבר. מתוך פייסבוק, צילום מסך
הצליח להימלט. סילבר/צילום מסך, מתוך פייסבוק

אשתו של סילבר, גלי, סיפרה הבוקר ל"כאן חדשות" על השיחה האחרונה איתו. "אני גאה בו מאוד", אמרה. "אתמול דיברתי איתו בפעם האחרונה בשמונה בערב, והוא אמר לי שיכול להיות שהוא לא יראה אותי הרבה מאד זמן. אני מקווה שהוא יחזור הביתה".

בחשבון הפייסבוק שלה כתבה כי היא "קוראת כתבות ולא מאמינה שזה אמיתי עדיין, יכול להיות עוד ספין של משטרת ישראל המושחתת. תתפללו שיצליח". אמש טענה כי בעלה לא יוסגר במהלך הלילה. "מה שידוע לי כרגע שהוא עצור בקייב בתחנת המשטרה, ומחר יבדקו מה לעשות איתו, זה מה שהמשטרה מסרה לעורך הדין", כתבה. לטענתה, מצבו הרפואי של בעלה הידרדר לאחרונה, אולם הרופאה שאישרה את הסגרתו כלל לא פגשה אותו.

עו"ד אורי קורב, שמייצג את סילבר, סיפר על ההתפתחויות שהובילו לבריחתו. "סילבר נעצר אמש על ידי גוף הנקרא 'השירות החשאי' באוקראינה ונלקח פיזית מהמרפאה בה היה מאושפז", תיאר. "עמוס הוכנס לרכב לעיני בא כוחו המקומי ומשטרת אוקראינה שנכחו אף הם במקום בשל חשדות לביצוע עבירה. לצערנו הרב, לא נמסר לנו לאן הוא נלקח ומה מצבו הרפואי. ככל שידוע לנו, הוא בידי המשטרה החשאית ואנו מקווים ששלום לו ובריאותו תקינה ושלא נגרם לו כל רע".

עוד הוסיף עורך הדין כי "סילבר הוא אדם ערכי ומוסרי אשר נאמן לאידיאולוגיה בה הוא מאמין - ולפיה יש לעזור לחולים ולחלשים בחברה ולהקל על סבלם. הטענה לפיה עמוס סילבר מנהל 'ארגון פשיעה' היא טענה מופרכת. ככל שיוסגר לישראל, סילבר יילחם בבית המשפט על הערכים בהם הוא מאמין ויוכיח את חפותו".

עו"ד ניר יסלוביץ, שייצג את סילבר במהלך מעצרו באוקראינה, טען הבוקר כי "משטרת ישראל נהגה בעמוס בצורה שקשה לתאר אחרת מהזויה. הוא עבר חקירות בשעות לא שעות ולעיתים בניגוד לאמנות בינלאומיות, תנאי מעצרו היו קשים, מניעת טיפול רפואי והיה ברור לכל בר דעת שאם יוסגר צפוי לו מאסר ארוך ולא בפרופורציה לראיות והאישומים". לדבריו, "לאחר שהמשטרה סימנה את המטרה מסביב לחץ עם העצרו, נדמה שההתעמרות בסילבר היא זו שהובילה לתוצאה הזו שבה נמלט ממעצר".

לאחר דחיית הערעור, תקפו בטלגראס את משטרת ישראל. "מתפרת ישראל. תופרים תיקים לפי מידה. מבצעים מיוחדים לפעילים חברתיים, חייגו 100", נכתב.

בחודש שעבר שוחרר סילבר במפתיע מהכלא באוקראינה, שבוע לאחר שדחה בית המשפט את בקשתו שלא להיות מוסגר לישראל. סנגורו האוקראיני, קוסטינאטין שבצ'נקו, אמר לוואלה! NEWS כי בכוונתו של סילבר לערער על ההחלטה ולהגיש בקשה למקלט מדיני.

תגובת טלגראס להסגרתו של המייסד עמוס דב סילבר לישראל, 15 באוגוסט 2019. צילום מסך
תגובת טלגראס להסגרתו של המייסד עמוס דב סילבר לישראל, 15 באוגוסט 2019/צילום מסך

בחודש אפריל האחרון הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד 27 בכירים בטלגראס - ארגון שמכר סמים בהיקף עצום באמצעות אפליקציית המסרים המיידיים המוצפנת טלגרם. על פי כתבי האישום, הרשת כללה עשרות מנהלים שפעלו תחת סילבר, וחולקו לענפים בתחומי אחריות מוגדרים: כספים, גידול, אבטחה, סמים פסיכדליים, יחסי ציבור ועוד. מיוחסות להם בין היתר עבירות של מכירת סמים, תיווך בעסקאות סמים, חברות בארגון פשיעה, הלבנת הון בהיקפים גדולים ועוד.

סוכן המשטרתי שהוחדר לטלגראס פיתה את סילבר להגיע כביכול לחתונתו באוקראינה. אלא שבאישון לילה פרצו בלשים ישראלים ואוקראינים לחדר המלון בו שהה בקייב, ועצרו אותו. מאז המתין להסגרתו לישראל.

(עדכון ראשון: 08:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully