וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החוק מאפשר": עיריית נתיבות החליטה לקיים מופע בהפרדה מלאה

22.8.2019 / 18:10

הופעתו של הזמר אברהם פריד שתוכננה להתקיים עם יציע לקהל מעורב, תתקיים בהפרדה מוחלטת בין נשים לגברים, לאחר שבעיר הפכו את ההחלטה מהשבוע שעבר. ההחלטה שונתה בעקבות חוות דעת של הרשות לפיתוח הנגב שקבעה כי "אין חולק שהוראות החוק מאפשרות קיום אירועים בהפרדה"

לאחר הסערה: הופעת המחלוקת מתקיימת בעפולה בהפרדה מגדרית/צילום: שלומי גבאי

עיריית נתיבות תקיים בשבוע הבא מופע זמר חסידי בהפרדה מלאה. במהלך השבוע הוחלט כי במקום יוקם יציע משפחות מעורב, אולם העירייה חזרה בה היום (חמישי) מההחלטה בעקבות חוות דעת של היועץ המשפטי ברשות לפיתוח הנגב, שקבע כי "אין חולק שהוראות החוק מאפשרות קיום אירועים בהפרדה".

עוד בתחילה תכננה העירייה לקיים את המופע שיועד לציבור החרדי בהשתתפות הזמר אברהם פריד ומומן על ידי הרשות לפיתוח הנגב בהפרדה מלאה. עם זאת, לאחר סאגת הופעתו של הזמר מוטי שטיינמץ בפארק העירוני בעפולה, החליטו בעירייה לחלק את מקום האירוע לשלושה יציעים, יציע גברים נפרד, יציע נשים נפרד ויציע משפחות. כ-350 כרטיסים נמכרו כבר ליציע המשפחות, עד שאתמול שונתה ההחלטה בשנית ובעירייה מתכוונים לערוך אירוע נוסף, שבו הקהל יהיה מעורב.

בחוות הדעת המשפטית שנשלחה לעיריית נתיבות על ידי היועץ המשפטי של הרשות לפיתוח הנגב, עו"ד אלדד אופק, נכתב כי באירוע "אמור להתקיים סיום מסכת ותפילת ערבית, כך שאין חולק על נחיצות ההפרדה המגדרית בעת התפילה וסיום המסכת המהווה חיוב נורמטיבי ולא המלצה או הידור". עוד כתב היועץ המשפטי כי "על פניו נראה כי העמדה הגורסת העדפת נורמות שמאיינות את רצונו של מגזר שלם בקיום הפרדה, מהווה התנגשות בין ערכים ומידת החשיבות המוענקת להם במגזרים שונים".

הפארק הלאומי בעפולה במהלך הופעתו של הזמר מוטי שטיינמץ 14 באוגוסט 2019. שלומי גבאי
"אין חולק על נחיצות ההפרדה המגדרית בעת התפילה". המופע בעפולה/שלומי גבאי

"אין חולק שהוראות החוק מאפשרות קיום אירועים בהפרדה אף במקרים מובהקים פחות מאירוע זה", הוסיף היועץ המשפטי אופק. לדבריו, המצב המשפטי הנוכחי ועל סמך פסיקת בתי המשפט והוראות הדין, "אין מניעה לקיים את האירוע במתכונת של הפרדה מגדרית באופן שבו ציבור הנשים והגברים יופרדו במחיצה הממוקמת אנכית לבמת האירוע, וללא צורך בקיום מתחם נוסף לציבור מעורב".

בנוסף לחוות הדעת המשפטית, הרשות לפיתוח הנגב שתחת המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל שבראשות יו"ר ש"ס אריה דרעי, גם מממנת את מרבית העלות של ההופעה, שמוערכת בכ-300 אלף שקלים.

עוד בוואלה!

עשרות אלפים נמלטים מאידליב לגבול; צבא אסד תקף עמדה טורקית

לכתבה המלאה
אריה דרעי, השקת קמפיין הבחירות - ש"ס, ירושלים , 22.07.2019. ראובן קסטרו
המשרד לפיתוח הגליל והנגב מממן. השר דרעי/ראובן קסטרו

בעוד כשבוע צפוי להתקיים מופע נוסף בחיפה - גם הוא בהפרדה. המופע, תחת הכותרת: "קומזיץ של התרוממות וכיסופין אל תוך אווירת הימים הנוראים", שעל מודעותיו נכתב כי הוא "מיועד לגברים", בהשתתפות הזמרים מוטי שטיינמץ ומרדכי בן דוד. האירוע עתיד להתקיים במרכז הקונגרסים, מתקן בשותפות של תאגיד עירוני בבעלות עיריית חיפה. גורם בכיר בעירייה העריך את תקציב העירייה לאירוע בכ-400-300 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully