וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים נמלטים מאידליב לגבול; צבא אסד תקף עמדה טורקית

22.8.2019 / 15:18

המשטר הסורי הודיע על פתיחת מסדרון הומניטרי, עם התקדמותו במערכה לכיבוש המעוז האחרון של המורדים שהניסה תושבים רבים לעבר הגבול הטורקי. תקרית נוספת נרשמה בין סוריה לטורקיה, שהבהירה כי היא תישאר בעמדותיה באזור

הוידאו מתוך טוויטר, עריכה: תומר לוי

כוחות המשטר הסורי פתחו היום (חמישי) מסדרון הומניטרי לתושבים שרוצים להימלט ממעוז המורדים בצפון-מערב המדינה - כך דיווחה התקשורת הרשמית בדמשק. עשרות אלפים נמלטו לכיוון הגבול הטורקי בימים האחרונים, אחרי התקיפות האוויריות וההפגזות על אידליב ועל חמאת.

"הרפובליקה הערבית הסורית מכריזה על פתיחת מסדרון הומניטרי בסוראן, שיאפשר לאזרחים לעזוב", אמר גורם במשרד החוץ לסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א. לדבריו, התושבים יוכלו לצאת מהחלקים הדרומיים של אידליב והצפוניים של חמאת. הוא אמר כי הממשל יספק להם מזון, מקלט וטיפול רפואי.

אחרי קריסת הפסקת אש קצרה מוקדם יותר החודש, צבא סוריה, בגיבוי רוסיה, עומד להשתלט על העיירה האסטרטגית חאן שייחון, אחרי קרבות עזים עם המורדים. העיירה הייתה בידיהם מאז 2014, ועד למתקפה הכימית הקטלנית ב-2017 שהובילה לתקיפה אמריקנית.

נג'י מוסטפא, דובר קואליציית המורדים של צבא השחרור הלאומי, הנתמכת על ידי טורקיה, אמר כי המשטר מנסה לפגוע במורל של האופוזיציה. "זה בלתי אפשרי שהתושבים יעברו לשטחי המשטר הסורי. הם נמלטו מהמשטר", אמר.

עשן מיתמר מהקרבות במחוז אידליב, סוריה, 20 באוגוסט 2019. אתר רשמי
עשן מיתמר מהקרבות באידליב, השבוע/אתר רשמי

במקביל, שני גורמים טורקיים אמרו לרויטרס כי כוחות המשטר פתחו באש לעבר עמדת תצפית של הצבא באזור, אולם לא היו נפגעים. זאת אחרי שביום שני אמרה אנקרה כי שלושה אזרחים נהרגו בתקיפה אווירית על שיירה שלה שהייתה בדרך לעמדה אחרת מהגבול בצפון דרומה. בטורקיה הזהירו את אסד "שלא לשחק באש" וקראו למוסקבה ליישם את ההבנות עמה.

לטורקיה יש 12 עמדות תצפית באזור שהוקמו במסגרת הסכם עם רוסיה ועם איראן אשתקד. אתמול אמר דובר הנשיאות כי כל העמדות יישארו במקומן, וכי התמיכה בהן תימשך.

המתקפה של כוחות משטר אסד, המגובה על ידי חיל האוויר הרוסי, החלה ב-30 באפריל ומאז יותר מ-450 אלף איש ברחו מבתיהם. לפי האו"ם, לפחות 500 אזרחים נהרגו מאז תחילת המתקפה בצפון-מערב סוריה לפני ארבעה חודשים.

עוד בוואלה!

תינוקת תלויה בין שמיים וארץ: משפחה נקברה תחת ההריסות בסוריה

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ליד הכפר בורמס-לס-מימוסאס, 19 באוגוסט 2019. רויטרס
תומך במתקפה של המשטר. פוטין/רויטרס

האזור, שבו חיים כשלושה מיליון אזרחים, נתון תחת התקפות אוויריות של רוסיה ושל סוריה כמעט מדי יום מאז אפריל. השטח חמק מידיו של אסד ב-2015, והוא המבצר האחרון של האופוזיציה למשטרו. הקרבות מתחוללים חרף הסכם שנחתם בין רוסיה, התומכת באסד, לבין טורקיה, התומכת במורדים, בספטמבר שעבר. הלחימה דעכה בעקבות ההסכם, שיישום כל תנאיו מעולם לא נראה ריאלי, אך התגברה לאחרונה שוב בתום הפסקת אש קצרה שלא החזיקה מעמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully