וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: המורדים נסוגו מהעיירה האסטרטגית חאן שייחון

20.8.2019 / 15:33

הארגון הסורי לזכויות אדם אמר כי לוחמי האופוזיציה פינו את עמדותיהם עם התקדמות צבא אסד. עם זאת, הארגון הג'יהאדיסטי הגדול באזור הכחיש ואמר כי הוא עוד שולט בשטח. טורקיה: על סוריה שלא לשחק באש

הוידאו מתוך טוויטר, עריכה: תומר לוי

המורדים בסוריה נסוגו מהעיירה האסטרטגית חאן שייחון שבמחוז אידליב עם התקדמות כוחות המשטר - כך דיווח הבוקר (שלישי) הארגון הסורי לזכויות אדם, שלפיו לוחמי האופוזיציה יצאו מכפרים ומעיירות במחוז חמאת הסמוך. זאת אחרי קרבות עזים בין הצדדים בימים האחרונים. אתמול דיווח הארגון כי לפחות 180 לוחמים משורות שני הצדדים נהרגו בתוך יומיים.

עם זאת, הארגון הג'יהאדיסטי תחריר א-שאם, לשעבר חלק מאל-קאעידה, הכחיש את הדיווח. בהודעה שמסר הבוקר נאמר כי הלוחמים נפרסו מחדש באזור בעקבות "הפצצות כבדות של האויב" וכי השטח עדיין בשליטתם.

התקדמות של צבא אסד הגיעה תוך תקרית מול צבא טורקיה, המגבה חלק מארגוני המורדים במחוז אידליב, שהוא המעוז האחרון של האופוזיציה. משרד ההגנה של טורקיה אמר אתמול כי שלושה אזרחים נהרגו ועוד 12 נפצעו בתקיפה אווירית נגד שיירה צבאית שעשתה את דרכה לעמדה של הצבא הטורקי במחוז.

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואולו אמר היום כי אנקרה לא תזיז את עמדת התצפית שאליה הייתה אמורה להגיע השיירה שהותקפה אתמול. "על המשטר הסורי שלא לשחק באש", הזהיר.

שיירה של צבא טורקיה בדרכה לעיירה חאן שייחון, אידליב, סוריה, 19 באוגוסט 2019. AP
שיירה של צבא טורקיה בדרכה לעיירה חאן שייחון, אידליב, סוריה. אתמול/AP

אנשי צבא רוסיה מוצבים בשטח באזור אידליב ועוקבים אחר המצב שם מקרוב, כך לפי סוכנות הידיעות אינטרפקס, שציטטה את שר החוץ סרגיי לברוב. שר החוץ הרוסי הוסיף כי כל התקפה שתבוא מצד הקבוצות האסלאמיסטיות באזור, תדחק בכוח.

המתקפה של כוחות משטר אסד, המגובה על ידי חיל האוויר הרוסי, החלה ב-30 באפריל ומאז יותר מ-450 אלף איש ברחו מבתיהם. הכוחות הסוריים האיצו בימים האחרונים את התקדמותם, וכבשו כמה כפרים בפאתים הדרומיים של העיר. חאן שייחון הייתה מוקד למתקפה כימית קטלנית באפריל 2017, שאחריה תקפה ארצות הברית כמה יעדים של המשטר בתגובה.

ההתקדמות של צבא אסד לא מאיימת רק על העיר עצמה, שנמצאת בידי המורדים מאז 2014, אלא גם לכתר את המורדים שנותרו במובלעת האחרונה שלהם במחוז חמאת הסמוך. לפי האו"ם, לפחות 500 אזרחים נהרגו מאז תחילת המתקפה בצפון-מערב סוריה לפני ארבעה חודשים.

(עדכון ראשון: 10:23)

עוד בוואלה!

היא נשלחה ל-30 שנות מאסר כי ילדה עובר מת. עכשיו היא שוחררה

לכתבה המלאה
מפה של חאן שייחון, סוריה. עיבוד תמונה
מפה של חאן שייחון, סוריה/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully