וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא נשלחה ל-30 שנות מאסר כי ילדה עובר מת. עכשיו היא שוחררה

אוולין הרננדס לא ידעה שהיא נכנסה להיריון אחרי שנאנסה, ובמהלך הלידה איבדה את הכרתה. באל סלבדור, שחוקי ההפלה בה הם מהנוקשים בעולם, היא הורשעה ברצח. ואולם, אחרי מאבק ממושך, היא שוחררה. "תודה לאל, הצדק נעשה"

אוולין הרננדז לאחר זיכויה מאשמת רצח בגין ההפלה בעברה, מחוץ לבית המשפט במחוז דלגדו, אל סלבדור, 19 באוגוסט 2019. רויטרס
"אני רוצה להמשיך ללמוד". הרננדס מחוץ לבית המשפט, אתמול (צילום: רויטרס)/רויטרס

בית משפט באל סלבדור זיכה אתמול (שני) את אוולין הרננדס, צעירה בת 21 שנשלחה ל-30 שנות מאסר לאחר שילדה עובר מת בשירותים. הרננדס ריצתה כמעט שלוש שנות מאסר רצח ולאחר ששוחררה לביתה לפני כחצי שנה, היא זוכתה מכל אשמה.

ארגוני זכויות נשים ופעילים למען זכויות נשים באל סלבדור ובעולם כולו צפו בעניין רב במשפט החוזר של הרננדס. במדינה הממוקמת במרכז יבשת אמריקה, נאכפים חוקי ההפלות הנוקשים ביותר בעולם: אסור לבצע הפלה מכל סיבה שהיא ומי שנמצאת אשמה בכך צפויה לעונש של בין שנתיים לשמונה שנות מאסר.

במקרים רבים, כמו במקרה של הרננדס, האשמה מועלה לרצח בנסיבות מחמירות והעונש המינימלי על כך הוא 30 שנות מאסר. במשפט החוזר ביקשה התביעה לגזור עליה 40 שנות מאסר, עונש חמור יותר מזה שנגזר עליה במקור.

"תודה לאל, הצדק נעשה", היא אמרה על מדרגות בית המשפט. "העתיד שלי הוא להמשיך ללמוד ולהתקדם עם מטרותיי. אני שמחה". עורכת דינה, ברת'ה מריה דלון, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "אני עומדת להתפוצץ מאושר".

אוולין הרננדז לאחר זיכויה מאשמת רצח בגין ההפלה בעברה, מחוץ לבית המשפט במחוז דלגדו, אל סלבדור, 19 באוגוסט 2019. רויטרס
נואמת בפני הפעילות שליוו אותה. אוולין הרננדס (צילום: רויטרס)/רויטרס

באפריל 2016 הרננדס ילדה בשירותי ביתה. במשפטה הסבירה הרננדס כי היא לא ידעה שהיא בהריון משום שהוא היה תוצאה של אונס שעברה. במהלך הלידה היא איבדה את הכרתה ואמרה שהיא לא ידעה האם העובר נולד חי או מת. בעקבות הערעור על עונשה, הורה בית המשפט לבדוק את המקרה שלה מחדש, מה שהוביל לזיכויה.

המקרה של הרננדס היה ראשון מסוגו באל סלבדור. עבר נשים שנאשמו בהפלה קיבלו עונש של 30 שנות מאסר ולא היו מקרים שהם גזר הדין בוטל. ארגוני זכויות נשים ואדם, הביעו תקווה כי המקרה של הרננדז יהיה תקדים משפטי, שיוכל להביא להפיכת הפסיקה ממשפטן של נשים אחרות.

ארגוני הנשים מקוות כי מעתה, נשיא אל סלבור נאיב בוקלה יתייחס לאירוע בצורה מעמיקה ויפעל בנושא, זאת על רקע הצהרתו כי הוא מתנגד להפלות, אך מבין את כאבן של הנשים שהפילו את עוברן ונמצאות תחת חשדות. "אם אישה מסכנה איבדה את תינוקה, היא מיד חשודה שעשתה הפלה. כאן נכנס נושא אי השוויון החברתי", אמר בוקלה במהלך התמודדותו לנשיאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פעילות זכויות נשים מחוץ לבית המשפט בו אוולין הרננדז זוכתה מאשמת רצח בגין ההפלה שעברה, מחוץ לבית המשפט במחוז דלגדו, אל סלבדור, 19 באוגוסט 2019. רויטרס
פעילות מקבוצת "צדק עבור אוולין באל סלבדור" מחוץ לבית המשפט (צילום: רויטרס)/רויטרס

"אוולין זכתה בחופש שלה", צייצה הערב הקבוצה שהריעה להרננדס עם יציאתה מבית המשפט, "צדק עבור אוולין באל סלבדור". "תודה לכל האנשים והארגונים הלאומיים והבינלאומיים על תמיכתם ומחויבותם לחופש של כל הנשים שסבלו ממקרה חירום בעת הלידה", הוסיפו הפעילות.

ארגון התומך החופש הבחירה של נשים על גופן בארגנטינה צייץ גם כן: "המאבק הפמיניסטי הצליח באל סלבדור ובשאר העולם. אוולין זוכתה וכעת היא חופשיה. ברכותינו לצוות ההגנה שלה". ועדת האו"ם לזכויות אדם קראה בעבר לממשלת אל סלבדור לשנות את חוקי ההפלה הדרקוניים שלה.

ארגוני זכויות אדם באל סלבדור אמרו כי בכלא נמצאות עוד 17 נשים שנענשו בשל חוקי ההפלה הנוקשים, ובעשור האחרון הצליחו הארגונים לשחרר כ-30 נשים.

פעילת זכויות נשים מחוץ לבית המשפט בו אוולין הרננדז זוכתה מאשמת רצח בגין ההפלה שעברה, מחוץ לבית המשפט במחוז דלגדו, אל סלבדור, 19 באוגוסט 2019. רויטרס
פעילת זגויות נשים מחוץ לבי תהמשפט בדלגדו (צילום: רויטרס)/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully