וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: טיל זר נורה לעבר יעד בצפון המדינה - ויורט

יפעת רוזנברג וגיא אלסטר

16.8.2019 / 0:15

כלי התקשורת במדינה דיווחו כי אמצעי ההגנה האווירית הופעלו באזור העיר מסיאף, והצליחו ליירט את הטיל אשר הגיע מכיוון דרום. באזור זה נפרסה בסוף חודש יוני סוללת טילי S-300 מתוצרת רוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: רענן פוגל

אמצעי הגנה אווירית סוריים הופעלו נגד טיל באזור מסיאף שבצפון המדינה - כך דווח הלילה (חמישי) בטלוויזיה הסורית. לפי מקור צבאי, הטיל הגיע מכיוון צפון לבנון ויורט לפני שהגיע למטרה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, נשמעו פיצוצים עזים באזור אחרי שמערכות ההגנה יירטו את הטיל, שלפי ההערכות שוגר בידי ישראל. לא ידוע על נפגעים ונסיבות האירוע טרם הובהרו. באזור זה דווח בעבר בכלי תקשורת זרים על יעדים שונים שהותקפו לכאורה על ידי ישראל.

כמו כן, באזור זה נפרסה בסוף חודש יוני סוללת טילי S-300 רביעית מתוצרת רוסיה, כפי שעלה מתמונות לוויין שצולמו על ידי חברת ImageSat. פריסתה של המערכת, הרביעית במספר, הגיעה חודשיים אחרי הרמתם של שלושת המשגרים הנוספים, שהגיעו בשנה שעברה, במחוז חמאת.

רוסיה השלימה בשנה שעברה את העברת מערכת ההגנה האווירית לסוריה. שר הגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר אז, בחודש אוקטובר, כי יידרשו שלושה חודשים עד להכשרת הצוותים הסוריים להפעלת המערכת ולהפיכתה למבצעית. העברת המערכת התבצעה בתגובה להפלת מטוס הסיור בזמן תקיפת ישראל בלטקיה.

תקיפה בחמאת, סוריה. ללא, מערכת וואלה! NEWS
תקיפה באזור חמאת, ספטמבר 2018/מערכת וואלה! NEWS, ללא

בתחילת החודש דווח בכלי התקשורת הרשמיים בסוריה כי ישראל תקפה במחוז קוניטרה. לפי סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, נגרם נזק בתקיפה בתל בריקה שבמערב המחוז הגובל ברמת הגולן. ברשת אל-חדת' דווח כי התקיפה התרחשה אחרי שזוהתה פעילות של חיזבאללה באזור. צה"ל סירב להתייחס לדיווחים, שמגיעים ברקע שורת דיווחים מהעת האחרונה על תקיפות של ישראל מעבר לגבול במטרה למנוע התבססות של איראן וחיזבאללה.

בשבוע שלפני כן כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי ישראל תקפה בתל אל-חארה שבדרום המדינה וכן באזור קוניטרה. העיירה תל אל-חארה שבמחוז דרעא ממוקמת על הר הנחשב נקודה אסטרטגית, המשקיפה על רמת הגולן. על פי הערכות גורמי מודיעין מערביים, באזור נמצאים אנשי מיליציות איראניות, שהתבססו שם לאחר שכוחות רוסים ששהו בו התפנו מהמקום.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully