וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה עמדה של חיזבאללה בקוניטרה

לפי סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, נגרם נזק בתקיפה בתל בריקה שבמערב המחוז הגובל ברמת הגולן. לפי הדיווחים, ישראל הגבירה לאחרונה את התקיפות באזור כדי למנוע התבססות איראנית

צילום: רויטרס, עריכה: רענן פוגל

ישראל תקפה במחוז קוניטרה - כך דיווחו היום (חמישי) כלי תקשורת רשמיים בסוריה. לפי סוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, נגרם נזק בתקיפה בתל בריקה שבמערב המחוז הגובל ברמת הגולן. ברשת אל-חדת' דווח כי התקיפה התרחשה אחרי שזוהתה פעילות של חיזבאללה באזור. צה"ל סירב להתייחס לדיווחים, שמגיעים ברקע שורת דיווחים מהעת האחרונה על תקיפות של ישראל מעבר לגבול במטרה למנוע התבססות של איראן וחיזבאללה.

בשבוע שעבר כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי ישראל תקפה בתל אל-חארה שבדרום המדינה וכן באזור קוניטרה. עיירה תל אל-חארה שבמחוז דרעא ממוקמת על הר הנחשב נקודה אסטרטגית, המשקיפה על רמת הגולן. על פי הערכות גורמי מודיעין מערביים, באזור נמצאים אנשי מיליציות איראניות, שהתבססו שם לאחר שכוחות רוסים ששהו בו התפנו מהמקום.

לקריאה נוספת על המתיחות בצפון
דיווחים בסוריה: ישראל תקפה יעדים בדרום המדינה

חיילי צה"ל, בעמדת תצפית בהר בנטל, בגולן על - מנת להשקיף על מעבר קוניטרה בעקבות ההסלמה בגזרה 21 בינואר 2019. רויטרס
חיילים משקיפים על קוניטרה, ינואר/רויטרס

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי תשעה לוחמים משורות הכוחות התומכים במשטר נשיא סוריה בשאר אסד נהרגו בתקיפה שיוחסה לישראל. הארגון הסורי לזכויות אדם הוסיף כי שישה מהלוחמים שנהרגו לא היו בעלי אזרחות סורית.

ברקע הדיווחים, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי בהר הרצל כי "אנחנו מגינים על עצמנו כל הזמן. בדרום, אתמול, ניסה מחבל מעזה לפגע בישראל והוא חוסל על ידי כוחותינו. אני שולח בשמכם, בשם עם ישראל, איחולי החלמה לפצועינו. בה בעת אנו נלחמים גם בחזיתות אחרות. בחזית הצפון אנו פועלים נגד איראן וחיזבאללה ואתם שומעים על כך גם בימים אלה. זהו קיר הברזל".

(עדכון ראשון: 14:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully