וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מגרש אלפי פליטים סורים מאיסטנבול - אל הקרבות באידליב

הרשויות הטורקיות אמרו למהגרים לא רשומים שעליהם לשוב למחוז שבו נרשמו כדי להקל על הלחץ בעיר, אך הפליטים סיפרו כי אולצו לחתום על מסמכים שלא מובנים להם והועברו למחוז הבוער

הוידאו מתוך טוויטר, עריכה: תומר לוי

אלפי פליטים סורים עומדים היום (שלישי) בפני גירוש מאיסטנבול, ורבים מהם סיפרו כי הם מוחזרים למחוז אידליב, שבו מתחוללת לחימה עזה. הרשויות בעיר הגדולה ביותר בטורקיה אמרו למהגרים לא רשומים לשוב למחוז שבו הם נרשמו, בניסיון להקל מהלחץ. הצו פורסם בסוף החודש שעבר, כך שנותר לפליטים פחות מחודש להיערך.

הפליטים סיפרו כי הם אולצו לחתום לכאורה מרצונם על מסמכים שהם לא מבינים או יודעים לקרוא. מאז תחילת המלחמה בסוריה השכנה לפני יותר משמונה שנים, כ-3.6 מיליון סורים ברחו לטורקיה. כחצי מיליון רשומים באיסטנבול, אולם לפי ההערכות, המספר האמתי גדול פי שניים. פליטים רבים הגיעו מהמחוזות שבהם נרשמו לראשונה.

הפגנת תמיכה בפליטים סורים, איסטנבול, טורקיה, 27 ביולי 2019. רויטרס
הפגנת תמיכה בפליטים סורים באיסטנבול. טורקיה, יולי האחרון/רויטרס

מושל איסטנבול אמר כי סורים הראשים לחיות בעיר צריכים לשאת עמם מסמכים בכל זמן נתון, והכריז על בדיקות בתחנות אוטובוס ורכבת. עד תחילת החודש, כ-12 אלף פליטים הועברו למחוז רישומיהם, ויותר מ-2,600 איש ללא מסמכים נושמו במרכזים של משרד הפנים. בנוסף לכך, נערכו פשיטות על אלפי מקומות עבודה "כדי למנוע תעסוקה בלתי-חוקית".

הסקרים הראו כי הצניחה בתמיכת הפליטים הסורים - מ-70% ל-40% - הייתה אחד הגורמים שהובילו להפסד מפלגתו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן בבחירות לראשות העיר השנה. באנקרה אומרים כי מהגרים שרוצים לשוב לסוריה מועברים לאזורים בטוחים במדינה, שנמצאים תחת שליטת צבא טורקיה, אולם סורים החיים בטורקיה אמרו לרשת BBC כי אוטובוסים עמוסים במהגרים מועברים לאידליב. רק אתמול נהרגו שלושה אזרחים בתקיפה אווירית נגד שיירה טורקית. עוד 12 נפצעו, לפי משרד ההגנה של טורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully