וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן הדיח ראשי ערים של המפלגה הפרו-כורדית "בחשד לטרור"

19.8.2019 / 11:52

משרד הפנים של טורקיה הודיע על החלפתם של שלושה ראשי ערים מטעם מפלגת ה-HDP במושלי המחוזות, בשל החקירות נגדיהם. הנשיא הזהיר לפני הבחירות המקומיות ממהלך כזה, על אף שהמפלגה מכחישה שיש לה קשר למחתרת ה-PKK. בנוסף לכך, נעצרו 418 איש

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

טורקיה החליפה היום (שני) ראשי עיר בשלוש ערים שנשלטו על ידי המפלגה הפרו-כורדית החשודים בטרור - כך הודיע משרד הפנים. השלושה, בערים דיארבקיר, ואן ומרדין, יוחלפו בידי המושלים במחוזות שבהם שוכנות הערים הללו. השלושה נאשמים, בין היתר, בחברות בארגון טרור ובהפצת תעמולת טרור.

טורקיה הדיחה מאז 2016 עשרות ראשי עיר בדרום-מזרח המדינה, שבו קיים רוב כורדי, בשל קשריהם לכאורה למפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK), והחליפה אותם בנציגים מטעם המדינה. עוד נמסר ממשרד הפנים על מעצרם של 418 איש ב-29 מחוזות שונים, בחשד שהם קשורים ל-PKK.

לפני הבחירות המקומיות במרץ, הזהיר הנשיא רג'פ טייפ ארדואן כי ראשי עיר של מפלגת העמים הדמוקרטית (HDP) עשויים להיות מודחים, אם ינצחו, במקרה שיוכח שיש להם קשרים עם המחתרת, בדומה לקודמיהם בתפקיד. ה-HDP מכחישים שיש להם קשרים ל-PKK, המוגדר ארגון טרור בטורקיה, באיחוד האירופי ובארצות הברית. יותר מ-40 אלף איש נהרגו מאז תחילת הסכסוך שפרץ ב-1984.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בטקס לציון שלוש שנים לניסיון ההפיכה בשדה התעופה באיסטנבול - ה-18 לאוגוסט. רויטרס
ארדואן בטקס לציון שלוש שנים לניסיון ההפיכה בשדה התעופה באיסטנבול, אתמול/רויטרס

המפלגה אמרה כי ראשי הערים הודחו "בשל צו המבוסס על שקרים והצדקות לא חוקיות". הנהלת ה-HDP מסרה כי "זאת הפיכה פוליטית חדשה וברורה, זו עמדה ברורה ועוינת נגד הרצון הפוליטי של העם הכורדי". עוד אמרו במפלגה כי שלושת ראשי הערים זכו לתמיכה של 53% עד 63% מהקולות בערים שלהן וביקשו ממפלגות אחרות להתגייס לעזרתם. "זאת לא רק בעיה של ה-HDP ושל העם הכורדי. זאת בעיה של כל תושבי טורקיה והכוחות הדמוקרטיים".

עוד בוואלה!

דיווח: מכלית הנפט האיראנית עזבה את שטח גיברלטר

לכתבה המלאה
שוטרים מחוץ למבנה עיריית דיארבקיר, טורקיה, 19 באוגוסט 2019. רויטרס
שוטרים מחוץ למבנה העיריה בדיארבקיר, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully