וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: נגיב אם ארה"ב תטיל סנקציות, אבל טראמפ לא רוצה בהן

22.7.2019 / 12:32

שר החוץ אמר כי עדיין לא ברור כיצד וושינגטון תגיב לעסקת הטילים עם רוסיה. לדבריו, מערכת ה-S-400 תהיה מבצעית בתחילת השנה הבא. הוא גם הזהיר מפני מבצע נוסף נגד הכורדים בסוריה ללא הסכם עם ארה"ב על הקמת אזור חיץ

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושואלו, אמר היום (שני) כי עדיין לא ברור אם ארצות הברית תטיל סנקציות על אנקרה בעקבות עסקת ה-S-400 עם רוסיה. לדבריו, הנשיא דונלד טראמפ לא רוצה להטיל אותן, והבטיח כי טורקיה תגיב אם זה אכן יצא לפועל. עוד אמר שר החוץ כי המערכת תכנס לפעולה בתחילת 2020 מדינות נוספות מתנגדות להוצאתה של טורקיה מהתכנית לפיתוח החמקנים המתקדמים F-35.

בריאיון שהעניק לרשת TGRT, אמר שר החוץ כי טורקיה תצא למבצע צבאי נוסף נגד הכורדים בצפון-מזרח סוריה, אם התכנית להקמת אזור חיץ לא תתממש ואם "האיומים נגד טורקיה" יימשכו. צ'בושואלו אמר כי הוא מקווה להגיע להסכם בשיחות שיתקיימו היום עם השליח האמריקני המיוחד לענייני סוריה, ג'יימס ג'פרי, שמבקר באנקרה.

העסקה של טורקיה עם רוסיה, שלפי ארצות הברית מסכנת את מטוסיה, היא אחת מכמה סלעי מחלוקת בין שתי חברות נאט"ו. ממשלו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן דורש מממשל טראמפ להסיר את התמיכה במיליציה הכורדית בסוריה, ה-YPG, בטענה שהם "טרוריסטים" ושותפים של המחתרת הכורדית בטורקיה, ה-PKK.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ב-G-20 ביפן. רויטרס
טראמפ וארדואן בשולי פסגת G-20, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully