וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר החינוך המיוחד: משרד החינוך גיבש פתרון - השנה תיפתח כסדרה

אחרי המחסור התקציבי לאור העלייה במספר התלמידים, הודיע המשרד על גיבוש פתרון שכולל הקצאת תקציב לתלמידים עם אוטיזם ואלרגיות מסכנות חיים. המימון יגיע מהשהיית התכנית לסבסוד חופשת חנוכה שתובא לדיוני הממשלה אחרי הבחירות. הנהגת ההורים: "מברכים על הפתרון הנקודתי"

בית הספר בצפון תל אביב בו המורה נחשד בעבירות מין בקטינים 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
המחסור התקציבי איים על פתיחת שנת הלימודים. תלמידי בית ספר/ראובן קסטרו

משרד החינוך הודיע הערב (שלישי) כי שנת הלימודים בחינוך המיוחד תיפתח כסדרה לאחר שנמצא המענה למחסור התקציבי. המענה כולל הקצאה תקציבית לתלמידים עם אוטיזם ולתלמידים עם אלרגיות מסכנות חיים.

לאחר התייעצות עם משרד האוצר ועם יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי, הוחלט לממן את המהלך באמצעות השהיית התכנית לסבסוד חופשת חנוכה. תכנית חופשת חנוכה תופעל על ידי המשרד, אולם העמדת המקור התקציבי לטובת הנושא תובא לדיוני הממשלה מיד לאחר הבחירות.

הודעת משרד החינוך מגיעה לאחר המחסור של כ-490 מיליון שקלים לתקציב החינוך המיוחד, אף שכבר לפני חצי שנה התריעו במשרד על הזינוק במספר התלמידים בו ככלל והתלמידים הלוקים באוטיזם בפרט. לאור נתונים אלה, עלה צורך דחוף ל-350 כיתות לימוד חדשות עבור תלמידים הלוקים באוטיזם. כמו כן, נדרשה תוספת של 3.9 מיליארד שקלים בתקציב החינוך המיוחד בחמש השנים הבאות.

בית הספר בצפון תל אביב בו המורה נחשד בעבירות מין בקטינים 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
גידול בתלמידי החינוך המיוחד. תלמידי בית ספר/ראובן קסטרו

בתום דיונים מרתוניים לפתירת המחסור התקציבי, גיבש המשרד פתרון שיבטיח את פתיחת שנת הלימודים. לאור זאת, המשרד יקצה את התקציבים לטובת החינוך המיוחד ולילדים עם אלרגיות מסכנות חיים באופן מידי, כדי שבתי הספר יוכלו להיערך באופן מיטבי.

במשרד מסרו כי בסדרי העדיפויות הלאומיים, "יש לדאוג בראש ובראשונה לילדים אלה, ולעשות הכול כדי להעניק להם את מלוא המענים החינוכיים והרגשיים". ברקע ההודעה, יו"ר הנהלת ארגון המורים רן ארז יכנס מחר מסיבת עיתונאים בשעה 10:00 במשרדי הארגון שבתל אביב.

הנהגת ההורים הארצית בירכה על "הפתרון הנקודתי" שנמצא לטובת ילדי החינוך המיוחד ואמרו כי זהו "נושא שחייבים לעשות כל מה שניתן כדי לוודא שיטופל בצורה הראויה ביותר. במקביל, אנו דורשים כי משרד החינוך והממשלה החדשה ימשיכו עם הפתרון שהיה נהוג עד כה, ויאשרו בהמשך את הסבסוד לבתי הספר של החגים".

עוד בוואלה!

החשד לאונס הילדה בצפון: "הנערים איימו כי יפגעו בה אם לא תיפגש עמם"

לכתבה המלאה
מטה משרד החינוך בירושלים. Google Maps, צילום מסך
מטה משרד החינוך בירושלים/צילום מסך, Google Maps

יה"ל העמותה לאלרגיות מזון, בירכה גם היא על החלטה של משרד החינוך, "מוסדות החינוך צריכים להיות מקום בטוח עבור הילדים האלרגים בכל הגילאים- זו משימה לאומית. אנחנו מצפים ממשרדי הממשלה לתקצב את הסייעות לילדים האלרגים באופן קבוע בבסיס התקציב כך שמלחמות התקציב יפסיקו להתנהל על חשבון החיים של הילדים שלנו מידי שנה".

למרות הפתרון שנמצא עבור תקצוב הסייעות עד כיתה ב', הסתדרות המורים טרם הסכימה לדרישת משרד החינוך להכשרת עובדיה לטיפול בילדים אלרגיים במקרה הצורך בכיתות גבוהות יותר. על כן, הלכה למעשה, הם יוותרו בשנה הבאה ללא סיוע ממשי ומיידי.

במקביל למשבר בחינוך המיוחד, הסתדרות המורים איימה בשביתה לקראת פתיחת שנת הלימודים לאור עיכוב החתימה על חידוש רפורמת "אופק חדש" בשל תקופת הבחירות וממשלת המעבר. בהסתדרות המורים אמרו על דרישותיהם כי "הגורם היחיד שאשם בכך ששנת הלימודים לא תיפתח הוא משרד האוצר, שכהרגלו, מטעה את הציבור. דרישת הסתדרות המורים היא כי חישוב הפנסיה של אנשי חינוך בשירות המדינה, תבוצע בשקיפות ובפשטות. בדיוק כמו יתר עובדי המדינה. האוצר, מצידו, מעדיף כי החישוב יבוצע על פי נוסחאות מורכבות ומעורפלות שאפילו לפקידי האוצר הן אינן מובנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully