וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציון נכשל בבטיחות: הליקויים בסביבת בתי הספר שמסכנים את התלמידים

14.8.2019 / 6:15

בבדיקה שנערכה לקראת פתיחת שנת הלימודים נמצא כי מעברי החצייה בקרבת מחצית ממוסדות החינוך לא קיימים או דהויים, ובכל בית ספר שני אין מפרץ הורדה בטוחה. מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הרשויות המקומיות חייבות לשפר את התשתית כבר עכשיו"

מעבר חציה דהוי מול בית ספר בקריית אתא. אתר רשמי
סיכון לשלום התלמידים. מעבר חצייה דהוי מול בית ספר בקריית אתא/אתר רשמי

פחות מחודש לפני פתיחת שנת הלימודים, בטיחות הדרך אל מוסדות החינוך וסביבתם מעוררת דאגה. מבדיקה מקיפה שביצעו מתנדבי עמותת "אור ירוק" בסוף שנת הלימודים האחרונה עולה כי סביבת בתי הספר והגנים מסכנת את שלום התלמידים. הבדיקה המדגמית התבצעה ב-127 רשויות, ערים וישובים ובמהלכה נסקרו ונבדקו כ-500 מוסדות חינוך. סיכום מפגעי הבטיחות נשלחו לידיעת ראשי המועצות המקומיות והערים במטרה לתקנם בהקדם. משרד החינוך מאפשר לבתי הספר לתקן את הליקויים עד ל-15 באוגוסט.

מתנדבי אור ירוק בדקו שישה סוגי מפגעים בסביבת בית הספר - תקינותו או הימצאותו של מעבר החצייה מול בית הספר (צבע דהוי או מחוק), הימצאות פס האטה אשר מרסן את מהירות הנסיעה, הימצאות שלטים המתריעים על המצאות ילדים בדרך ותקינותם, הימצאות מעקה בטיחות מול שער הכניסה והימצאות מפרץ חניה להורדה בטוחה של הילדים מהרכב. בנוסף לכך, התבקשו המתנדבים לאתר מפגעי דרך שונים שעלולים להוות סכנה לבטיחות התלמידים.

בתחילת שנת הלימודים מחויב כל מוסד חינוכי בישראל לבצע בדיקת בטיחות בקרבתו, אך במהלך עונת החורף ועם חלוף הזמן, חלה שחיקה בתשתיות סביב מוסדות החינוך, שעלולה להגביר את הסיכון להיפגעות התלמידים בתאונות דרכים. ילדים הם אוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה למעורבות בתאונות דרכים, בעיקר כהולכי רגל. על פי נתוני עמותת אור ירוק עשרה ילדים נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים כהולכי רגל.

באור ירוק הדגישו כי כדי לצמצם את הסיכון למעורבות ילדים בתאונות דרכים יש לוודא כי סביבת בית הספר תהיה נקייה ממפגעי בטיחות ותכיל תשתית שתרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב ותמנע פגיעה בהולכי הרגל.

עוד בוואלה!

החשד להתעללות בלוד: אחיה של בת ה-5 הועברו למוסדות רווחה

לכתבה המלאה
תמרור שבור ליד בית ספר בבאר שבע. אתר רשמי
הסביבה צריכה להיות נקייה ממפגעי בטיחות. תמרור שבור ליד בית ספר בבאר שבע/אתר רשמי

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, הדגיש בתגובה את חשיבות הבטיחות בסביבת מוסדות החינוך. "הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל ולכן כשאנחנו שולחים אותם אל בית הספר אנחנו מצפים שהדרך תהיה בטוחה עבורם ולא תחשוף אותם לסכנות מיותרות", אמר קיטה. "מוסדות החינוך המהווים סביבת ריכוז גבוהה של ילדים חייבים להיות בטוחים עבור הילדים ויש לוודא כי יש בהם אמצעים לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב כך שגם אם ילדי יטעה ויתפרץ לכביש, הנהג יספיק לעצור או שהפגיעה תהיה קלה".

לדבריו, "ילדים רבים נפגעים בכל שנה בדרך אל בית הספר ובחזרה ולכן הרשויות המקומיות חייבות לשפר את התשתית כבר עכשיו, שבועות בודדים לפני תחילת הלימודים, כדי שסביבת מוסדות החינוך יהיו בטוחים גם במהלך כל השנה ובעיקר לתחילת שנת הלימודים".

היעדר מעקה בטיחות בכניסה לבית ספר בבנימינה. אתר רשמי
היעדר מעקה בטיחות בפתח בית ספר בבנימינה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully