וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא צבע, פסי האטה ותמרורים: מעברי החצייה הפכו למלכודת מוות

4.2.2019 / 10:17

מעברי חצייה רבים ברחבי הארץ אינם תקניים ומסכנים את משתמשי הדרך. אולם במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים בחרו לאחרונה לצאת בקמפיין המאשים את הולכי הרגל, למרות ש-72% מהתאונות נגרמו בשל אי-מתן זכות קדימה של הנהג. מנכ"ל אור ירוק: "הולכי הרגל הפכו לשקופים החדשים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

ב-17 באפריל 2011 צעד תושב זכרון יעקב, סגן (מיל') אושר נחמני, אבא צעיר בן 32, לא הרחק מביתו כשהוא דוחף את עגלת הילדים ובה בנו בן השלוש. הוא חצה עמו את הכביש בפינת הרחובות הנשיא והאורנים במושבה, אולם אז מכונית פרטית, בה נהג גבר בן 64, פגעה בשניים.

לבית החולים רמב"ם בחיפה הגיע נחמני במצב קשה, כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעת ראש. בנו הוגדר כפצוע באורח בינוני, אך לאחר טיפול ראשוני בחדר ההלם של בית החולים חלה הטבה במצבו והוא שוחרר לאחר כמה ימים. האב לא שב להכרתו, ושמונה ימים אחר כך נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

לקריאה נוספת בנושא
"מצב אבסורדי": נאלצה לעבור צומת ללא מעבר חצייה - והוזהרה בקבלת דוח
מעברי חצייה דהויים והיעדר תמרורים: הסכנות בדרך לבתי הספר
עקב מחדלי חקירה: בית המשפט זיכה נהג שפגע בנער במעבר חצייה

מעבר חצייה דהוי בזכרון יעקב. יואב איתיאל
מעבר החצייה הדהוי. זכרון יעקב, 2011/יואב איתיאל

אחד הגורמים המרכזיים לתאונה קטלנית זו היה מעבר חצייה דהוי לחלוטין. רפ"ק חיים חלפון, אז ראש אגף התנועה במרחב חוף שחקר את התאונה, סיפר כי לא הייתה כל אינדיקציה כי הרכב נסע במהירות מופרזת, או שהנהג הסיט את מבטו מהדרך. "זה לא עניין של הולך רגל שעבר, או לא עבר במעבר חצייה", הדגיש. "אנחנו אפילו לא קוראים למה שהיה שם מעבר חצייה. הוא לא היה צבוע ולא היה משולט".

מיד אחרי התאונה נשלח קבלן המועצה המקומית לצבוע את מעבר החצייה, ובהמשך הותקנו בו גם נעצים זוהרים, תמרורים, פס האטה בנוי אבן משולבת, ומפעם לפעם הוא שוב נצבע. עם זאת, ביקור חוזר שנערך אמש במקום, מגלה כי הצבע שוב דהה לחלוטין והאבנים המשתלבות בו מטשטשות אותו עוד יותר. שני מעבר חצייה נוספים בצמתים הסמוכים נמצאים במצב דומה, וכך גם בנקודות רבות ברחבי המושבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מעבר חצייה צבוע בזכרון יעקב. יואב איתיאל
מעבר החצייה לאחר שנצבע. זכרון יעקב, 2011/יואב איתיאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully