וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצב אבסורדי": נאלצה לעבור צומת ללא מעבר חצייה - והוזהרה בקבלת דוח

21.11.2018 / 19:49

האישה ממושב שדה אילן נאלצת לעבור מדי בוקר בצומת כבישים בעייתית ונטולת מעבר להולכי רגל. השוטר אמר לה כי היא עברה עבירה, אך לדבריה, "מעבר החצייה היחיד נמצא במרחק קילומטרים מכאן"

צילום: חן-לי זינו

המקרה שאירע שלשום בבוקר (שני) ממחיש את המצב הבעייתי בו מצויים הולכי רגל רבים בצומת שדה אילן, ובמקומות רבים נוספים ברחבי הארץ. האישה, חן-לי זינו, סיפרה כי מדי בוקר עליה לחצות את צומת שדה אילן, זאת כדי להגיע לתחנת האוטובוס שייקח אותה לעבודתה בעפולה.

משרד התחבורה ורשויות הדרך הממונות על כך, לא דאגו עד היום בצומת אין מעבר חציה להולכי רגל או כל פתרון אחר למעבר הכביש, דוגמת גשר או מעבר תת קרקעי. "ברגע שחציתי את הכביש, הגיע שוטר שנהג במכונית משטרה וביקש ממני לעצור לביקורת", סיפרה זינו. "כששאלתי לסיבת הבקשה שלו הוא הסביר לי שהוא עומד לרשום לי דוח משום שלא חציתי במעבר חציה". לטענתה מאחר ומיהרה לעלות לאוטובוס, אמר לה השוטר כי הדוח ישלח לביתה. בפועל, מתברר כי לבסוף לא נרשם לה דוח.

זינו אמרה כי הופתעה מדבריו והסבירה לו כי היא ורבים נוספים חוצים מדי יום את הצומת כמעשה שגרה. "מעברי חציה יש במרחק של כמה קילומטרים הליכה, בצומת כדורי מדרום או במחלף גולני מצפון. אני מבינה שזה החוק אבל צריך להבין שלנו, האזרחים והחיילים, אין אפשרות לחצות את הכביש", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS
השקט מבלבל: כתב אישום לדרעי כבר לא יציל את ש"ס מהתפרקות
שני הרוגים בהתנגשות בין משאית לרכב פרטי בכביש 6 לכיוון צפון
"המומים מהמעשה": קרובי העובדת בחברה של לבייב מתקשים לעכל את מותה

רשם דוח לאשה שחצתה צומת שלא במעבר חציה. אך בפועל לא היה סימון. מערכת וואלה! NEWS
השוטר שרשם את הדוח לחן-לי זינו, מהסרטון שצילמה/מערכת וואלה! NEWS

זינו סיפרה כי השוטר התעקש ואמר כי אסור לה לחצות את הצומת, "ואני חזרתי ושאלתי אותו האם הוא בטוח בדבריו, הוא השיב שכן. הבנתי שיש פה מצב אבסורדי והחלטתי לצלם חלק קטן מהמקרה".

הולכי הרגל בישובים לצד הכביש נתונים במצב בלתי אפשרי; המדינה לא דאגה לפתרונות לחציית לכביש ונכפה עליהם גם לסכן את חייהם בחצייה ובעצם, בכך גם לבצע עבירה. בכביש 65, בו אירע המקרה, יש כניסות רבות ליישובים ומחנות צבא, שבהן אין מעברי חציה או פתרונות אחרים המאפשרים להולכי רגל לחצות את הכביש בבטחה. הולכי הרגל נאלצים לחצות את הכביש הסואן, בדרך לתחנות אוטובוס, או אחרי שירדו מנסיעה באוטובוס, ובכך הם מסכנים את חייהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ניב גלאם, כביש 65. 19 בינואר 2016. באדיבות המשפחה
רב-טוראי ניב גלאם שנהרג כשחצה בצומת אילניה-מחנה נפתלי ב-2016/באדיבות המשפחה

בצומת הסמוך לצומת בה נרשם דוח התנועה לזינו, צומת אילניה-מחנה נפתלי, נדרס למוות חייל צה"ל רב-טוראי ניב גלאם בינואר 2016. גלאם ז"ל נדרס בשעה שניסה לחצות את הכביש ולהגיע לתחנת האוטובוס, בדרכו לביתו ולמשפחתו במגדל העמק. רק לאחר האסון בוצעו בצומת מספר שינויים כדי להפוך אותו לבטוח יותר, אך עדיין לא הוסיפו מעבר חצייה.

בשנת 2005 נדרסה למוות הנערה יאנה בורשצנסקי, תלמידה בת 16 מבית הספר כדורי, כשניסתה לחצות את הכביש בצומת כדורי בדרכה לבית הספר. גם במקרה זה הוסדר הצומת לאחר התאונה והפך בטוח יותר, ובנוסף לכך, סומן בו גם מעבר חציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully