וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט מבלבל: כתב אישום לדרעי כבר לא יציל את ש"ס מהתפרקות

20.11.2018 / 22:20

אחרי הטלטלות שידעה ש"ס במשך השנים, בקדנציה האחרונה הפך דרעי לשליט היחיד במפלגה כשהוא נהנה מתמיכה רחבה. אף אחד מתומכיו לא דורש את ראשו אבל אם יוחלט להגיש נגדו כתב אישום - הוא יהיה חייב לעזוב את תפקידו. ספק אם מחליפו יוכל לעצור את ההתרסקות המידית

עריכה: טל רזניק

כשיו"ר ש"ס אריה דרעי חגג אתמול (שני) בישיבת הסיעה את ההישגים של מפלגתו בבחירות לרשויות המקומיות, הוא לא העלה בדעתו שיממה אחרי המשטרה תפרסם את המלצתה להעמידו לדין על עבירות מס, מרמה והפרת אמונים. זו לא הייתה החגיגה הראשונה של דרעי מאז פורסמו תוצאות הבחירות, ולא בכדי.

על המפלגה עברו לא מעט טלטלות בשנים האחרונות. מפטירת הרב עובדיה יוסף, פרישת אלי ישי, ההתרסקות לשבעה מנדטים בבחירות האחרונות והפילוג בציבור הספרדי. גם בסקרים שפורסמו בשנה האחרונה, ש"ס לא הצליחה להתרומם מעל לחמישה מנדטים, ודרעי ניסה לעשות כל שביכולתו כדי להציל את המפלגה מקריסתה. הבחירות המקומיות הפכו מבחן משמעותי וזה הוכתר בהצלחה. המפלגה התרחקה משמעותית מהפגיעה שחזו לה.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
חשוד סדרתי בשולחן הממשלה: אריה דרעי שבר את שיאי ההתגרות
מאות אלפי שקלים מאנשי עסקים: המלצה להעמיד לדין את השר דרעי

אריה דרעי. ראובן קסטרו
ניסה לעשות כל שביכולתו כדי להציל את המפלגה מקריסה. דרעי/ראובן קסטרו

עוד לא ברור אם לתוצאות יש קשר לבחירות לכנסת, אך עבור דרעי זו כבר סיבה לחגיגה. "כשמשווים לבחירות 2013 שהיו מיד אחרי פטירת מרן", הסביר אתמול. "רואים את הגידול. היה לנו 151 נציגים וגדלנו ל-164. קיבלנו במערכה הזו כ-270 אלף קולות וזה בלי הערבים וההתיישבות ומקומות שלא רצנו".

דרעי נופף בהישג גם במשבר הפוליטי האחרון כשהממשלה עמדה על סף פירוק. הוא העביר מסרים לנתניהו שמפלגתו מוכנה לבחירות, "אתה תחליט מה יקרה", אמר לו.

בקדנציה האחרונה הפך דרעי לשליט יחיד בש"ס. הוא ניקה ממנה את כל יריביו הפוליטיים והכניס לרשימה ח"כים חדשים שהפיחו רוח צעירה במפלגה. במהלך החקירה, שנמשכה שלוש שנים, דרעי הקפיד על קו ממלכתי. גם כשמקורביו הפצירו בו לתקוף את המשטרה על "עינוי הדין", הוא נמנע מכך. "שיעשו את עבודתם. אני סומך עליהם", אמר להם. לא פעם, כשבתקשורת פורסמו ממצאי חקירה והדלפות, הוא ביקש מחברי הכנסת לא להתראיין, לא להגיב והם חששו אפילו לתת לו גיבוי.

עוד באותו נושא

דרעי במתקפה חריגה נגד עופר ברקוביץ': "השטן מגייס את כולם"

לכתבה המלאה
אריה דרעי במליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הפך את החקירה לסיפורו האישי. דרעי/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

דרעי הפך את החקירה לסיפורו האישי, כאילו אין ולא תהיה לה השפעה פוליטית. הודעת המשטרה נפלה עליו בתקופה פוליטית טובה מזה זמן רב, ומעבר לפגיעה מינורית במורל - לא תהיה לה השפעה פוליטית. דרעי נהנה כיום מתמיכה רחבה בהנהגה הרוחנית של ש"ס. הח"כים והפעילים הם על גבול "מעריציו" ועיקר מצביעיו הם חרדים שמאמינים בחפותו.

אף אחד מהם לא דורש את ראשו אבל השקט מבלבל. דרעי לא חייב להתפטר, אך אם יוחלט להגיש נגדו כתב אישום, הוא יהיה חייב לעזוב את תפקידו כשר. ככל שההחלטה בפרקליטות תתקבל רק אחרי הבחירות, דרעי גם יכהן כח"כ, תפקיד שממנו התפטר בקדנציה האחרונה כדי להכניס נציג נוסף למפלגתו. במצב כזה, הוא יוכל להיתלות בחסינותו עד להחלטה הסופית, אבל אם ילך הביתה, ספק אם מחליפו יוכל לעצור את ההתרסקות המידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully