וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי במתקפה חריגה נגד עופר ברקוביץ': "השטן מגייס את כולם"

בתיעוד שפורסם ב"בחדרי חרדים", האשים שר הפנים את המועמד לראשות עיריית י-ם כי הוא "רוצה להמשיך ביתר שאת לחלן את ירושלים". במטהו של ברקוביץ' החליטו לתגבר את האבטחה סביבו: "לא יעלה על הדעת ששר במדינת ישראל יתבטא בצורה כזו. אמירה חמורה וחציית קו אדום"

צילום: ארי קלמן, "בחדרי חרדים", עריכה: טל רזניק

השר אריה דרעי תקף בשבוע שעבר במילים קשות את עופר ברקוביץ', המועמד לראשות עיריית ירושלים, והאשים אותו כי הוא "רוצה, פשוטו כמשמעו, להמשיך ביתר שאת לחלן את ירושלים". בתיעוד שפורסם באתר החרדי "בחדרי חרדים", אמר השר דרעי, התומך ביריבו של ברקוביץ' - משה ליאון - כי "השטן הוציא צו שמונה וגייס את כל גיסותיו לצערי הרב. השטן מגייס את כולם".

"מנסים בכל מיני שיטות והשמצות ושקרים והפרד ומשול - כל דבר שאפשרי", הוסיף דרעי. ברקוביץ' וליאון יתחרו זה בזה בסיבוב השני בבחירות לראשות העירייה ביום שלישי הקרוב.

עוד בוואלה! NEWS:
"השאיפה: שלום אמת"; 100 שנים לתום מלחמת העולם הראשונה
היא חברת הקונגרס הצעירה ביותר, והיא לא יכולה לממן שכר דירה
הפקודה האחרונה של איזנקוט: הנהלים שימנעו את פרשת הצוללות הבאה

אריה דרעי. ראובן קסטרו
"השטן מגייס את כולם"/ראובן קסטרו

בתוך כך, מטהו של עופר ברקוביץ' הודיע על תגבור האבטחה סביבו. "לא יעלה על הדעת ששר במדינת ישראל יתבטא בצורה כזו. האמירה של השר דרעי היא חמורה וחציית קו אדום ומתווספת לשלל אירועים וקריאות הסתה כנגד ברקוביץ' ועל כן הוחלט לשמור על בטחונו", נמסר מתנועת התעוררות. עוד הוסיפו בתנועה כי "צר לנו שמי שמנסה לפלג עושה זאת באמירות המובילות לאלימות ומעבירות מסר לציבור כי אלימות היא דבר הכרחי על מנת לנצח בבחירות דמוקרטיות".

ח"כ עיסאווי פריג' אמר כי השר דרעי צריך להימנע מכל מעורבות בפיקוח על הבחירות. "אם בעיני אריה דרעי תומכיו של עופר ברקוביץ' הם 'השטן', אזי ברור ששר הפנים דרעי יעשה כל שביכולתו בכדי להילחם באותו שטן", אמר פריג'. "אם דרעי לא יעשה זאת בעצמו, יש להשעות אותו במידי כדי שהבחירות בסיבוב השני יהיו הוגנות. תפקידו של שר הפנים לעודד הצבעה דמוקרטית ושמירה על קמפיינים נקיים ולא אלימים והוא עושה בדיוק את ההיפך - מעודד אלימות ופגיעה פיזית במועמד החילוני כדי לשרת את מטרות המפלגה שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פעילות שטח וכריתות בריתות

בסיבוב הראשון זכה משה ליאון עם 32.7% מהקולות, אך סיעתו לא זכתה כלל למנדטים במועצה. מנגד, המועמד עופר ברקוביץ' קיבל 29.4%, אך סיעתו קיבלה שבעה מנדטים והפכה לגדולה במועצה. המאבק בין השניים מתמקד בשלב זה מחד בסגירת עסקאות וכריתות בריתות עם מפלגות אחרות, ומאידך בפעילות רבה בשטח שנועדה להגדיל את שיעור המצביעים, והמערכת מושפעת מאוד מהפיצול במגזר החרדי.

בישורת האחרונה, ברקוביץ' עולה להתקפה וממקד את הביקורת בקשריו של ליאון עם השרים אריה דרעי, אביגדור ליברמן וחבר הכנסת משה גפני. בין היתר, פרסם המטה שלו מודעות עם הכיתוב "איפה היית כשירושלים נפלה", כשליאון מוצג לצד השלושה. ברקוביץ' זכה לתמיכה מצד חברי הכנסת אורלי לוי אבקסיס ובני בגין.

עופר ברקוביץ בפתח ביתו 31 באוקטובר 2018. שי מכלוף, מערכת וואלה! NEWS
האבטחה סביבו תוגברה. עופר ברקוביץ'/מערכת וואלה! NEWS, שי מכלוף

ליאון, מנגד, קיבל בשבוע שעבר הודעות תמיכה מצד הבית היהודי והליכוד בירושלים וכן של ראש העיר ניר ברקת והרב חיים דרוקמן. לצד זה, דווח כי באגודת ישראל החליטו להתקדם במשא ומתן עם ליאון, אך טרם פורסמה החלטה בנושא. כמה שרים בליכוד הביעו גם הם תמיכה בליאון, ובהם מירי רגב, יריב לוין וצחי הנגבי.

גם שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ הביע תמיכה במשה ליאון ואמר כי הוא "סבור כי ניחן בניסיון ובכישורים הנדרשים כדי להוביל את העיר ירושלים, מול האתגרים הרבים בפניהם היא ניצבת בתקופה זאת".

תלונה נגד ברקוביץ': "הונאה וזיוף מודעות בחירות"

בתוך כך, מטה ליאון הגיש היום תלונה במשטרה נגד עופר ברקוביץ' בגין זיוף לכאורה של כרזות ועלונים מטעמם. במטה מאשימים כי ברקוביץ' "מנסה להסית את הציבור החילוני בחרדי ולהיפך". מטה ליאון כתב כי "הדברים חמורים שכן אין מדובר רק בתעמולה עם טעם רע העוברת את הגבול אלא בהונאה וזיוף של מודעות בחירות שהעונש בגינן הוא עד שבע שנות מאסר". במטה "התעוררות" הכחישו כי מדובר בקמפיין שלהם.

ליאון מסר כי "זה עצוב לגלות שמאחורי דמות היחצ"ן מסתתרת דמות משולחת רסן וסכסכנית, המוכנה לפלג את ירושלים ולהסית את הציבורים השנים, האחד כגד האחר, כאילו אין מחר, וכאילו אין מדובר בעיר אחת. הכמיהה לאחדות והרצון שהעומד בראש העיר ירושלים יהיה מועמד בעל יכולת, ניסיון ואחריות, ינצחו את המודעות המזויפות ואת צרחות הקוזק הנגזל של ברקוביץ'".

גורמים ב"התעוררות" אמרו כי "זאת לא פעם ראשונה שמשה ליאון לא ממש שולט בתוצרים שיוצאים מטעמו כפי ש'לא ידע' על קמפיין הכפשה כנגד השר אלקין, כפי שלא ידע על קמפיין 'גרגמל' וכפי שהכחיש בימים האחרונים שיש לו קשר לקמפיין 'מזרחי מצביע מזרחי'. מוצע לליאון לבדוק עם שותפיו לפני שהוא יוצא מהאשמות חסרי שחר". עוד נמסר כי "ליאון מספר לכולם שהוא רוצה אחדות אך בשבוע האחרון דגל התורה בשליחות ליאון מפיצים בשכונות מודעות הסתה כנגד עופר ברקוביץ והציבור הציוני בעיר וזה כנראה לא הפריע לו. כנראה, כפי שנטען, משה ליאון לא שולט בהחלטותיו וכך הוא לא שולט גם בקמפיין".

(עדכון ראשון: 13:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully