וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא חברת הקונגרס הצעירה ביותר, והיא לא יכולה לממן שכר דירה

אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, שמגדירה את עצמה כבת למעמד הפועלים, אמרה ל"ניו יורק טיימס" שהיא מחכה למשכורת הראשונה שלה כחברת קונגרס בשביל לשכור דירה בוושינגטון הבירה. ב"פוקס ניוז" הטילו ספק באמיתות דבריה, אך הגולשים הזדהו עם מצבה: "זאת המציאות של הרבה אנשים"

עריכה: ניר חן ויוסי אלטר

המועמדת הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, שנבחרה ביום רביעי האחרון להיות חברת הקונגרס הצעירה ביותר בתולדות ארצות הברית, לא תוכל לממן דירה בוושינגטון הבירה עד שתתחיל את הקדנציה הראשונה שלה. אוקסיו-קורטז, צעירה בת 29 מניו יורק המכונה "חברת הקונגרס של דור המילניום", אמרה ל"ניו יורק טיימס" שהיא מחכה למשכורת הראשונה שלה בחודש ינואר הקרוב כדי שתוכל לאפשר לעצמה לשכור דירה בבירה האמריקנית.

המגיש האמריקני מרשת "פוקס ניוז", אד הנרי, טען שאוקסיו-קורטז אינה מספרת את האמת במלואה, מאחר שהיא לובשת "חליפה בשווי אלפי דולרים" באחד מתצלומי המגזין שלה. היא השיבה לו בציוץ בחשבון הטוויטר שלה כי הבגדים שלבשה הושאלה לה עבור הצילומים בלבד.

אלכסנדה אוקסיו-קורטז חוגגת את ניצחונה בבחירות לבית הנבחרים עם תומכיה בעיר ניו יורק, ארה"ב, 7 בנובמבר 2018. רויטרס
הכי צעירה בבית הנבחרים. אוקסיו-קורטז חוגגת את ניצחונה בבחירות אמצע הקדנציה/רויטרס

אוקסיו-קורטז מצטרפת אל חברי קונגרס צעירים שנבחרו בבחירות אמצע הקדנציה השבוע, בהם אליס סטפניק הרפובליקנית בת ה-34 ואילהאן עומאר בת ה-36. היא נבחרה כנציגת הדמוקרטים במחוז מספר 14 בניו-יורק אחרי קמפיין פרוגרסיבי שכולל התמקדות בסוגיות של עוני, אי-שוויון בחלוקת העושר והגירה. חברת הקונגרס הצעירה, שמגדירה את עצמה כסוציאליסטית-דמוקרטית, נולדה בברונקס להורים מפוארטו-ריקו והיא מתארת את עצמה כבת מעמד הפועלים. עד תחילת השנה הנוכחית היא עבדה במסעדה כהשלמת הכנסה במקביל לפעילותה כפעילה חברתית. לדבריה, בשנה שעברה היא הרוויחה 26,500 דולר.

וושינגטון הבירה היא אחת מעשר הערים היקרות ביותר לגור בהן, עם שכר ממוצע של 2,160 דולר עבור דירת חדר, כך על פי ה"ביזנס אינסיידר". אוקסיו-קורטז טוענת כי הדילמה שלה מעידה על כך שמערכת הבחירות האמריקנית "אינה מיועדת עבור אנשים ממעמד הפועלים". אחד ממשתמשי הטוויטר כתב כי "אלכסנדריה אוקסיו-קורטז לא יכולה לממן שכר דירה בוושינגטון הבירה היא הדבר הכי 'דור המילניום' שיש". גולשים אחרים כתבו: "זאת המציאות עבור הרבה אנשים. יהיה נחמד שיהיה בקונגרס מישהו שמבין את המאבק".

(עדכון ראשון, 10.11, 23:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully