וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה במפלגה הדמוקרטית: בת 28 ניצחה בכיר במפלגה בניו יורק

אלכסנדריה אוקזיו-קורטז, שהייתה מתנדבת בקמפיין של סנדרס, הדיחה ממושבו את חבר הקונגרס הוותיק ג'ו קראולי בן ה-56, שנחשב למנהיג עתידי של המפלגה. ניצחון האגף השמאלי עשוי להשפיע על המפלגה לפני בחירות אמצע הכהונה בנובמבר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מועמדת צעירה טלטלה את המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית אחרי שגברה הלילה (רביעי ) על חבר קונגרס ותיק בפריימריז בניו יורק. אלכסנדריה אוקזיו-קןרטז בת 28 ניצחה את ג'ו קראולי בן 56, שהוזכר כמנהיגה העתידי של המפלגה ואף כיו"ר בית נבחרים אפשרי.

אוקזיו-קורטז, שהתנדבה בקמפיין הבחירות של ברני סנדרס ובעלת שורשים פורטו-ריקניים, זכתה ב-57.5% מהקולות בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית במחוז שמכסה חלקים מהברונקס ומהקווינס, ושבו מתגוררת בעיקר אוכלוסיית מיעוטים. קראולי, שמכהן עשר כהונות רצופות, לא התמודד מול יריב ממפלגתו ב-14 השנים האחרונות.

היא תתמודד בבחירות אמצע הכהונה בנובמבר מול המועמד הרפובליקני אנתוני פפס, ואם תנצח, היא תהיה חברת הקונגרס הצעירה ביותר אי-פעם. היא הובילה קמפיין פרוגרסיבי, שכלל תמיכה בביטוח בריאות אוניברסלי, חינוך חינם ורפורמה במערכת המשפט.

מפוצלת -  אלכסנדריה אוקזיו-קורטז + ג'וזף קראולי. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
שני דורות שונים. קראולי ואוקזיו-קורטז/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

ניצחון האגף השמאלי במפלגה, בהובלת סנדרס, על הממסד שאותו מנהיגה בכירת הדמוקטים בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, עשוי להשפיע על מועמדים נוספים בפריימריז הדמוקרטיים לקראת בחירות אמצע הכהונה. קראולי אמר כי הוא יתמוך ביריבתו, במטרה לסייע במאמצי המפלגה להעביר את השליטה בקונגרס לידיה.

הדמוקרטים זקוקים ל-23 מתוך 435 המושבים של הרפובליקנים בבית הנבחרים כדי להעביר את השליטה אליהם ובכך להקשות על טראמפ להעלות על סדר היום את האג'נדה שלו, בזמן החרבת חקירת המעורבות הרוסית בקמפיין הבחירות שלו. הם זקוקים לגרוף שני מושבים בסנאט כדי להחזיק ברוב, אולם שם צפוי להם קרב קשה יותר.

פריימריז התקיימו במדינות נוספות ברחבי ארצות הברית, ובהם ניצחו מועמדים שזכו לתמיכת טראמפ, בסימן להשפעתו הגוברת על המפלגה הרפובליקנית. אחר מהם היה ברובע בסטייטן איילנד בניו יורק, שנחשב למרוץ פתוח בין הרפובליקנים לדמוקרטים בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully