וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפי שקלים מאנשי עסקים: המלצה להעמיד לדין את השר דרעי

המשטרה סיימה את החקירה בעניין שר הפנים בנוגע לסכומי כסף גדולים שקיבל במהלך כהונתו, ומצאה תשתית ראייתית לעבירות מרמה והפרת אמונים. בנוסף, נמצאו ראיות לביצוע עבירות מס במיליוני שקלים בטרם כיהן כשר, וכן שיבוש מהלכי משפט. לשכת דרעי: "מברכים על סיום החקירה"

אריה דרעי, הבחירות המקומיות/צילום ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

תשתית ראייתית נגד דרעי | כל הפרטים

- המשטרה הודיעה כי בידיה ראיות לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים עבירות מס בסכומים משמעותיים והלבנת הון של שר הפנים דרעי
- החקירה העלתה ראיות לביצוע עבירות שיבוש מהלכי משפט ומסירת תצהיר כוזב של דרעי
- במוקד הראיות: מאות אלפי שקלים שקיבל מאנשי עסקים
- לשכת דרעי: "החשדות יוסרו כשהפרקליטות תידרש לכך"

המשטרה הודיעה היום (שלישי) כי נמצאה תשתית ראייתית נגד שר הפנים אריה דרעי לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים בעת שכיהן כשר. בנוסף, נמצאו ראיות לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני שקלים, הלבנת הון, שיבוש מהלכי משפט ומסירת תצהיר כוזב למבקר המדינה וליו"ר הכנסת בנוגע לנכסיו והכנסותיו. תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות.

ב-2015 החלה החקירה ביחידת להב 433 של המשטרה בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון שהעלתה חשד להתנהלות חריגה בחשבונות בנק הקשורים בדרעי ובני משפחתו, והצביעה על העברות סכומי כסף משמעותיים מאנשי עסקים למשפחת דרעי, חלקם קודם לחזרתו לפעילות פוליטית וחלקם לאחר שובו לכנסת. באפריל 2016 החלה חקירה גלויה בפרשה במהלכה נחקרו עשרות מעורבים, ובמאי 2017 החל שלב נוסף בחקירה במסגרתו נחקר דרעי באזהרה.

עוד בנושא:
רב בכיר בש"ס יוצא להגנת דרעי: "תפס עמדה חזקה אז מחפשים אותו"
דרעי ורעייתו נחקרו שוב בלהב 433; תורמים לעמותה זומנו לחקירה
סכומים קטנים, הלוואות גדולות: כך הגיעה המשטרה ל"מסלול הכסף" של דרעי

אריה דרעי. ראובן קסטרו
דרעי/ראובן קסטרו

החקירה עסקה בהעברות כספיות בסכומים של מאות אלפי שקלים, שהועברו לשר דרעי מאנשי עסקים שונים. במהות התשלומים, טיבם ואופן הדיווח עליהם, בעסקאות למכירת מגרשים בבעלות דרעי בהר שמואל ובגבעת שאול, ברכישת מגרש בספסופה, בהצהרות של השר ליו"ר הכנסת ולמבקר המדינה ובדיווחים חסרים בהצהרות הון לרשויות המס.

חרף העובדה שהשר דרעי נדרש מפורשות שלא לשוחח עם אחד המעורבים על הסוגיות שנחקרו והוזהר מפני שיבוש ראיות, הוא פנה אליו מיד בסמוך לסיום חקירתו ושוחח עמו על תוכן הדברים, ועל עדותו הצפויה במשטרה ורענן את זכרונו.

בנוסף, התבססה תשתית ראייתית נגד אחיו של השר, עו"ד שלמה דרעי המשמש כיום בתפקיד סגן יו"ר קק"ל, לביצוע עבירות מס בסכומים משמעותיים של מיליוני שקלים, וכן התבסס חשד לביצוע עבירות הלבנת הון ועבירות מס נגד חשודים נוספים.

ביתה של בתו של אריה דרעי, ספסופה.. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עדי חשמונאי
המשטרה חקרה את רכישת המגרש בידי דרעי. ביתו של דרעי בספסופה/עדי חשמונאי , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

החקירה בנוגע לחשדות נוספים שנחקרו, טרם הסתיימה, אך מדובר בפרשה נפרדת שבה לא התבססה בחומר שנאסף תשתית ראייתית נגד השר דרעי ועל כן הוחלט שלא לעכב העברת התיק בו נחקרו החשדות שפורטו לעיל - לעיון הפרקליטות.

מלשכתו של השר דרעי, נמסר בתגובה: "אנו מברכים על סיום חקירת המשטרה שנמשכה כמעט שלוש שנים. קיבלנו בסיפוק את גניזת החשדות החמורים של קבלת שוחד, גניבה מעמותות ועוד, שהביאו בזמנו לפתיחת החקירה. אנו מאמינים כי כאשר הפרקליטות תדרש לעניין, יוסרו גם שאר החשדות ויתברר כי השר אריה דרעי לא עבר על החוק".

עו"ד ירון קוסטליץ, פרקליטו של עו"ד שלמה דרעי, מסר כי הוא משוכנע שהפרקליטות תגיע למסקנה שעו"ד דרעי לא עבר עבירה כלשהי, וכי אין מקום להגיש נגדו כתב אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully