וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכומים קטנים, הלוואות גדולות: כך הגיעה המשטרה ל"מסלול הכסף" של דרעי

1.6.2017 / 12:25

לוואלה! NEWS נודע כי במשטרה חושדים שכספי עמותות ניתנו תחת כיסוי של "הלוואות ארוכות טווח" ובחלוקה לסכומים קטנים לעובדים. לאחר הפקדתם, משכו לכאורה את הסכומים מחשבונם - ונתנו את הכסף למשפחה ולמקורביה

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

העמותות שבראשן עמדה יפה דרעי הפכו לצינור העברת כספים שהעשיר את קופת המשפחה ומקורביה, בהלוואות ארוכות טווח שחולקו לסכומים קטנים על מנת לטשטש את השיטתיות, לפי חשדות המשטרה - כך נודע לוואלה! NEWS. חוקרי המשטרה הגיעו למסקנה לאחר שהתחקו אחר רישומים של כמה מהעמותות שתחתיה, המפעילות גני ילדים ברחבי הארץ.

בכל אחת מן העמותות, פעלו בני משפחה ומקורבים בתפקידי מפתח, שיכלו לכאורה לשתף פעולה עם דפוסי הפעולה של החשודים. כך, למשל, באחת העמותות עבדה שמחה רבינוביץ' - גננת שהיא גם מורשית חתימה ודירקטורית בעמותה. לפי החשד, לפני שנים אחדות חתמה על עשרה צ'קים למי שנחשבו עובדים בחברה. הצ'קים, בסכום של 8,000 עד 12 אלף שקלים על אחד, הוגדרו ברישומי העמותה כהלוואות לטווח ארוך.

עוד בנושא:
שקט, נחקרים: בהיעדר יורש טבעי - דרעי נהנה משתיקת חברי ש"ס
הותר לפרסום: המיליארדר מירילשוילי ובנו נחקרו בפרשת השר דרעי
רשת חינוך או צינור להעברת כספים? העמותה של יפה דרעי בלב החקירה

אריה דרעי יוצא מביתו שבירושלים לחקירה במשרדי להב443 29 במאי 2017. מגד גוזני
אריה ויפה דרעי יוצאים מביתה לחקירה, השבוע/מגד גוזני

במעקב אחרי תנועת הצ'קים, עלה כי הם הופקדו בחשבונות העובדים - אך במקביל נמשכו סכומים זהים בחשבונות הבנקים שלהם, וניתנו לפי החשד למשפחת דרעי. כך, לכאורה, כספי העמותה הגיעו לידי בני המשפחה ומקורביה.

חוקרי המשטרה טרם זימנו לחקירה נוספת איש מבין 14 החשודים, כולל אריה ויפה דרעי. הם ככל הנראה יזומנו בימים הקרובים. רבינוביץ' היא החשודה היחידה שבתום חקירתה נשלחה למעצר בית עד לשבוע הבא. סניגורה, עו"ד רועי אטיאס, הכחיש את החשדות בשמה.

אחד ממקורבי הנחקרים המרכזיים בפרשה, העריך הבוקר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הליך זימון 14 החשודים נועד ליצור זרז בהתפתחות הפרשה. "אין לי ספק שהמטרה היא לגרום להם לדבר בטלפון, וליצור פעולות בחשבונות הבנקים ובחשבונות אחרים", שיער. "אנחנו סבורים שכל אחד מה-14 תחת מעקב והאזנה טלפונית, וכל המטרה היא לגרום להם לעשות טעויות כדי לפתח את הפרשה".

עוד באותו נושא

350 קלסרים ב-70 ארגזים: מסמכי העמותה של יפה דרעי במרכז החקירה

לכתבה המלאה
שר הפנים אריה דרעי יוצא מביתו, מאי 2017. נועם מושקוביץ
דרעי, השבוע/נועם מושקוביץ

במשך החודשים האחרונים אספה המשטרה אלפי מסמכים הקשורים לעמותת "מפעלות שמחה", העשויים לשפוך אור על החשדות נגד בני הזוג. בידי המשטרה 350 קלסרים הכוללים את מסמכי העמותה מהשנים האחרונות שהובאו ליחידה החוקרת ב-70 ארגזים. בפרשת השחיתות נחקרים בין היתר חבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון ומנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל אריאל משעל.

הפרשה נגד שר הפנים מסתעפת לא רק בגין חשד כי כספי מדינה הגיעו לעמותות שבראשות רעייתו יפה, תוך ניגוד עניינים, אלא גם בשל תרומות של מאות אלפי שקלים שהעבירו לעמותות אנשי עסקים המקורבים לשר. לפי החשד, אנשי העסקים תרמו בעיקר לעמותת "מפעלות שמחה", שבראשה עומדת דרעי, ולעמותה נוספת, כשהכסף הועבר כמשכורות, ולהוצאות של מקורבי דרעי.

"מפעלות שמחה", שתקציבה עומד על יותר מעשרה מיליון שקלים בשנה, מפעילה תיכון ופנימייה לבנות חרדיות במצוקה ונחשבת לכל עולמה של דרעי הרעיה, ובכירי המשק מתגייסים לסייע לה בתרומות. ב-2016 פורסם בוואלה! NEWS כי איש העסקים מרטין שלאף, שהיה מבוקש בישראל בגין חשדות על מעורבותו בפרשיות שחיתות שונות תרם עשרות אלפי שקלים.

דרעי מכהן בממשלה הנוכחית מ-2015 כשר הפנים וכשר לפיתוח הנגב והגליל. עדות לניגוד העניינים שבו היה מצוי עולה מדוח חופש המידע של המשרד ל-2016, שם מתועדים 567 אלף שקל שאמורים היו לעבור מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל בראשו עמד דרעי, לעמותה בראשות רעייתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully