וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

350 קלסרים ב-70 ארגזים: מסמכי העמותה של יפה דרעי במרכז החקירה

במוקד החשדות נגד שר הפנים ורעייתו - עמותת "מפעלות שמחה", שאליה החלו לזרום כספי מדינה מהמשרד שבראשו עומד השר דרעי. בנחקרים: אריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל, ומשה ליאון, חבר מועצת העיר ירושלים

צילום: יותם רונן

חוקרי להב 433 חוקרים היום (שני) את השר אריה דרעי ואת רעייתו יפה דרעי במשרדי היחידה בלוד. במשך החודשים האחרונים אספה המשטרה אלפי מסמכים הקשורים לעמותת "מפעלות שמחה", העשויים לשפוך אור על החשדות נגד בני הזוג. בידי המשטרה 350 קלסרים הכוללים את מסמכי העמותה מהשנים האחרונות שהובאו ליחידה החוקרת ב-70 ארגזים. בפרשת השחיתות נחקרים בין היתר חבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון ומנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל אריאל משעל.

הפרשה נגד שר הפנים מסתעפת לא רק בגין חשד כי כספי מדינה הגיעו לעמותות שבראשות רעייתו יפה, תוך ניגוד עניינים, אלא גם בשל תרומות של מאות אלפי שקלים שהעבירו לעמותות אנשי עסקים המקורבים לשר. לפי החשד, אנשי העסקים תרמו בעיקר לעמותת "מפעלות שמחה", שבראשה עומדת דרעי, ולעמותה נוספת, כשהכסף הועבר כמשכורות, ולהוצאות של מקורבי דרעי.

עוד בוואלה! NEWS:
החשד: בכירים במשרד בראשות דרעי אישרו כספים – לעמותה של אשתו
"דרעי שתק בחקירות ותקף בתקשורת; כשנלחץ - היה קם והולך"
הקרב על הארנונה: ועדת החקירה שעשויה לשנות את פני הנגב

ראשוני. יפה דרעי במשרדי יחידת להב 433. יותם רונן
כספי מדינה זרמו לעמותה שלה. יפה דרעי בחדר החקירה בלהב 433/יותם רונן

"מפעלות שמחה", שתקציבה עומד על יותר מעשרה מיליון שקלים בשנה, מפעילה תיכון ופנימייה לבנות חרדיות במצוקה ונחשבת לכל עולמה של דרעי הרעיה, ובכירי המשק מתגייסים לסייע לה בתרומות. ב-2016 פורסם בוואלה! NEWS כי איש העסקים מרטין שלאף, שהיה מבוקש בישראל בגין חשדות על מעורבותו בפרשיות שחיתות שונות תרם עשרות אלפי שקלים.

דרעי מכהן בממשלה הנוכחית מ-2015 כשר הפנים וכשר לפיתוח הנגב והגליל. עדות לניגוד העניינים שבו היה מצוי עולה מדוח חופש המידע של המשרד ל-2016, שם מתועדים 567 אלף שקל שאמורים היו לעבור מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל בראשו עמד דרעי, לעמותה בראשות רעייתו.

ב-2015 עיקר המימון הממשלתי הגיע ממשרד החינוך, שתמך בכ-10 מיליון שקל, ומשרד הכלכלה והתעשייה שהוסיף כ-700 אלף שקל. כך היה גם ב-2014. רק ב-2016, בעת שדרעי עמד בראש המשרד, הצטרף משרד הנגב והגליל למימון. יתרה מזאת, מוסדות "מפעלות שמחה" אינן מצויות בנגב או בגליל, וכלל פעילותה ממוקמת בירושלים. אמש פורסם בערוץ 2 כי רק בזכות התערבות חשב המשרד נמנעה העברת הכספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אריה דרעי יוצא מביתו שבירושלים לחקירה במשרדי להב443 29 במאי 2017. מגד גוזני
דרעי ורעייתו יוצאים מביתם לחקירה בלהב 433, הבוקר/מגד גוזני

ב-2016 החל המשרד להעביר כספי תמיכה לעמותות חרדיות נוספות, אף הן חלקן כלל לא באזור הנגב והגליל ובהן מוסדות בית יעקב ואחרים. כך למשל זכה מוסדות בית יעקב דרכי רחל, מוסדות חינוך "אור חיים" בבני ברק, מרכז מוסדות לחינוך "בית יעקב", מכון "בית יעקב" למורות ומרכז "בית יעקב בארץ ישראל" לתמיכות של מאות אלפי שקלים, בהן לא זכו בעבר.

רוב המוסדות אינם בפריפריה אלא במרכז הארץ וככל הנראה הועברו בעקבות שינוי בסעיפים התמיכות המאפשר גם תקצוב גופים הנמצאים בשכונות נחשלות. יש לציין כי מלבד התמיכה הממשלתית, נהנתה העמותה של יפה דרעי מתרומות בסך מיליוני שקלים מאנשי עסקים. כעת גם עולה החשד כי אלה כספי התרומות שלהם הועברו בדרך לא כשרה למקורבי המשפחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשימת הגופים הנתמכים על ידי המשרד לפיתוח הנגב והגליל/מערכת וואלה!, צילום מסך

איש העסקים שתרם מאות אלפי שקלים לעמותה שמנהלת יפה דרעי

כעת עולה גם שמו של איש עסקים שהמשטרה חושדת שהיה מעורב ב'שיטת דרעי", מיכאל מירילשווילי, המקורב לדרעי. את רוב חייו העביר בסנט פטרסבורג והוא ומשפחתו נחשבים לאנשי עסקים מובילים בתחום הנדל"ן והאנרגיה. מירישווילי נחשב לפילנתרופ מוכר, ומצוי זה שנים בקשר הדוק עם אריה דרעי ומפלגת ש"ס ומסמכים עשויים להעיד גם על קשר הדוק עם יפה דרעי. במהלך השנים העבירה משפחת מירילשווילי מאות אלפי שקלים לעמותת "מפעלות שמחה".

מלבד "מפעלות שמחה", עומדת דרעי גם בראש עמותת "יהודה יעלה", העוסקת בסיוע לנזקקים וגמילות חסדים, ועיקרה קניית מוצרי חשמל ורהיטים לנזקקים. ממסכים שהגיעו לוואלה! NEWS עולה כי המממן העיקרי של העמותה מוגדר במסמכים כ"מיכאל מיכאלשווילי" שמדי שנה העביר תרומות בסך מאות אלפי שקלים ל"יהודה יעלה", כשהוא למעשה כמעט תורם יחיד.

מיכאל מירילשווילי מאי 2017. ראובן קסטרו
איש העסקים מירילשווילי/ראובן קסטרו

ב-2010 הצהירה דרעי בפני רשם העמותות כי מיכאלשווילי העביר תרומה בסך מאה אלף שקל. ב-2011 עלתה התרומה ל-275 אלף שקל, ובשנה לאחר מכן קפץ הסכום ל-350 אלף שקל וב-2013 שוב העביר 250 אלף שקל. מי שחתומה על כלל המסמכים הינה יפה דרעי עצמה, ומהם עולה כי אין מקבלי שכר משמעותיים בעמותה.

(עדכון ראשון: 15:15)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסמך המאשר תרומה לעמותה של דרעי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully