וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת חינוך או צינור להעברת כספים? העמותה של יפה דרעי בלב החקירה

30.5.2017 / 8:25

במשטרה מנסים לברר בין היתר כיצד אושרה בקשה לסיוע בגובה חצי מיליון שקלים ל"מפעלות שמחה", רשת מוסדות בהובלת רעיית השר - דווקא מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל. בינתיים, דרעי עצמו בחר הפעם להוריד פרופיל וקרא לציבור "להתאזר בסבלנות"

צילום: רוני כנפו

עמותת "מפעלות שמחה" שמנהלת רעייתו של שר הפנים והמשרד לפיתוח הנגב והגליל ויו"ר ש"ס, יפה דרעי, עלתה לכותרות אמש כחלק מהחקירה המתנהלת נגד השר אריה דרעי. במשך החודשים האחרונים אספה המשטרה אלפי מסמכים הקשורים לעמותה, העשויים לשפוך אור על החשדות נגד בני הזוג, ובהם השאלה – האם גיוס התרומות לעמותה והשימוש בהן, נעשו תוך עבירות פליליות ועבירות מס?

עמותתה של דרעי הוקמה לפני 18 שנה ומפעילה רשת של מוסדות חינוך שבהם לומדות 800-700 תלמידות. הרשת, שתקציבה עומד על יותר מעשרה מיליון שקלים, כוללת את תיכון "מרגלית" שבו לומדות 240 נערות לתעודת בגרות מלאה, סמינר "שבילי בית יעקב" שבו לומדות כ-400 נערות, פנימייה ולימודים במגוון מסלולים כמו הנהלת חשבונות ומזכירות.

יפה דרעי היא מייסדת העמותה, וזו נחשבת למפעל חייה. "כל אחת שרוצה ללמוד, אנחנו פה בשבילה", אמרה בסרטון תדמית באתר של הרשת. "אני מאמינה שהרבה בנות היו חלשות, אולי כי פשוט לא היו להן הזדמנויות ויש להן קשיים. אז הנה יש מקום שנותן להן הזדמנות שנייה - ונועד לתת להן את הכלים להצלחה".

לקריאה נוספת:
הסתיימה חקירתו של שר הפנים דרעי: חשוד בעבירות מרמה והלבנת הון
חקירת דרעי: "השר היה מעורב בקרן השקעות שניהל משה ליאון"
"דרעי שתק בחקירות ותקף בתקשורת; כשנלחץ - היה קם והולך"

יפה דרעי מחוץ לבית המשפחה. נועם מושקוביץ
דרעי לפני חקירתה, אתמול/נועם מושקוביץ

השר דרעי נחקר אתמול במשך יותר מ-11 שעות במשרדי יחידת להב 433 והוא חשוד בשורת עבירות של הלבנת הון, מרמה, הפרת אמונים ועוד. במסגרת חקירת הפרשה עוכבו לחקירה 14 מקורבים לבני הזוג, בהם חבר מועצת ירושלים משה ליאון ומנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אריאל משעל. בידי המשטרה 350 קלסרים, הכוללים את מסמכי העמותה מהשנים האחרונות שהובאו ליחידה החוקרת ב-70 ארגזים.

בחודש אוקטובר האחרון פורסם בוואלה! NEWS על מבצע לגיוס כספים באמצעות מוקד מיוחד ובמסגרתו תרמו לעמותה שורה של אילי הון ישראלים, בכירים במשק ובבנקים וידידי המשפחה. ברשימת התורמים היה קשה לפספס את דיוויד שלאף, בנו של המיליארדר היהודי מרטין שלאף, אודי אנג'ל, בנק לאומי וחברת תדיראן. ילדיו של דרעי הדגישו אז בחקירתם כי אמם הקפידה שהשר יישאר מחוץ לתמונה. לדבריהם, "הוא לא ידע למי פנינו או ממי ביקשנו תרומה". בעמותה מועסקות שלוש מבנותיהם של בני הזוג דרעי.

אריה דרעי , מאי 2017. נועם מושקוביץ
דרעי יוצא מביתו לתפילת שחרית, הבוקר/נועם מושקוביץ

בסוף השנה שעברה הגישה העמותה של דרעי בקשה לסיוע בגובה של כ-570 אלף שקלים מהמשרד שבראשו עומד בעלה. בקשתה הייתה אחת מתוך עשרות בקשות שהוגשו, אך גם בין הבודדות שאושרו. אולם, במשרד היה מי שהעלה חשש כי מדובר בניגוד עניינים ובכך נמנעה העברת הכסף. זו אינה הפעם הראשונה שבה העמותה נזקקת ומקבלת תקציבים מהמדינה. היא זוכה לכאלה מדי שנה בסכומים של מיליוני שקלים, בעיקר ממשרד החינוך. עם זאת, את שאר הכספים היא מגייסת באמצעות תורמים.

הודעתו לתקשורת של השר דרעי לאחר חקירתו, לפיה יש לו "אמון מלא במערכת אכיפת החוק ואני קורא לציבור להתאזר בסבלנות ולכבד את החקירה", מוכיחה את הקו שנקט מתחילת הפרשה. שר הפנים והמשרד לפיצוח הנגב והגליל לא תקף את רשויות אכיפת החוק או את הפרקליטות ואף מיהר גם בתחילה לבקש לצמצם את צו איסור הפרסום ו"לזרז את הבדיקה" מהר ככל שניתן. במהלך החקירה ולאחריה בש"ס שמרו על פרופיל נמוך. הח"כים במפלגה לא התייחסו וסירבו להתראיין על החקירה המתנהלת.

אריה דרעי , מאי 2017. נועם מושקוביץ
דרעי, הבוקר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully