וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקט, נחקרים: בהיעדר יורש טבעי - דרעי נהנה משתיקת חברי ש"ס

1.6.2017 / 7:23

בזמן שפוליטיקאים במפלגות אחרות הופכים לשק חבטות כשהם נחקרים בחשד לפלילים, יו"ר ש"ס נהנה משקט מוחלט. בציבור החרדי-ספרדי אין היום דמות שמאיימת על מקומו, ולדרעי אין סיבה ללכת הביתה. לכן, הוא ימשיך הלאה עד שלא תישאר לו ברירה

צילום: רוני כנפו

חברי מפלגת ש"ס לא מיהרו להגיב על חקירתו של יו"ר המפלגה אריה דרעי. "עוד לא יודעים כלום וזה לא נכון לדבר כרגע", אמר אחד מהם לוואלה! NEWS. ח"כ נוסף טען כי "יהיה בסדר" וניתק את השיחה. שתיקתם הרועמת אינה מגיעה בעקבות הוראה מגבוה, אך בתקופה שבה דרעי נהנה ממעמד כה גבוה בתוך המפלגה, אלה שיודעים שכך רצונו - מכבדים אותו.

ביום שני, בעוד ששר הפנים ורעייתו יפה נחקרו במשרדי להב 433, הח"כים הגיעו ליום עבודה שגרתי במשכן הכנסת ושידרו עסקים כרגיל. כך גם קרה כשנחשפה הפרשה, כשהבדיקה נגדו הפכה לחקירה פלילית ובכל שלב אחר. בעוד שפוליטיקאים במפלגות אחרות הופכים לשק חבטות עוד כשהם נחקרים בחשד לפלילים, בש"ס, דרעי נהנה משקט מוחלט וזה לא מובן מאליו.

מאז שחזר לחיים הפוליטיים לפני כחמש שנים, דרעי הפך לשליט יחיד בתוך ש"ס: הוא הדיח את יריביו, קנה לעצמו גיבוי אוטומטי מהרבנים במפלגה ומינה מקורבים לתפקידים בכירים במפלגה ובמוסדותיה. דרעי פילס את דרכו חזרה למשרד הפנים ואחרי יותר מ-22 שנה מאז שעזב אותו בעקבות פרשת השוחד הקודמת – שב אליו.

לקריאה נוספת:
הותר לפרסום: המיליארדר מירילשוילי ובנו נחקרו בפרשת השר דרעי
רשת חינוך או צינור להעברת כספים? העמותה של יפה דרעי בלב החקירה
הסתיימה חקירתו של שר הפנים דרעי: חשוד בעבירות מרמה והלבנת הון

אריה דרעי, מאי 2017. נועם מושקוביץ
שליט יחיד. דרעי, השבוע/נועם מושקוביץ

לא היו לו ימים טובים יותר מאלה בשנתיים האחרונות. בלי איומים מבפנים או מבחוץ, כשמפלגתו עם שבעה מנדטים בלבד, קיבל דרעי שלושה תיקים בממשלה הנוכחית והצליח להוביל בה החלטות כאילו היה לו מספר כפול של מנדטים. הטרדה היחידה של השר היא שחרף המהלכים החברתיים שלו ושל חברי מפלגתו - הם לא הצליחו להתרומם בסקרים. אבל בש"ס, כמו תמיד, די לצרה בשעתה.

בציבור החרדי-ספרדי אין היום דמות שמאיימת על מקומו של דרעי ואין מי שנושף בעורפו ומבקש להחליפו. הוא עבד על כך קשה - ועכשיו הוא קוצר את הפירות. הח"כים חוששים או לא רוצים לצאת נגדו, רבנים מעניקים לו גיבוי ואפילו יריביו כמו אלי ישי וניסים זאב שהודחו על ידו מהמפלגה לא ממהרים להשמיע את דעתם נגד מי שרק לא מזמן הדיח אותם מש"ס.

עוד באותו נושא

"דרעי שתק בחקירות ותקף בתקשורת; כשנלחץ - היה קם והולך"

לכתבה המלאה
אלי ישי במשפטו של החייל אלאור אזריה – בית הדין הצבאי ביפו. מגד גוזני
גם יריביו של דרעי אינם ממהרים להשמיע את דעתם עליו. ישי/מגד גוזני

דרעי, שיצא ביום שני מהחקירה שנמשכה יותר מ-11 שעות, אמר כי הוא מבקש מהציבור "להתאזר בסבלנות ולכבד את החקירה" והבהיר כי ימשיך "במלוא הכוח והתנופה בעשיה הציבורית". אם לשפוט לפי ההודעה בלבד, דרעי לא מתכוון להשיק קמפיין "אני מאשים" כמו שעשו הוא ואנשיו בפרשת השוחד הקודמת - אז יצאו אנשי המפלגה להגנתו, הקימו אוהלי מחאה והאשימו את המשטרה, הפרקליטות והתקשורת ברדיפה נגדו ומיהרו לשלוף את השד העדתי.

דרעי לא צריך למהר לצאת לקמפיין כזה כשאין מי שמאיים עליו. בינתיים, הוא נהנה מהשקט סביבו ורק כשירגיש שאין לו מה להפסיד - יוכל לחשב את צעדיו מחדש. אלא שאז ספק אם כולם יצטרפו. מאז מות הרב עובדיה יוסף, הציבור הספרדי כבר אינו מקשה אחת וגם אם רבים יושבים עכשיו בשקט כי אין אלטרנטיבה אחרת, ספק אם יילחמו עבורו בקמפיין כזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בימים שבהם ראש ממשלה, ח"כים ואישי ציבור נמצאים תחת חקירה, מתמודדים עם ביקורת מתוך ביתם הפוליטי וממשיכים לכהן בתפקידם, לדרעי שזוכה לשקט בביתו אין אף סיבה ללכת הביתה. הוא בינתיים גם לא עושה סימנים כאלה ובכוונתו להמשיך הלאה עד שלא תישאר לו ברירה.

הערב (חמישי) יתקיים בירושלים אירוע אזכרה לאמו של דרעי במלאת 30 יום למותה. באירוע צפויים להשתתף רבנים בכירים המזוהים עם ש"ס, שרים וח"כים מהמפלגה ומחוצה לה. גם אם אף אחד לא יצהיר על כך בפומבי, האירוע יהפוך מהר מאוד למפגן תמיכה במי שנזרק מעט אחורה עם החשדות האחרונים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully