וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד להתעללות בלוד: אחיה של בת ה-7 הועברו למוסדות רווחה

13.8.2019 / 21:37

שלושת האחים שהיו בידי של קרובי משפחתה של הילדה שנמצאה קשורה בביתה בלוד, הועברו לידי גורמי הרווחה בהוראת בית המשפט. קרובי המשפחה טוענים כי הילדה אינה רשומה במרשם האוכלוסין מאחר שהחשוד הוא אינו אביה הביולוגי

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תומר לוי

שלושת אחיה של הילדה בת ה-7 שנמצאה אתמול קשורה ומוזנחת בביתה בלוד עם חבלות באמבטיה הוצאו הערב (שלישי) מבית קרובי משפחתם, זאת בהחלטת בית משפט. הילדים הועברו למוסדות משרד הרווחה. בד בבד, הילדה שאותרה אתמול נבדקה על ידי רופא מהמכון לרפואה משפטית וזאת לאחר שהיום השופט בית משפט השלום בראשון לציון, זכריה ימני, הורה על המהלך.

מוקדם יותר האריך בית משפט את מעצרם של האם ובן זוגה. השניים, בני 36 ו-41, נעצרו בחשד להתעללות בילדה ומדובר במשפחה שאינה מוכרת ואינה מטופלת ברווחה על רקע ילדים בסיכון.

אלו הם נישואיו השניים של בן הזוג שמעצרו הוארך. אשתו הראשונה מירדן והשנייה תושבת השטחים שנכנסה לשטח ישראל באופן לא חוקי. הוא אב ל-11 ילדים מהאישה הראשונה ועוד ארבעה ילדים מהאישה השנייה. שלושת הילדים שהוצאו מבית קרוביהם למוסדות משרד הרווחה רשומים במרשם האוכלוסין, בעוד שהילדה שאותרה - אינה רשומה. לטענת קרובי משפחתה הדבר נובע בשל העובדה שאביה הביולוגי הוא אינו הגבר שנשוי לאמה ולכן ייתכן כי היא לא רשומה כאזרחית מדינת ישראל.

בית המשפחה בלוד שבה לפי החשד ארעה התעללות בילדה בת חמש, אוגוסט 2019. ראובן קסטרו
בית המשפחה שבו נמצאה בת ה-7 בלוד/ראובן קסטרו

במהלך הדיון שהתקיים היום בבית המשפט, הטוען המשטרתי סיפר כי אתמול בשעות הערב המוקדמות התקבל דיווח על צעקות ובכי של ילד מתוך דירה. הם התכוונו לפרוץ לדירה מחשש לחיי אדם. "שוטרים שהגיעו למקום גילו דירה נעולה וצעקות של ילד", אמר. "הם נכנסו לבית בדיוק שבעל הבית הגיע ופתח אותו. בפנים אותרה ילדה כפותה חבולה בכל חלקי גופה בחדר אמבטיה שהיא מלאה בצרכיה ודם ואינה יכולה לזוז".

מנגד, לדבריו, החשוד מכחיש את חלק מהחשדות ובחלקם הודה. עוד טען נציג המשטרה כי החשוד, שלו אין עבר פלילי, "מכחיש שקשר את הילדה, אך מודה בשאר ההזנחה שהתבצעה במשך שנים. הילדה שהתה מספר רב יותר של שעות בבית שהוא נעול ללא אפשרות לצאת. יתרה מכך, החשמל בבית הורד על ידו".

עוד בוואלה!

אחרי ארבעה חודשים: נקבע מותה של הדיילת שנדבקה בחצבת בטיסה

לכתבה המלאה
בית המשפחה בלוד שבה לפי החשד ארעה התעללות בילדה בת חמש, אוגוסט 2019. ראובן קסטרו
הבית בו נמצאה הילדה בלוד/ראובן קסטרו

הוא הזכיר כי "ההורים הם אלה שהשאירו אותה לבד, נעולה ללא אפשרות לצאת. אני מזכיר פעם נוספת הוא הייתה קשורה בידייה, רגליה ובצווארה שגם השוטר לא הצליח לפתוח".

מהילדה, שהועברה לקבלת טיפלו רפואי, לא נגבתה עדות בשל מצבה הקשה. השופט זכריה ימיני ביקש שרופא מהמכון לרפואה משפטית יבצע בה בדיקת פתולוגית, ככל הנראה על מנת לבדוק חשד לפגיעה מינית, או שתועבר לחזקת אפוטרופוס. עורכי הדין הסכימו לבקשת הבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully